eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankimbank - pjo (Fwd) Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia? :)Re: mbank - pjo (Fwd) Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia? :)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!newsfeed.tpinternet.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: andy_k <andyk@spamprotector_cyberspace.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mbank - pjo (Fwd) Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia? :)
    Date: Sat, 02 Feb 2002 21:33:15 +0100
    Organization: -
    Lines: 64
    Message-ID: <u...@4...com>
    References: <g...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: pa20.bialystok.sdi.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.tpi.pl 1012681997 20529 213.25.59.20 (2 Feb 2002 20:33:17 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 2 Feb 2002 20:33:17 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.8/32.553
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:159826
    [ ukryj nagłówki ]


    ------- Forwarded message follows -------
    Date sent: Sat, 2 Feb 2002 14:54:50 +0100
    Send reply to: Bankowosc elektroniczna w Polsce
    <E...@s...icm.edu.pl>
    From: "Aleksander W. Oleszkiewicz"

    Andrzej Kasperowicz, Saturday, February 02, 2002, 10:33:26 AM, wrote:
    AK> Ponizej przedstawiam, czesciowo streszczajac, za jego zgoda fragmenty
    AK> dyskusji z pjo na priva. Co o tym sadzicie?
    AK> Kto ma racje?
    (..)

    Biorąc pod uwagę sposób w jaki mBank podchodzi do swoich klientów i traktuje
    ich jak partnerów wydaje mi się, że rozsądnym byłoby jednak tak
    modyfikować system, aby był możliwie najprostszy, nie powinien też zwalać
    na klientów winy za to że inny bank stosuje jakieś swoje numery rachunków.
    Bo skoro je stosuje to znaczy że są jednoznaczne.
    Jak to możliwe, że papierowy przelew potrafi dojść dobrze, a ten sam
    przelew wypełniony elektronicznie już nie dojdzie (wg mB). Czy zlecając
    przelew na przykład w Raffim przez telefon, operator powie mi, że podany
    numer jest zły - nie sądzę.
    I nie chodzi mi o modyfikowanie dyspozycji klienta jak pisał PiotrG, bo to
    rzeczywiście jest niedopuszczalne a raczej o rozpoznawanie numerów PKO w
    takim standardzie w jakim są one tworzone (przecież nie są to ciągi liczb
    losowych).

    Osobną sprawą jest nieakceptowanie numerów skopiowanych ze stron samego mB
    czyli ze spacjami w środku. To jest dla mnie całkowity brak konsekwencji,
    wszędzie numer podawany jest ze spacjami, ale jak klient ma go wpisać
    samodzielnie to musi to zrobić w inny sposób - nonsens.
    Do tego jak ma się o tym dowiedzieć nie nie dzwoniąc na mLinię - na
    formularzu nie ma żadnej informacji jak wpisywać poprawnie
    rachunek odbiorcy, a komunikat nieprawidłowy numer konta, gdy wszystkie
    cyfry się zgadzają jest raczej mylący.


    Bank elektroniczny nie może mieć podejścia, że jego użytkownicy to starzy
    wyjadacze i na pewno sobie poradzą, poeksperymentują i tak dalej. To ma
    być (z założenia) łatwiejsze od innych form bankowania, i w wielu
    przypadkach jest. Takie sygnały powinny być przetwarzane z wysokim
    priorytetem a nie odrzucane. Bo skoro nawet nam się to nie podoba albo
    sprawia trudność, to osoba mniej obeznana stwierdzi - do kitu taki bank co
    w nim nawet nie mogę za wodę/kablówkę/coś tam jeszcze zapłacić i wróci do
    swojego marmurka. Chyba nie o to chodzi.

    Po to przecież testujemy, sprawdzamy i eksperymentujemy, żeby wam
    bankowcom opowiedzieć co powinniście zmienić żeby było lepiej... a nie
    po to żebyście nam mówili że się na czymś tam jeszcze nie znamy :-) inni
    znają się jeszcze mniej.

    Chyba, że takie zmiany (czytaj koszty) nie są wam na rękę bo marketing nie
    pochwali się przecież w nowej reklamie, że teraz już można robić przelewy
    do PKO BP czy wpisywać numer konta ze spacjami. Za to wprowadzenie lini
    kredytowej to jest coś czym na pewno można się pochwalić i złapać jeszcze
    kilku klientów.

    Z nadzieją na lepsze. Pozdrawiam.
    --
    inż. Aleksander W. Oleszkiewicz |
    ICQ 49233220 SQ5FLH | www.Oltex.NET
    | Intranet, Extranet, Document Management
    ------- End of forwarded message -------

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1