  • Data: 2009-12-21 21:15:50
    Temat: Re: kraj z bankowościąlepszą od polskiej
    Od: "pmlb" <p...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

    "kashmiri" <x...@g...com> wrote in message
    news:hgogf6$e3i$1@news.ett.com.ua...
    > pmlb <p...@d...com> had the courage to write:

    > Faster Payments Service. Przelew typowo idzie 10-15 sekund (RTS - real
    > time system).
    >
    > http://www.fastpayments.co.uk
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Faster_Payments_Service

    Ale czy przypadkiem przelew w rozumieniu tradycyjnym to nie jest "transfer
    money"
    Fast payment to raczej dotyczy zaplaty. Choc z pozoru moze wygladac, ze to
    to samo.

    > Działa od ponad roku, wszystkie banki uczestniczące w systemie informowały
    > swoich klientów. Gratuluję bycia na bieżąco.

    Widzisz jak mi to jest potrzebne... Tak jak pisalem nie raz, nie ma potrzeby
    w UK przelewu natychmiastowego.

    > Limity:
    > http://www.ukpayments.org.uk/faster_payments_service
    /value_limits

    To nie jest przelew ale platnosc, Transfer money jest przelewem.

    > Bredzisz kompletnie. Poza tym HSBC oferuje przelewy zagraniczne przez net.
    > A przelewy CHAPS nie są bezprowizyjne.

    Najpierw prosze, dopczytaj do konca i postaraj sie zrozumiec co ktos
    napisal, a nie od razu bredzisz, bo bredzic zaczynasz ty.
    Nie podalem, ze jest nie mozliwy ale, ze nie wiem, bo nie praktykuje. Prosze
    wiec naucz sie czytac ze zrozumieniem bo naprawde nie chce znow pisac jak
    dziecku 5 letniemu.
    Nie mam konta w HSBC ale mmoge sprawdzic czy jest dostepny przelew przez net
    dla konta standardowego bo o takowym wylacznie ja pisze i do takiego sie
    odnosze.
    Napisalem to wyraznie by NIE MIESZAC i nie wprowadzac dodatkowego zametu.
    O przelewie CHAPS tez nie napisalem, ze jest bezprowizyjny wiec odwroce
    twoje slowa i napoisze: nie bredz!

    > Ile w UK trwa załadowanie kasy na PayPal? Dawniej trwało ok. 7-10 dni, czy
    > coś się zmieniło? (W PL ok. 2-3 dni).

    Zaladowanmie? A co to znaczy zaladowanie kasy?
    Jesli wysylam platnosc paypalem do Hiszpani, odbiorca ma pieniadze po ok 5
    minutach w najgorszym przypadku... Nie wiem o jakie zaladowanie chodzi?
    Jesli chodzi o przelanie srodkow na konto paypal ja to robie online, nie
    czekam nawet minuty i juz sa srodki. Owszem jak uzyje czeku to trwa to do
    pelniej realizacji czeku ale poprzez karte debetowa jest online.

    > Nie usprawiedliwiaj kiepskiego systemu. Wiesz że wiele banków w UK w ogóle
    > nie transmituje zawartości tego pola - i wiesz, jak to fajnie potem
    > wygląda dla odbiorcy?

    Pisz w skrotach, ja problemu nie mam.

    > Bredzisz jeszcze gorzej. Zrealizowałeś czek przez internet?
    > Zaktualizowałeś dane osobowe? Zamówiłeś nową kartę? Ustaliłeś PIN,
    > telePIN, hasło do internetu?

    No, i paczka tez przez internet nie przejdzie, bo nie wyjdzie przez monitor.
    Kurde czy mam tlumaczyc jak 5-cio latkowi sprawy oczywiste?
    Oczywiscie ze papierowego czeku nie wplacisz przez internet...
    Nowa karte moge zamowic telefonicznie, przez internet nie wiem, nie
    probowalem nawet.
    Pin moge ustalic w kazdym bankomacie lub w takim wynalzaku do karty
    debetowej co sie zwie PIN sentry.
    Haslo do internetu... tak, robilem przez internet bo zapomnialem, w 3 minuty
    odzyskalem dane logowania przez internet - wiec nie bredz!

    > Jak myślisz, dlaczego w bankach w UK są takie kolejki, że często trzeba
    > się zapisywać na określoną godzinę?

