    From: z...@o...pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: jak opisać casback organowi podatkowemu?
    Date: Sun, 06 Sep 2009 18:22:50 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Skad mam wiedziec, w ktorym banku korzystasz z tej uslugi? :)

    ciutke sie rozczarowalem, myślałem że takie pismo już ktoś zamówił

    bo jeśli chodzi o opinię kolegi o bankach

    to po przebojach z (zainicjowanym przeze mnie) pytaniem
    pit.pl do aliora w sprawie 50zł premii i ryzyka utraty
    ryczałtu, jakoś nie wierzę, że banki dbają o interpretację
    a tym bardziej że wykładaja kasę na fachowych doradców

    po moim pytaniu, pit.pl pytał aliora o to jaki charakter
    ma premia 50zł (bo doradcy chcieli ustalić czy ona jest
    czy nie jest wynagrodzeniem za świadczenie usług finansowych)

    pracownicy aliora zamiast poważnego stanowiska po tygodniu
    redagowania pisma z odpowiedzią wysłali do pit.pl
    jakiś reklamowy bełkot z którego absolutnie nic nie wynika.

    jedyny konkret: zasada swobody umów dopuszcza sytuacje gdy to
    nie klient płaci bankowi, ale bank klientowi za prowadzenie
    rachunku. Odpowiedzi na pytanie, czy opłata jest wynagrodzeniem
    za usługi finansowe klienta na rzecz banku nie została udzielona

    pit.pl zajął ostrożne stanowisko: "nie wiemy, ale doradzamy
    podatnikom daleko idącą ostrożność" koniec kropka

    aliorowi "się nie chciało" chociaż mógł to wykorzystać reklamowo
    np. że ich oferta jest "lepsza niż ustawa przewiduje" i stąd
    zaistniała potrzeba wydania interpretacji. Ale olali to.

    Dlaczego więc banki z niższą kulturą bankowości mają wydawać
    kasę na jakieś usługi doradców podatkowych?