    From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: jednogroszówkami w Biedronkę
    Date: Tue, 10 Nov 2009 21:55:53 +0100

    Użytkownik "Clegan" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    news:7d5b5859-1492-4b76-b025-47a4b122b2e5@a32g2000yq
    m.googlegroups.com...

    > Teraz to już zupełnie Cię nie rozumiem: sklep mi daje taniej bo płacę
    > gotówką, ale dopiero pisałeś że kartą taniej.

    Wskaż palcem. Gdzie napisałem, że taniej? Taniej może być jedynie dla
    klienta, gdy potrafi korzystać optymalnie z karty, dla sklepu nigdy nie
    będzie taniej. Co nie zmienia faktu, że sklep pomimo zarobienia mniej na
    jednostce towaru, może zarobić więcej gdyż sprzeda więcej jednostek towaru.
    No chyba, że piłeś do tego, że dostałeś rabat. Jednakże weź pod uwagę,
    że w większości dużych sklepów (wyjątkiem jest chyba tylko mediamarkt)
    ciężko o rabat, bez względu czy się płaci gotówką, czy kartą, bo obsługa
    gówno może, kierownik musi mieć pozwolenie dyrekcji, a dyrekcja jest daleko
    i w dodatku nie pracuje w piątek po piętnastej.

    > Za przeproszeniem ale rozumowanie jest dziwne: jest coś takiego jak
    > debet na koncie - mam znajomych którzy właśnie w ten sposób korzystają
    > z konta - przed wypłatą maja chyba co miesiąc debet który zaraz potem
    > jest spłacany wpływającą pensją. Pieniądze wybierają z bankomatu gwoli
    > ścisłości i idą na zakupy. Karta kredytowa jest im do niczego
    > niepotrzebna.

    Tylko, że za ten debet płacą, a na karcie kredytowej jest on nawet do 54
    dni darmowy.