  • Data: 2009-08-03 23:44:56
    Temat: Re: BIK nie może pobierać opłaty za wysłanie raportu
    Od: szczurwa <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 3 Sie, 23:10, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

    > Oczywiście zawsze można nie zgadzać się z wysokością opłaty oraz -
    > przede wszystkim - z faktem, że jest ona zryczałtowana. No, ale
    > zważywszy że niektóre raporty mają po kilkaset stron, to te 10zł nie
    > jest aż tak bardzo wygórowane...
    >
    > Nie zdziwiłbym się, gdyby efektem tego orzeczenia sądu było po prostu...
    > zaprzestanie przez BIK wysyłania raportów. Jak będą dostępne tylko w
    > siedzibie, to będzie to zgodne z prawem i w dodatku BIK będzie miał
    > mniej roboty. Tylko czy o to chodzi?

    Nie jestem pewien do końca, ale amerykańskie biura kredytowe raporty
    "ustawowe" wysyłają za darmo. A BIK to nie jest chyba specjalnie
    uboga instytucja. Raczej świetna synekura dla krewnych i znajomych,
    roboty z ulicy tam nie dostaniesz. Nie ubyłoby im. Większość
    zafiksowanych w bazie klientów i tak nie korzysta z raportów, płatnych
    czy darmowych, a my, jako Grupa, raczej w tej materii reprezentatywni
    nie jesteśmy.