  • Data: 2008-04-01 18:18:40
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy przez bank
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Sarpedon" <f...@b...cy> wrote in message
    news:fstsbg$kal$5@news.onet.pl...

    > blednie myslisz. art 1 mowi wyraznie ze dane osobowe to dane
    > zidentyfikowanej lub mozliwej do zidentyfikowania osoby. imie i nazwisko,
    > w przypadku osoby o polskim imieniu i nazwisku obcobrzmiacego z literami
    > niepolskimi jest na tyle rzadkie, ze zidentyfikowanie jest mozliwe.
    > oczywiscie zidentyfikowanie, jakby nie patrzec, odnosi sie do
    > zdefiniowania osoby a nie pozostalych jej danych.

    Oczywiscie, ze chodzi o zidentyfikowanie osoby. Dla celow praktycznych, o
    ile interpretacja sie nie zmienila ostatnio, przyjeto ze samo imie i
    nazwisko nie jest wystarczajace do zidentyfikowania osoby. Oczywiscie sa
    nazwiska i imiona, ktore moga byc bardzo rzadko spotykane lub sa osobliwymi
    przypadkami, ale nie sadze zeby to bylo uzasadnienie do zmiany
    interpratacji. Nie jest odpowiednie miejsce aby o tym dyskutowac, wiec nie
    rozwijam tego tematu.

    > to jakies GIODO bierze pod uwage poprawnosc zapisania imienia i nazwiska
    > na karcie. ja nie uwazam, ze brak litery jest waznym powodem dla
    > rozwiazania umowy, tylko marnym widzimisie banku. poza tym mozesz podac
    > artykul w prawie bankowym na dowod swojego zdania?

    Waznym powodem jest koszt. Bank jest organizacja komercyjna, ktorej celem
    jest zwiekszanie wartosci dla akcjonariuszy. Jesli cos nie jest dla banku
    oplacalne to po prostu tego nie robi.

    > jesli bank nie chce inwestowac w jakies urzadzenia, to nastepuje
    > dyskryminacja, gdyz jestem obywatelem polskim i powinienem byc tak samo
    > traktowany jak inni

    W takim razie zloz zawiadomienie o dyskryminacji ;). Nie zauwazyles moze, ze
    banki lepiej traktuja osoby majace wieksze dochody? To tez chyba
    dyskryminacja tych biedniejszy, nieprawdaz? Powinni przeciez byc tak samo
    traktowani, dlaczego nie moga miec private bankingu i platynowych kart?

    > na poczatku watku prosilem o czyste stwierdzenie, gdzie mam zglosic fakt
    > rozwiazania umowy przez bank. moze arbiter bankowy?

    Jesli poniosles szkody materialne mozesz do arbitra, wszyskojest napisane na
    jego www
    http://www.zbp.pl/site.php?s=NTliN2FiOTYwMDAxNjU=
    Mozesz skierowac do sadu pozew cywilny.

    > a okazalo sie ze rozwinela sie dyskusja, ktora, jakby nie patrzec,
    > prowadze juz n-ty raz na ten sam temat, wiec chyba bezuzyteczne sa dalsze
    > dywagacje nt. zasadnosci pisowni innych liter niz lacinskich na kartach.

    Oczywiscie, ze dla wielu osob tak. Tobie powinno to jednak dac do myslenia
    dlaczego w wiekszosci (a moze nawet we wszystkich) bankow nie masz
    mozliwosci otrzymania karty z wydrukowanymi, tak jak bys chcial, danymi.

    MK