  • Data: 2008-02-10 14:03:09
    Temat: Re: mBank rezygnuje z opłat za przelewy!
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 08 Feb 2008 15:42:49 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):
    > W to ze Tobie sie tak wydaje nie watpie.

    Jeśli ktoś się JEDNOKROTNIE zaloguje do konta zabezpieczonego maskowanym
    hasłem na podstawionym komputerze to jesteś w stanie dostać się później na
    to jego konto? Nie. I o to chodzi.

    > Podpis cyfrowy to nie jest "pt. plik + ew. hasło".
    > RTF jakas ksiazke o podstawach kryptografii.
    > Mam wrazenie, ze Applied Crypto jest (legalnie) w sieci w PDFach.

    Podpis cyfrowy zawsze na jakimś nośniku siedzi. Albo w pliku na dysku czy
    dyskietce, albo na "karcie inteligentnej" - bo chyba nie twierdzisz że
    popularną metodą jest wkucie go na pamięć? ;) "Podpis cyfrowy" w takiej
    postaci jest bezwartościowy - keylogger i odpowiednio przygotowane złośliwe
    oprogramowanie ogołoci konto klienta banku do zera. Zgadza się, maskowane
    hasło też tu nic nie pomoże bo ono jest potrzebne wyłącznie do zalogowania
    się do banku... Jedyne PEWNE zabezpieczenia _muszą_ angażować do przelewu
    coś niezależnego od komputera - token z klawiaturą, hasło SMSowe.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004