  • Data: 2011-03-06 22:23:31
    Temat: Re: wbk oferta dla ciebie
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Kois pisze:

    > A pokażesz jakieś źródło tej rewelacji?

    2% to zdecydowanie za dużo, ale około 1,5% to i owszem.

    > Najlepiej zestawienie ile oddaje przeciętnie sklep,

    Zwykle ponad 2%. Ja oddaję 1,9%, a pewne półcentrum autoryzacji
    proponowało mi 1,8% (ale nie przyjąłem oferty...)

    > ile ma z tego centrum autoryzacyje,

    Nie mam absolutnej pewności, ale z moich rozmów z pracownikami różnych
    centrów wiem, że nie zostaje im niemal nic - tj przy klientach z dużymi
    obrotami zostają jakieś ułamki procenta. Centrum autoryzacji żyje przede
    wszystkim ze stałej opłaty za wynajem terminali.

    > ile bank

    Bank resztę, czyli - jak wspomniałem - pewnie gdzieś tak około 1,5%.

    > a ile visa/mc

    O ile wiem, jeśli operacja nie "przechodzi" przez visę/mc - to nic. Tj.
    jeśli dane centrum autoryzacji rozlicza się bezpośrednio z bankiem, to
    visa/mc o transakcji w ogóle nie wie. Czyli de facto te organizacje
    dostają tylko prowizję od operacji wykonywanych w Polsce przy użyciu
    zagranicznych kart. Chyba. :-)

    --
    MiCHA