    Mylisz co najmniej dwie sprawy:
    - kolejka do kasy. Ludzie wplacaja gotowke (tak przez internet gotowkli nie
    da sie wplacic, rozumiem, ze w Polsce technologia jest tak kosmiczna, ze sie
    da), wyplacaja gotowke, placa za rachunki, realizuja czeki, robia rozne
    sprawy w okienkach.
    - umawaisz sie na spotkanie, jest to praktykowane nie ze wzgledu na kolejki
    ale na twoj czas! Jezeli masz sprawe do banku dluzsza niz 10 minut np.
    kredyt, otwarcie rachunku oszczednosiowego itp.. zapraszaja cie na spotkanie
    w umuwiona godzine i dzien, naturalnie ty decydujesz kiedy, wowczas w banku
    nie stisz w kolejce tylko od razu jestes przyjmowany, osoba ktora z toba
    rozmaawia jest juz przygotowana i ma 100% czasu dla ciebie.
    Sprawy dorazne sa realizowane na miejscu, np. rekllamacie zalatwisz w
    wiekszosci przypadku jedna 15 minutowa wizyta w banku. Bez wysylania i
    czekania.

    > Poczytaj sobie, co to SSL hijacking.

    Daj mi przypadek przechwycenia danych logowania.
    Poczytaj o Polisach Bezpieczenstwa Bankow. Bedzie jak sadze dla ciebie
    zupelnie nowa sprawa i zetkniesz sie z tym prawdopodobnie pierwszy raz.
    Jeszcze raz ci napisze, ja nie slyszalem by ktos przeja dane logowania
    poprzez "podsluch" lecacych pakietow szyfrowanych kluczem 128bit+
    Jesli znasz takie daj przyklady.

    > Bo nie masz bladego pojęcia w temacie.

    Jasne... ty masz?
    Wiec skoro masz pojecie to wiesz, ze jeszcze sie nie zdarzyl przypadek by
    ktos podsluchal dane szyfrowane, zdekodowal je i wykorzystal.
    Chyba, ze masz inne informacjie.

    > ???

    > Jak widać, oferta banków w UK jest skeirowana do ćwierćinteligentów. Każdy
    > kto potrzebuje czegoś bardziej zaawansowanego - choćby książki adresatów,
    > rachunków walutowych, przelewów zagranicznych online, funkcjonalnych
    > opisów przelewów, wyświetlania danych nadawcy, szybkich przelewów na duże
    > kwoty, możliwości obrotu walorami, zawierania i zrywania ubezpieczenia
    > online, itd itd - nie znajdzie takiego czegoś w ofercie. Ile banków w UK
    > oferuje powiadomienia SMS o transakcjach? Ja nie słyszałem o żadnym.
    >
    > Gratuluję "darmowej bankowości".

    Ehhh, tak... cwiercinteligecie. Systemy bankowe w UK sa 19-sto wieczne, masz
    wiec pole do popisu, zakldaj super nowoczesny bank w UK...
    Co moge ci innego napisac, skoro ty nawet nie rozumiesz co czytasz?
    Prosze przeczytaj cos ze dwa razy, jak nie kumasz ZAPYTAJ. Napisalem ci
    ynteligencie, ze odnosze sie do podstaowego konta - kapujesz?
    PODSTAWOWEGO! Napisalem w pierwszym poscie, nie pisze o kontach
    oszczednosciowych czy inwestycyjnych. Prosze raz jeszcze okaz sie odrobina
    inteligeci i zrozum teks ktory czytasz.
    Rachunki walutowe tez sa w UK, Zaawansowane konta tez. Piszemy o podstawowym
    (moze jak powtorze parenascie razy to dotrze?)
    Szybkie przelewy na duze kwoty? Nie ma? hmm... Moze mylisz z platnosciami?
    To, ze ty nie slyszales o zadnym banku ktory powiadamia SMS'em nie oznacza,
    ze tego nie ma...
    Naprawde wykaz sie inteligecja i zamiast klepac cos bez pojecia zrob
    najpierw rozeznanie szersze a nie tylko swoje male podworko, bo piszemy o
    ogolnym bankoingu na poziomie podstawowym.
    Zaloz watek o bankingu zaawansowanym.
    Wiesz jaka jest roznica miedzy podstawowym a zaawansowanym? Naprawde musze
    tlumaczyc jak dziecku?

    > Acha, swego czasu banki chciały wprowadzić opłaty za korzystanie z cudzych
    > bankomatów, ale zawiązał się potężny ruch obywatelski przeciw...

    Bredzisz!