eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiprzelewy wewnetrzne ING - dlaczego opozniane?Re: przelewy wewnetrzne ING - dlaczego opozniane?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!ne
    wsfeed.neostrada.pl!nemesis.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.n
    eostrada.pl!not-for-mail
    From: "witrak()" <w...@h...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: przelewy wewnetrzne ING - dlaczego opozniane?
    Date: Sun, 15 Nov 2009 01:37:52 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 44
    Message-ID: <hdnim2$gf9$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    References: <s...@n...dyski.one.pl>
    NNTP-Posting-Host: ggo50.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1258245635 16873 83.12.170.50 (15 Nov 2009
    00:40:35 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 15 Nov 2009 00:40:35 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <s...@n...dyski.one.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:509282
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2009-11-15 00:30, Jacek Kalinski wrote:
    > Hej,
    >
    > Dlaczego przelewy wewnętrzne w ING (np: OKO -> Direct, Direct -> OKO,
    > Direct -> konto innej osoby w ING) są realizowane z takim opóźnieniem?
    > Dlaczego tyle to trwa? Np: przelew wysłany dajmy na to w tej chwili
    > trafia na listę transakcji oczekujących, a nie jest od razu realizowany?
    >
    > Dla porównania: mbank realizuje wszystkie przelewy w obrębie swojego
    > banku natychmiast. Czyli w niedzielę o 5:00 mogę wysłać przelew
    > na inne konto w mbanku i w tej samej sekundzie pieniądze są już na
    > koncie odbiorcy.
    >
    > W ING muszę czekać co najmniej kilka godzin (nie wiem dokładnie ile,
    > bo nie siedziałem z zegarkiem w ręku) - nie wiem czy jeśli spróbuję
    > wykonać przelew w piątek o 19:00, to dojdzie on w sobotę, czy
    > w poniedziałek.

    Bo tylko mBank ma system bankowy pracujący rzeczywiście on-line.
    Wszystkie inne banki mają systemy front-end obsługujące dostęp
    internetowy, połaczony kolejką z systemami back-end, wykonującymi
    operacje.
    Przez to, nawet jeśli system back-end faktycznie realizujący
    operacje przelewów jest bardzo szybki, zdarzają się sytuacje, kiedy
    nie nadąża i kolejka rośnie. Jednocześnie może rosnąć kolejka
    informacji zwrotnych (np. dot. historii operacji) i nawet jeśli
    przelew (wewnętrzny) faktycznie już poszedł, to tego
    nie widać w interfejsie użytkownika (i nadawcy i odbiorcy).

    Banki, które w miarę uczciwie podchodzą do klienta przynajmniej
    wprowadzają w systemie front-end informację, że polecenie wykonania
    przelewu poszło do systemu back-end. Np. VW najpierw pokazuje na
    liście operacji na rzecz klienta, że zarejestrował polecenie
    umieszczenia przelewu z datą przyszłą a potem podmienia tę
    informację na przelew z datą przyszłą. Gdy dotyczy to normalnego
    przelewu (natychmiastowego) to najpierw jest polecenie wykonania
    przelewu a potem znika, bo przelew się wykonuje od razu.

    Dość podobnie jest w EB (tylko gdzie indziej informacja jest
    widoczna). W pewnym okresie back-end w EB nie nadążał do tego
    stopnia, że front-end zgłaszał błędy systemowe. W LB latami było to
    zjawisko systematycznie występujące.

    witrak()

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1