    From: "pmlb" <p...@d...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kraj z bankowościąlepszą od polskiej
    Date: Mon, 21 Dec 2009 18:19:18 -0000

    > Jestes w bledzie, bo chyba w maju 2008 przynajmiej czesc bankow w UK
    > wprowadzila przelew elektroniczny dochodzacy w godzine czy cos kolo tego,
    > taki komunikat wyskakuje przy wykonywaniu okreslonego przelewu (do banku,

    Bylo by milo, jak bys dal na to stosownego linka.
    Jak podalem, przelew idacy do innego banku w kilka minut mnie nie interesuje
    tak na prawde, nie mam takiej potrzeby.
    Ale chetnie zapoznam sie z taka informacja, mam na dzieje, ze nie mylisz
    tego z przelewem do tego samego banku, ktory jest natychmiast.

    > ktory tez wdrozyl ten system). Wczesnie tak jak piszesz przelewy poza bank
    > szly 3 dni robocze, teraz juz niekoniecznie. Generalnie w ich bankowosci
    > limity na przelew przez net sa na niskim poziomie kwoty oraz nie ma
    > przelewow zagranicznych przez net, co w polskich bankach robi sie juz
    > powoli standardem. Pisze na podstawie wlasnych doswiadczen z jednego banku
    > w UK.

    Czy moglbys troche sprecyzowac co uwazasz za "limit przelewu"?
    Przelewy zagraniczne przez net... tu wydaje mi sie, ze sprawa jest bardziej
    skomplikowana i to nie od strony banku w UK ale od odbiorcy.
    Wiadomo, ze dokonujac przelewu do polski, Polski bank pobierze prowizje. W
    Uk przelewy sa bezprowizyjne, wiec moze tu ciezko by to bylo uzasadnic, ze
    trzeba zaplacic...? Ale mowiem, nie wiem, nie praktykowalem, w przekaz
    zagraniczny taniej i szybciej bedzie paypal (przynajmniej dla wysylakacego).

    > Ich bankowosc internetowa np. przy wykonywaniu przelewow opiera sie na
    > sort code odddzialu i nr konta, bardzo okrojone pole na opis. Opisy
    > przelewu sa bardzo skape, takze nasza bankowosc internetowa to mercedes w
    > stosunku do ich systemow.

    Owszemm, wodotryskow nie ma, ale czy jest cos mniej funkcjonalnego w
    porownaniu z e-kntem w polsce?
    To jaki jest opis na przelewie, coz owszem jak chcesz opisac caly protokol
    ze sprzedarzy czy zwrotu to napewno braknie ci miejsca:) Ale opis przeleewu
    (zaplata za, wynagrodszenie za, prezent, zyczenia szczescia i pomyslnosci -
    to sie zmiesci, coz wiecej pisac?).
    Przez internet zrobisz wszyscko co w odziale banku (no prawie wszystko - nie
    wyplacisz gotowki a nie jej nie wplacisz:)) zatrzymasz zlecenie stale,
    wycofasz czek.

    > Do niedawna standardem byl tylko login i haslo, potem zaczeli wprowadzac
    > dodatkowe zabezpieczenia, np w postaci tokena na karte debetowa do
    > rachunku. nie mamy sie na prawde czego wstydzic w Polsce.

    Niech szlag trafi te tokeny, czytniki i inne bzdury:) dobrze, ze nie kazdy
    bank to ma!
    Kilka hasel na zasadzie roznych pytan i odpowiedzi jest moim zdaniem
    wystarczajacym zabezpieczeniem.
    Nie ma juz chyba banku uzywajacego lacza mniej niz 128 bit klucz
    szyfrowania. To praktycznie nie do zlamania...
    Osobiscie nie spotkalem sie z przypadkiem przejecia danych logowania na
    zasadzie podsluchu przez linie...
    Jesli znasz takowy przypadek kiedy ktos wyciagna dane logowania
    przeplywajace przez jakis wezel (router) to napisz. Ja nie slyszalem. O
    podgladnieciu czy innych probach przejecia tak.
    Mi tokeny komplikuja tylko sprawe, i wydluzaja procedure. Poza tym musisz
    miec karte debetowa przy sobie, bez niej dupa. Dlategom preferuje banki
    gdzie nadal jest tradycyjny login.

    > Ceny za podstawowe uslugi to juz inny temat i na poziomie podstawowym w UK
    > jest to praktycznie darmowe tak jak piszesz.

    Nie praktycznie a faktycznie.

    > W standardzie dla pospolitego klienta nie uswiadczysz w UK kont w innych
    > walutach, kart do rach. walutowych, autodealingow dla np kupna/sprzedazy
    > walut. A co do ceny to banki w UK odbijaja sobie te darmowe konta innymi
    > uslugami, np dla przykladu u nas przelew SEPA mozesz wyslac juz za 5zl, a
    > tam za 10 funtow, czyli prawie 10x drozej.

    Nie wiem co to autodealig walut, czy kont w innych walutach - ale jesli nie
    ma... masz pelne p[ole do popisu!:)) Mozesz zalozyc takowy bank, wcale
    zalozenie banku trudne nie jest.
    Jesli napiszesz do czego jest ta usluga to poszukam, moze jednak jest cos
    takiego?