  • Data: 2006-01-28 13:22:00
    Temat: Re: rach. prawdopod. ?
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "bzdreg"
    > Jeśli mam hasło złożone z N=10 znaków (litery i cyfry - czyli
    > spośród N1=36 znaków), system bankowy przy każdym logowaniu pyta o
    > wybrane losowo L=4 znaki - to:

    to ze masz 36 mozliwosci jest tak samo istotne jak gdybys mial 100
    mozliwosci
    czyli uzywal znaczkow specjalnych (jesli mowimy o podsluchu hasla)

    > - ile logowań trzeba podsłuchać trojanem-keylogerem, aby z zadanym
    > prawdopodobieństwem (np. P, P=0.95) poznać całe hasło?

    trudno powiedziec, poniewaz mozesz wypelniac takie haslo w roznej
    kolejnosci
    np znak 4, potem 2, 1 i 3 na koncu
    i nawet jak system spyta sie nastepnym razem oi te same znaki
    to mozesz je wypelnic w innej kolejnosci

    > - albo inny wskaźnik, łatwy do wyliczenia, który da pojęcie o
    > skuteczności tego rodzaju zabezpieczenia...

    Niestety to zabezpieczenie ma inną wadę - takie hasło musi być w
    całości znane
    systemowi bankowemu czyli przechowywane tak,
    zeby mozna je w jawny sposob odczytac, natomiast hasło podawane w
    całości
    może być zaszyfrowane jednokierunkowo i żaden informatyk bankowy
    go nie pozna
    *** blad ***