  • Data: 2003-10-29 13:22:28
    Temat: Re: mbank - komedia, a raczej tragedia
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kriskel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bnoe8b$9hd$1@news.onet.pl...

    > Przerobione na własnej skórze na VE. Włożenie karty, dwie błędne próby,
    > wyjęcie karty. Ponowne włożenie karty, dwie błędne próby, wyjęcie karty.
    > Ponowne włożenie karty, udana próba. Czyli za piątym razem się udało. Ani
    > blokady, ani zatrzymania karty.

    Skoro tak Ci się udało, uważam, że mógłbyś to zrobić za jednym 'zamachem' i
    też by przeszło. O blokadzie/zatrzymaniu karty decyduje CA.
    Nie pamiętam już która kartą, ale była taka jedna, na której próbowałem
    przez 5 minut wbijać błędne PINy i nie została ani zablokowana ani
    zatrzymana - w bankomacie ING, który normalnie kartę ING po wstukaniu 3x
    błędnego PINu chętnie połknie.

    Jednak tutaj nie rezerwuję sobie monopolu na wiedzę - być może bankomat ma
    też jakieś procedury zatrzymywania kart.

    > Z dostępem do mBanku (internet) podobnie.
    >
    > Może jednak wiem co piszę, tylko różne są systemy kontroli (dla kart).

    O ile w przypadku kart nie upieram się przy swoim, o tyle w przypadku
    logowania się do mBanku jestem pewien, że nie wiesz, o czym piszesz.
    Zamknięcie przeglądarki NIC Ci nie da. Próby logowania są zliczane na
    serwerze. Możesz dokonać błednych logowań:
    - z domu
    - z pracy
    - od teściowej

    i o ile nie nastąpiło między nimi poprawne logowanie - dostęp zostanie
    zablokowany po trzeciej próbie. Przeglądarka nie ma absolutnie nic do
    gadania.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara