    From: "MK" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: pos^(3)ugiwanie sie^ moja kart? kredytow? przez ?one^
    Date: Wed, 17 Dec 2008 19:09:34 +0100
    Sender: a...@a...gprs.plus.pl

    "lukasz" <lukz@_wytnijto_vp.pl> wrote in message
    news:4948CEC7.1050203@_wytnijto_vp.pl...

    > Moze w koncu wypowie sie tu jakis kasjer ;) Ja w swojej studneckiej
    > karierze parcownika sklepowego w duzych galeriach, skasowalem tysiace
    > transakcji karcianych. I zawsze, ale to zawsze, sprawdzalem dane na karcie
    > i zgodnosc podpisu. Opisane wyzej przypadki tez mialem czesto. Nie
    > puszczalem transakcji dopoki nie zjawil sie maz/zona wlasciciel karty.

    A jak sie nie zjawil to co?

    > Jak sie klient krzywo podpisal, to byl proszony o okazanie jakiegos
    > dokumentu, co (to jest smieszne i zalosne dla mnie jednoczesnie) bylo
    > czesto odbierane jako personalny atak na niego ;)

    Pan Kasjer musial pokazac gdzie jest miejsce krzywo podpisujacego sie
    klienta ;). Na szczescie niewielu tak nierozsadnych kasjerow jest.

    > Mysle ze ten sam klient by byl jeszcze bardziej oburzony jakby ktos mu ta
    > karte kiedys ukradl, narobil fraudow bo nikt podpisow nie sprawdzal. Co
    > ciekawe, tylko Polacy mieli z tym jakis problem, dla obcokrajowcow to bylo
    > normalne. Amerykanie czesto mieli zamiast podpisu "Check my ID" i sami od
    > razu wyskakiwali z prawem jazdy albo paszportem.

    A podpisywali sie zgodnie ze wzorem podpisu na karcie? Jesli nie to lamales
    podstawowa zasade, ze podpis na slipie ma tyc zgodny ze wzorcem na karcie.
    Zaden dokument tego nie zastapi.

    > Ogolnie to troche boli mnie to jak place kredytowka i czesto sie podpisu
    > nie sprawdza, czasami grzecznie zwracam ludziom na to uwage.

    Mowimy i karcie gdzie weryfikacja odbywa sie za pomoca PINu.

    MK