    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
    Date: Mon, 8 Dec 2014 15:51:43 +0100

    Użytkownik "Alf/red/" <f...@u...waw.pl> napisał w wiadomości
    news:m64b56$pem$1@node1.news.atman.pl...

    > Żeby być sprawiedliwym, to w USA też "pod koniec",

    Jak to podawali zapamiętałem jedynie, że w kwietniu, nie szukałem teraz. Ale
    koniec kwietnia do końca czerwca to miej więcej 4/6.

    > w Niemczech bardzo podobnie jak w Polsce, a we Francji później. Że o
    > Szwecji nie wspomnę...
    > Niemniej co do generaliów - racja.

    > ...choć mieli kilka przykładów w ostatnich latach :-\
    > (np. akcyza na spirytusy, albo cena biletu zbiorkom w Warszawie)

    Te przykłady to tylko na to, że przekraczają to maksimum. Do tego już jakby,
    chyba, może doszli :).
    Nie widzę natomiast żadnych przesłanek aby doszli do tego że to maksimum to
    jest optimum chwilowe (tegoroczne), a prawdziwe długofalowe optimum to jest
    poniżej tego chwilowego. Przypuszczam, że ekonomiści potrafią mniej więcej
    oszacować gdzie dokładniej. Ja nie potrafię, ale tego, że to musi być
    wyraźnie poniżej to jestem pewien.

    Tylko polityka dążącego do tego długofalowego optimum (i tłumaczącego to
    ludziom) uznam za mającego na uwadze przede wszystkim dobro Polski.
    Wszystkich, którzy dążą do optimum chwilowego uważam, za mających na
    względzie tylko najbliższe wybory czyli kierujących się innymi celami niż
    dobro Polski.
    P.G.