eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankimBank - przelew z zagranicy, znowu jaja :(Re: mBank - przelew z zagranicy, znowu jaja :(
  • Reply-To: "K.K." <z...@h...oraz.pl>
    From: "K.K." <z...@h...oraz.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    References: <f4rktp$9s0$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Subject: Re: mBank - przelew z zagranicy, znowu jaja :(
    Date: Thu, 14 Jun 2007 17:25:46 +0200
    Lines: 47
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3138
    NNTP-Posting-Host: 83.7.59.46
    Message-ID: <46715e05$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1181834757 83.7.59.46 (14 Jun 2007 17:25:57 +0200)
    Organization: home.pl news server
    X-Authenticated-User: e...@d...pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!nf1.ipartners.pl
    !ipartners.pl!news.home.net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:417921
    [ ukryj nagłówki ]

    > Witam,
    > Mam następny problem z przelewem przychodzącym z zagranicy (z
    > Holandii). Jak informuje mnie klient, dokonał przelewu 4 czerwca.
    > Mineło 10 dni. Dzwonię do mBanku po informacje odnośnie stanu tego
    > przelewu.
    Dlaczego ty?
    > Czy dostarł do nich i czeka na zaksięgowanie? Czy nie
    > dotarł wogóle? Co robi konsultant mBanku? Proponuje napisanie
    > reklamacji, która może być rozpatrzona do 30 dni.

    Może do tego czasu sprawa się sama wyjaśni? ;-)

    > Czy prośba o informację w tym przypadku kwalifikuje się na reklamację?

    Raczej nie. IMHO nie mają prawa stwierdzić lub potwierdzić że ktoś wysłał
    kasę na twój rachunek, a raczej nie w każdym przypadku, o czym niżej.

    > Sprawdzają tą sytuację już drugi dzień. Jestem ciekawy jak to wygląda w
    > banku tradycyjnym. Czy również odesłaliby mnie z kwitkiem? Czy też
    > sprawdzili by to szybciej i od razu podczas mojej jednej wizyty?

    IMHO ochrona danych osobowych powinna wyglądać podobnie.

    > Wstyd. Jeśli chodzi o obsługe przelewów przychodzących z zagranicy ten
    > bank to syf.

    Jeszcze nie masz porównania i już syf? Ja pewności nie mam, więc
    obowiązuje domniemanie niewinności ;-)

    > W taki sposób, mBank może jakikolwiek problem otoczyć reklamacją i
    > śmiało powiedzieć klientowi "mam cię gdzieś" do 30 dni odpowiemy.
    > Taka masakra będzie chyba trwać dopóki mBank nie zintegruje swoich
    > systemów CRM i IVR z systemem od transakcji międzynarodowych. A może
    > problem leży po stronie organizacji pracy?

    Chyba najczęstszy problem to niezgodność danych odbiorcy na przelewie i w
    banku. Ona musi być, gdyż w innym przypadku z mocy prawa istnieje
    domniemanie że nadawca kieruje przelew do innej osoby niż ta przypisana do
    numeru rachunku i dopóki tych danych nadawca nie poprawi ty nie jesteś
    stroną w tej operacji bankowej. Tak jest przy przelewach zagranicznych, bo
    przy krajowych wystarczy sam numer rachunku.

    Pozdr.
    K.K.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1