eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[mbank] 36 złotych rocznie za nieużywanie appki mobilnej › Re: [mbank] 36 złotych rocznie za nieużywanie appki mobilnej
    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [mbank] 36 złotych rocznie za nieużywanie appki mobilnej
    Date: Fri, 18 Dec 2020 14:14:11 +0100
    <5fd26353$0$558$65785112@news.neostrada.pl> <8...@a...kjonca>
    <5fd28f64$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <rqvlbp$1akb$1@gioia.aioe.org>
    <s...@p...org> <m...@p...waw.pl>
    <5fd678bc$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    <rr64uf$188u$1@gioia.aioe.org>
    <5fd736c3$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <rra9iq$2pf$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <d...@g...com>
    <1078eo446fy6b.bo2yj3bly7ca$.dlg@40tude.net>
    <1gbg8wyhv4b2e$.1k91zfrqnihfh$.dlg@40tude.net>
    <5fdb75cb$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <1smrrgo479d90$.1nzfazgz73ft1.dlg@40tude.net>
    <0...@g...com>
    <l...@4...net>
    <3...@g...com>

    Dnia Fri, 18 Dec 2020 04:28:55 -0800 (PST), witrak() napisał(a):

    > No, ale wytłumacz mi, jak w takim razie świecił ekran - skoro te elektrony w
    przeciwną stronę zapychały? :-D

    > Z tego co pamiętam, to szkodliwe dla siedzących z tyłu za monitorem było pole
    magnetyczne, generowane przez cewki odchylające wiązkę. Zwłaszcza dla kobiet w ciąży,
    i zwłaszcza od dużych kolorowych monitorów...

    Obawiam się, że masz rację i chodziło o pole elektromagnetyczne.

    Elektrony w katodzie są chyba emitowane we wszystkie strony i tylko część
    jest przyspieszanych w kierunku kineskopu, ale cząstki naładowane mają tak
    mały zasięg, że obudowa z plastiku powinna wystarczyć do ich wybicia; co
    piszę na czuja, bo nie chce mi się zgłębiać fundamentów zjawiska.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl