  • Data: 2024-10-22 15:50:07
    Temat: Re: zloto
    Od: Krzysztof Hałasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Z jednej strony nastąpiło pewne odprężenie, zasadniczo mało kto się
    > spodziewa ataku, tzn jeszcze 2 lata temu. Bo też i mało kto chce
    > wywoływać wojnę.

    Poza tymi, którzy chcą zwiększyć swoje terytorium.

    > z drugiej - mamy różne rakiety, nie wiem czy można liczyc na 10 minut
    > możliwej reakcji.

    To zależy od lokalizacji. Ale owszem, zwłaszcza atak z okrętów
    podwodnych może dać niewiele czasu.

    > No ale rozwinął się i zwiad satelitarny.
    > I obrona przeciwrakietowa.

    Przeciw pociskom balistycznym bardzo trudno się bronić. Owszem, pewnie
    część głowic udałoby się zniszczyć. Ale napastnik o tym wie i może
    odpowiednio zwiększyć rozmiar ataku.

    Dlatego należy zniszczyć okręty podwodne przed wystrzeleniem rakiet,
    oraz bombowce i rakiety na ziemi, w silosach itp.

    Tyle że nawet jeśli uda się zniszczyć dużą część, to to nie będą
    wszystkie.

    Poza tym mam delikatne wrażenie, że w krajach zachodnich limit strat
    własnych atakującego jest duuużo mniejszy niż w Rosji. Jakby Rosja
    wiedziała, że może zaatakować i pokonać Zachód, tracąc np. 50% swoich
    zasobów, to podejrzewam, że atak nastąpiłby momentalnie. W krajach
    zachodnich to jest wykluczone.

    > Zniszczysz np 90%, ale tych 10% wystarczy przeciwnikowi do zniszczenia
    > ciebie :-(

    Lepsze 10% to niż 100%. Nawet jeśli efekt końcowy będzie taki sam.

    > Konwencjonalny atak na Niemcy już chyba Rosjanom wywietrzał z głowy.

    W czasach zimnej wojny ZSRR miał przede wszystkim uderzyć na RFN
    niekonwencjonalnie. Dopiero później miały wejść siły lądowe.
    --
    Krzysztof Hałasa