    From: "woy" <woy@gamgliwice.\ciach.to\rubikon.\oraz.to\pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: komornik zajął konto
    Date: Fri, 30 Jul 2004 16:05:20 +0200
    Sender: w...@o...pl@aek178.internetdsl.tpnet.pl

    Znany(a) niektórym Marcin, o bladym poranku, olśniony(a), napisał(a):

    > BEZZWLOCZNIE nie znaczy NATYCHMIAST. Bezzwlocznie znaczy, ze
    > natychmiast po stwierdzeniu, ze moze to zrobic pod warunkiem, ze nie
    > ma innych przeszkod (np. sobota - nie dziala KIR).

    To jest prawda.

    > Bank ma 7 dni na
    > stwierdzenie tego czy moze dokonac przekazania srodkow z rachunku
    > komornikowi, czy tez nie.

    A to nie. Poczytaj dokładnie kpc.

    > znasz
    > jakis przypadek, w ktorym bank przekazal komornikowi srodki z
    > zajetego rachunku w dniu w ktorym zajecie wplynelo do banku? W mojej
    > dwuletniej praktyce (powiedzmy antykomorniczej) nie zdarzylo sie to
    > ani razu.

    No więc ja pracuję w bankach już 13 lat, obecnie w trzecim banku, w
    każdym po kilka dobrych lat i w każdym na wysokim menedżerskim
    stanowisku. I wszędzie tam zajęcia komornicze, poza przypadkami
    spornymi, były realizowane w takim samym trybie, jak papierowe polecenia
    przelewu: są środki - pieniądze idą następnego dnia, nie ma środków - w
    ciągu siedmiu dni idzie zawiadomienie do komornika, że zajęcie jest
    niemożliwe do realizacji. Te siedem dni było właśnie po to, żeby
    stwierdzić, czy w tym okresie jakieś środki się nie znajdą. Ja przeżyłem
    nawet sprawę sądową wytoczoną bankowi przez komornika w takiej sytuacji,
    gdy bank właśnie opóźnił przelew, a klient w międzyczasie dostarczył
    dyspozycję blokady środków na wypłaty. I bank sprawę przegrał, bo
    zajęcie było wcześniej, niz dyspozycja klienta i sąd stwierdził, że
    blokada mogła dotyczyć dopiero następnych wpływów, a dyspozycję
    komornika należało wykonać bezzwłocznie, ponieważ nie było zadnych
    przeszkód, żeby jej nie wykonać.

    --
    woy

    'Jak pokazują badania, 50% Polaków nie ma pojęcia,
    że stanowi połowę społeczeństwa' [(c) K. Janicki, Piwnica]