eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiprzeciw wprowadzeniu euro - poprowadzę bezpłatnie stronkę www › Re: przeciw wprowadzeniu euro - poprowadzę bezpłatnie stronkę www
    From: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: przeciw wprowadzeniu euro - poprowadzę bezpłatnie stronkę www
    Date: Tue, 28 Oct 2008 21:14:44 +0100

    Dnia Tue, 28 Oct 2008 12:01:05 +0100, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    wklepał(-a):

    > Na Boga, ale jak to wpłynie pozytywnie na gospodarkę? Czy w dobie
    >przeliczników walut w każdym telefonie jest to w ogóle jakiś problem?

    Nie chodzi tu o "pracę" poświęconą na przeliczanie. :)

    Przykładowo firma sprowadza komponent A ze strefy euro. Musi więc kupić EUR -
    ponosi dodatkowy koszt. Okazuje się, że kontrahent nie jest w stanie dostarczyć
    żądanej ilości, ale jest za to inny - tyle, że w USA. Sprzedają więc część EUR i
    kupują dolary - znów koszt przewalutowania przez PLN.

    BTW, w różnego rodzaju systemach informatycznych tzw. wielowalutowość to bardzo
    upierdliwa rzecz. Wszelkiego rodzaju przeliczenia, wyliczenia, wyceny, wg daty
    takiej, owakiej, niezrealizowane/zrealizowane różnice kursowe... Dla mnie
    mogłaby być jedna waluta na świecie. :)

    --
    Sławomir Szyszło