  • Data: 2009-08-12 18:09:22
    Temat: Re: tajemnica bankowa a skarbówka?
    Od: szczurwa <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 12 Sie, 11:30, kimbus <k...@g...com> wrote:

    > Odpowiem cytując stosowny przepis z Kodeksu postępowania w sprawach o
    > wykroczenia, który wszystko wyjaśnia:
    > art. 38 § 2 "Przy pierwszym wysłuchaniu oraz w wypadku, o którym mowa w
    > art. 54 § 7 (odstąpienie od wysłuchania), osoba podejrzana o popełnienie
    > wykroczenia ma obowiązek wskazać adres dla doręczeń w kraju; w razie
    > nieuczynienia tego pismo wysłane pod ostatnio znanym adresem w kraju
    > albo jeżeli adresu tego nie ma, załączone do akt sprawy, uważa się za
    > doręczone, o czym należy ją pouczyć.

    No tak, ale pouczenie o konsekwencjach doręczeń lub ich braku, zgodnie
    z art. 54 tego samego kodeksu, jest skuteczne, kiedy zostało udzielone
    w toku czynności wyjaśniających. Jesli delikwent się nie zjawi na
    przesłuchanie, tzn. na te czynności, z przyczyn niezawinionych - nie
    jest pouczony. Ergo - nie może byc mowy o skutkach wynikających z
    doręczenia zastępczego.

    > Co do nagminności, to niestety nie wiem jak to wygląda.

    Dopóki nie ma prawomocnego wyroku - nie ma punktów. Znane z autopsji.