  • Data: 2009-08-03 21:10:07
    Temat: Re: [prnews] BIK nie może pobierać opłaty za wysłanie raportu
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Filip Lach wrote:

    > Za przesłanie pisemnej informacji BIK zażądał od Ryszarda Z. 10 zł ryczałtowej
    > opłaty ustalonej w regulaminie biura. Generalny inspektor ochrony danych
    > osobowych, do którego Ryszard Z. zwrócił się ze skargą, stwierdził, że
    > przesłanie informacji nie może być uzależnione od uiszczenia jakiejkolwiek
    > opłaty. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie potwierdził to stanowisko,
    > oddalając w 2008 r. skargę BIK SA na decyzję GIODO.", podaje dziennik.

    > "Polska ustawa o ochronie danych osobowych nie uprawnia do uzależnienia
> [...]

    A ja tam uważam, że BIK ma rację. Przecież BIK wcale nie uzależnia
    udostępnienia informacji od wniesienia opłaty. Raport jest dostępny za
    darmo i od ręki w siedzibie BIK. A jak pan Ryszard Z. chce go dostać do
    domu to niech sobie za przesyłkę zapłaci. Co w tym złego? Czemu kto inny
    ma za to płacić? Z jakiej racji to BIK ma pokrywać koszt przesyłki?

    Oczywiście zawsze można nie zgadzać się z wysokością opłaty oraz -
    przede wszystkim - z faktem, że jest ona zryczałtowana. No, ale
    zważywszy że niektóre raporty mają po kilkaset stron, to te 10zł nie
    jest aż tak bardzo wygórowane...

    Nie zdziwiłbym się, gdyby efektem tego orzeczenia sądu było po prostu...
    zaprzestanie przez BIK wysyłania raportów. Jak będą dostępne tylko w
    siedzibie, to będzie to zgodne z prawem i w dodatku BIK będzie miał
    mniej roboty. Tylko czy o to chodzi?

    --
    MiCHA