eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankikarty indukcyjneRe: karty indukcyjne
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.icpnet.pl!.POSTED!not-for-mai
    l
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: karty indukcyjne
    Date: Sat, 13 Jul 2013 17:24:48 +0200
    Organization: None
    Lines: 89
    Message-ID: <s...@p...org>
    References: <1xfi7jlj5vh0e.tmllf1akdd8y$.dlg@40tude.net>
    <51dc1aa8$0$1251$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <51dc2fa7$0$1268$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <51dc3f5e$0$1211$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <51dc925a$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <51ddccc4$0$1248$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <51dde60d$0$1267$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org> <krmavs$7q1$1@somewhere.invalid>
    <s...@p...org>
    <m...@i...localdomain>
    <s...@p...org>
    <m...@i...localdomain> <s...@p...org>
    <51e116d6$0$1261$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org> <m...@i...localdomain>
    NNTP-Posting-Host: d144-245.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.icpnet.pl 1373729110 23175 109.173.144.245 (13 Jul 2013 15:25:10 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 13 Jul 2013 15:25:10 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/pre1.0.0-18 (Darwin)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:593959
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2013-07-13, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    [...]

    >> Gdy pierwszy oszust w sklepie płaci w kasie,
    >> to drugi ma mało czasu, by "rozganizować" transmisję z jakąś inną kartą.
    >
    > To może niech to "organizuje" np. minutę wcześniej. To nie jest chyba
    > tak, że oszuści muszą robić to, co jest dla nich najmniej korzystne?

    Ale co ma zorganizować wcześniej? Jak zsynchronizujesz gościa jadącego
    w autobusie i siedzącego z czytnikiem koło "klienta" i jednocześnie
    oddalonego o nieznaną odległość kupującego?

    >> Dozwolony czas transakcji to na ogół pół sekundy, choć może to trwać
    >> dłużej - terminal może czekać na odpowiedź karty nawet kilka sekund,
    >> więc teoretycznie jest czas na połączenie z urządzeniem drugiego oszusta
    >> (w autobusie, metrze czy innym zatłoczonym miejscu - jak w
    >> przykładzie).
    >
    > Przy czym to jest zarówno teoretycznie jak i praktycznie, a dodatkowo
    > jest dużo zapasu czasu.

    No ja akurat bardziej jestem skłonny uwierzyć w to, że nie ma tego czasu
    aż tak dużo.

    >> Drugi oszust nie tylko ma mało czasu - musi być też w odległości maksymalnie
    >> 30 cm od posiadaczy kart zbliżeniowych.
    >
    > Nawet gdyby, chociaż pisałem już że używam seryjnego czytnika o nieco
    > większym zasięgu, i jestem przekonany że potrafiłbym zmontować jeszcze
    > dużo lepszy (przy czym opieram swoje zdanie na moim wieloletnim
    > doświadczeniu w elektronice oraz m.in. na tym, że moja praca,
    > w niewielkiej części, dotyczy właśnie konstrukcji czytników NFC).
    >
    > Nawet gdyby to było tylko 30 cm, to wciąż nie jest to wielkim problemem
    > w np. komunikacji zbiorowej.

    Jak nie? Komunikacja zbiorowa to ciągły ruch przecież. Jak chcesz długotrwale
    uzyskać dobry namiar (zauważ jak na tych wszystkich filmikach się ludzie muszą
    nastarać i wycelować) i w dodatku zagwarantować stałość i szybkość połączenia
    internetowego pomiędzy urządzeniami?

    >> I - aby sczytać dane kart
    >> w czasie rzeczywistym, co jest niezbędne do realizacji transakcji - musi
    >> utrzymywać urządzenie, za pomocą którego chce się połączyć z kartą,
    >> w pozycji stabilnej - co w warunkach panujących w autobusie czy innym
    >> zatłoczonym miejscu może być trudne" - piszą mi ludzie z MasterCarda.
    >
    > ... tzn. nie należy kręcić zbyt szybko anteną, tak? Kto by pomyślał.

    Rozumiem że jesteś typem człowieka któremu ręka nie drgnie niezależnie od
    drgań, kierunku i szybkości poruszania się pojazdu? Respekt.

    >> A więc ich zdaniem operacja musi się zmieścić w kilku sekundach,
    > Aż tyle czasu nawet nie potrzeba

    To zobacz ile zajmuje odczyt strony internetowej w autobusie.
    Bo ja na jednej trasie mam różnice między 100ms a timeout.
    Z przewagą czasu > 1s. Na EDGE jest jeszcze gorzej.

    >> teoretycznie może udałoby się zdążyć, ale praktycznie, jeżeli jeden
    >> oszust jest w sklepie, drugi w tłumie, to najczęściej nie jest to idealny
    >> zasięg i sieć jest obciążona, więc opóźnienia będą spore - i w dodatku
    >> zmienne (są widoczne nawet jeżeli telefon łączy się z serwerem, a co
    >> dopiero z drugim telefonem)".
    >
    > Tak czy owak ten atak jest zarówno teoretycznie jak i praktycznie
    > możliwy, i prawdopodobieństwo, że dana próba się powiedzie jest znacznie
    > większe niż 90%. Dodatkowo, niepowodzenie nie niesie ze sobą żadnych
    > negatywnych dla oszustów skutków, np. próba oszustwa nie wychodzi na
    > jaw.

    No to jest Twoja ocena sytuacji. Ja uważam inaczej. I jak widać
    nie tylko ja.

    >> W MasterCardzie przedstawiają sprawę w kategoriach zabawy dla
    >> hobbystów, a nie zajęcia dla poważnych ludzi od dużych fraudów.
    >
    > Trudno się spodziewać by powiedzieli "daliśmy ciała, to wszystko jest do
    > d*, w sumie wiedzieliśmy o tym od zawsze, ale dla nas liczy się nasza
    > kasa, nie bezpieczeństwo jakichś tam klientów".

    A z drugiej strony, skoro te fraudy są takie banalne i proste, to czemu
    jeszcze nikt tego na większą skalę nie zrobił?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1