    From: "kashmiri" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: posługiwanie się moja kartą kredytową przez żonę
    Date: Wed, 17 Dec 2008 20:51:50 +0400

    "lukasz" <lukz@_wytnijto_vp.pl> wrote in message
    news:4948CEC7.1050203@_wytnijto_vp.pl...

    > Moze w koncu wypowie sie tu jakis kasjer ;) Ja w swojej studneckiej
    > karierze parcownika sklepowego w duzych galeriach, skasowalem tysiace
    > transakcji karcianych. I zawsze, ale to zawsze, sprawdzalem dane na karcie
    > i zgodnosc podpisu. Opisane wyzej przypadki tez mialem czesto. Nie
    > puszczalem transakcji dopoki nie zjawil sie maz/zona wlasciciel karty.
    > Jak sie klient krzywo podpisal, to byl proszony o okazanie jakiegos
    > dokumentu, co (to jest smieszne i zalosne dla mnie jednoczesnie) bylo
    > czesto odbierane jako personalny atak na niego ;) Mysle ze ten sam klient
> [...]

    Tu w Gruzji, jak jestem 3 miesiące, żadnemu kasjerowi do głowy nie przyjdzie
    sprawdzać czy porównywać czegokolwiek. Przeciągają kartę po terminalu nie
    patrząc na nią, i natychmiast zwracają klientowi. Teraz kartę można schować
    do portfela (co zawsze robię). Trwa autoryzacja, po kilkunastu sekundach
    klient dostaje kwitek. Szybki podpis i do widzenia.

    Przy kartach chipowych to samo po wprowadzeniu PIN-u (transakcje są
    standardowo offline, więc to sekundy). Zero kontroli.

    Nikt nazwisk nie sprawdza, bo tu tyle narodowości i tyle imion się miesza,
    że po imieniu i tak niczego byś nie doszedł

    k.