  • Data: 2005-01-28 18:30:02
    Temat: Re: spadek-czy tak można?
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

    Zdarzyło się to dokładnie 2005-01-28 19:11 (a było wonczas zimno jak
    cholera), kiedy Michal Jankowski myśl swoją ubrał(a) w słowa takie:

    > To prawda, ale _wydaje mi sie_, ze przepis o zapisach stosuje sie do
    > rzeczy "drobnych". Znaczy - przedmiotem zapisu moze byc lusterko dla
    > sluzacej, ale jak mam np. dwa mieszkania i nic wiecej, to nie moge
    > przedmiotami zapisow uczynic "mieszkanie A" i "mieszkanie B",
    > pozostawiajac zasadnicza mase spadkowa pusta.

    A niby skąd miało by się wziąć podobne ograniczenie przedmiotowe? Nie ma
    go bo być nie może.
    Natomiast wyczerpanie masy spadkowej przez zapisy jest regulowane
    jednoznacznie przez art 961 kc, który nakazuje w takich sytuacjach uznać
    zapisobiercę za spadkobiercę powołanego do całego spadku (w przypadku
    dwóch mieszkań zapisobiercy będą uznani za spadkobierców w częściach
    ułamkowych odpowiadających udziału wartości mieszkań w masie spadkowej).