  • Data: 2010-02-07 13:38:11
    Temat: Re: płatnośćkartą
    Od: Michal_Ko <m...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

    Papkin pisze:

    > ale za to placisz, moze byc prowizja ukryta tak czy siak za to pewnie
    > placi na koncu klient.

    Zgadza się- klient płaci bardzo dużo "ukrytych" prowizji w cenie towaru-
    za podłogę, za światło, za sprzedawcę, za lokal, za półki ;) Obsługa
    płatności- jakichkolwiek- jest jedną z nich.
    Zwłaszcza w przypadku sklepów komputerowych- kwoty którymi obracają są
    duże, nie wierzę, że nie są potrzebne konwoje, przeliczanie utargu trwa
    całkiem długo no i ryzyko pomyłek i manca w kasie jest spore.

    Obsługa gotówki również dużo kosztuje- tyle, że mało który sprzedawca
    zdaje sobie z tego sprawę. Poza tym- wbrew pozorom- to podejście punktów
    handlowych z limitami jest lekko niekonsekwentne- albo godzę się
    przyjmować karty na warunkach umowy (czyli zawsze i bez prowizji) albo
    nie godzę się wcale. Gdyby sprzedawcy mieli więcej jaj i samozaparcia-
    pewnie i ceny obsługi kart by spadły... A tak to chcą mieć ciastko i je
    zjeść- zbawić klienta z kartą ale prowizję mu doliczyć, lub nie przyjąć
    małej/dużej płatności.

    --
    Michał