-
Data: 2009-11-15 00:37:52
Temat: Re: przelewy wewnetrzne ING - dlaczego opozniane?
Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2009-11-15 00:30, Jacek Kalinski wrote:
> Hej,
>
> Dlaczego przelewy wewnętrzne w ING (np: OKO -> Direct, Direct -> OKO,
> Direct -> konto innej osoby w ING) są realizowane z takim opóźnieniem?
> Dlaczego tyle to trwa? Np: przelew wysłany dajmy na to w tej chwili
> trafia na listę transakcji oczekujących, a nie jest od razu realizowany?
>
> Dla porównania: mbank realizuje wszystkie przelewy w obrębie swojego
> banku natychmiast. Czyli w niedzielę o 5:00 mogę wysłać przelew
> na inne konto w mbanku i w tej samej sekundzie pieniądze są już na
> koncie odbiorcy.
>
> W ING muszę czekać co najmniej kilka godzin (nie wiem dokładnie ile,
> bo nie siedziałem z zegarkiem w ręku) - nie wiem czy jeśli spróbuję
> wykonać przelew w piątek o 19:00, to dojdzie on w sobotę, czy
> w poniedziałek.
Bo tylko mBank ma system bankowy pracujący rzeczywiście on-line.
Wszystkie inne banki mają systemy front-end obsługujące dostęp
internetowy, połaczony kolejką z systemami back-end, wykonującymi
operacje.
Przez to, nawet jeśli system back-end faktycznie realizujący
operacje przelewów jest bardzo szybki, zdarzają się sytuacje, kiedy
nie nadąża i kolejka rośnie. Jednocześnie może rosnąć kolejka
informacji zwrotnych (np. dot. historii operacji) i nawet jeśli
przelew (wewnętrzny) faktycznie już poszedł, to tego
nie widać w interfejsie użytkownika (i nadawcy i odbiorcy).
Banki, które w miarę uczciwie podchodzą do klienta przynajmniej
wprowadzają w systemie front-end informację, że polecenie wykonania
przelewu poszło do systemu back-end. Np. VW najpierw pokazuje na
liście operacji na rzecz klienta, że zarejestrował polecenie
umieszczenia przelewu z datą przyszłą a potem podmienia tę
informację na przelew z datą przyszłą. Gdy dotyczy to normalnego
przelewu (natychmiastowego) to najpierw jest polecenie wykonania
przelewu a potem znika, bo przelew się wykonuje od razu.
Dość podobnie jest w EB (tylko gdzie indziej informacja jest
widoczna). W pewnym okresie back-end w EB nie nadążał do tego
stopnia, że front-end zgłaszał błędy systemowe. W LB latami było to
zjawisko systematycznie występujące.
witrak()
Następne wpisy z tego wątku
- 15.11.09 08:47 Pete
- 15.11.09 14:26 Grzegorz Mazur
- 15.11.09 15:20 Ra
- 15.11.09 18:20 beznick
- 15.11.09 21:13 Grzegorz Mazur
- 15.11.09 23:11 Ra
- 15.11.09 23:46 Grzegorz Mazur
- 16.11.09 11:07 witrak()
- 16.11.09 11:26 Tomek z Wawy
- 16.11.09 12:05 witrak()
- 16.11.09 20:10 Jacek Kalinski
- 16.11.09 21:25 Grzegorz Mazur
- 16.11.09 22:54 Ra
- 17.11.09 10:22 witrak()
Najnowsze wątki z tej grupy
- Rozładowanie karty wirtualnej w mBanku i stan salda rachunku
- Oszustwa z Blikiem
- scam na bankomat?
- Płatności pasywną obraczką NFC
- a to mi lotto
- pokolenie Z
- złoty słaby
- Okresowa weryfikacja klienta w mBanku
- stopa depozytowa
- Masz konto w Alior Bank? Eksperci ostrzegają
- OT Chleba naszego powszedniego...
- Dają gdzieś więcej niż 3,5%?
- Ekspert Zdalnej Obsługi Klienta Zamożnego
- wojna wojno a kredyt trzeba spłacać
- Citi... zmiany warunków umowy o kartę kredytową Citibank?
Najnowsze wątki
- 2024-06-24 Rozładowanie karty wirtualnej w mBanku i stan salda rachunku
- 2024-06-21 Oszustwa z Blikiem
- 2024-06-20 scam na bankomat?
- 2024-06-19 Płatności pasywną obraczką NFC
- 2024-06-18 a to mi lotto
- 2024-06-17 pokolenie Z
- 2024-06-13 złoty słaby
- 2024-06-11 Okresowa weryfikacja klienta w mBanku
- 2024-06-10 stopa depozytowa
- 2024-06-06 Masz konto w Alior Bank? Eksperci ostrzegają
- 2024-06-05 OT Chleba naszego powszedniego...
- 2024-06-02 Dają gdzieś więcej niż 3,5%?
- 2024-05-27 Ekspert Zdalnej Obsługi Klienta Zamożnego
- 2024-05-18 wojna wojno a kredyt trzeba spłacać
- 2024-05-16 Citi... zmiany warunków umowy o kartę kredytową Citibank?