  • 1. Data: 2012-07-06 13:47:48
    Temat: Sky Club i zwrot kasy
    Od: Zet <b...@m...com>

    Przy okazji ostatniej afery z ww. biurem podróży jakiś mądry pan w tv
    powiedział coś co mnie zaciekawiło. Nie słyszałem dokładnie ale mówił
    coś że jeśli ktoś zapłacił za podróż kartą to teraz może bardzo łatwo
    odzyskać pieniądze. Nie potwierdza wykonania usługi, transakcji czy coś
    w tym stylu i pieniądze wracają na jego konto. O co to mogło chodzić? Co
    to za karta?

  • 2. Data: 2012-07-06 13:55:33
    Temat: Re: Sky Club i zwrot kasy
    Od: lolekanabolek <l...@g...com>

    W dniu 2012-07-06 13:47, Zet pisze:
> [...]
    > odzyskać pieniądze. Nie potwierdza wykonania usługi, transakcji czy coś
    > w tym stylu i pieniądze wracają na jego konto. O co to mogło chodzić? Co
    każda karta, nazywa się to cargeback
    <http://prnews.pl/mbank/mbank-zaplaciles-karta-za-ni
    ezrealizowana-usluge-mozesz-uzyskac-zwrot-71679.html

    --
    pozdrawiam
    Marcin

  • 3. Data: 2012-07-06 14:12:07
    Od: lolekanabolek <l...@g...com>

    W dniu 2012-07-06 13:55, lolekanabolek pisze:
    > każda karta, nazywa się to cargeback
    > <http://prnews.pl/mbank/mbank-zaplaciles-karta-za-ni
    ezrealizowana-usluge-mozesz-uzyskac-zwrot-71679.html

    <http://prnews.pl/aktualnosci/placisz-karta-latwiej-
    odzyskasz-pieniadze-71687.html>

    --
    pozdrawiam
    Marcin

  • 4. Data: 2012-07-06 15:35:14
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > każda karta, nazywa się to cargeback
    > <http://prnews.pl/mbank/mbank-zaplaciles-karta-za-ni
    ezrealizowana-usluge-mozesz-uzyskac-zwrot-71679.html

    Jest jakis okres czasu (od daty platnosci karta),
    po ktorym moze byc problem z otrzymaniem zwrotu (chargeback)?

  • 5. Data: 2012-07-06 15:37:25
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    W dniu 2012-07-06 14:12, lolekanabolek pisze:

    > <http://prnews.pl/aktualnosci/placisz-karta-latwiej-
    odzyskasz-pieniadze-71687.html>

    I dlatego (nie chce mi się teraz szukać dokładnie) Wizzy i inne "tanie"
    zniechęcają do płacenia kartą wrzucając jakąś bandycką prowizję...

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 6. Data: 2012-07-06 16:03:18
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2012-07-06 15:35, Q pisze:
    ezrealizowana-usluge-mozesz-uzyskac-zwrot-71679.html

    > Jest jakis okres czasu (od daty platnosci karta),
    > po ktorym moze byc problem z otrzymaniem zwrotu (chargeback)?

    3 miesiące.

  • 7. Data: 2012-07-06 16:19:59
    Od: Michal Pl <m...@g...com>

    W dniu piątek, 6 lipca 2012 16:03:18 UTC+2 użytkownik Jasio napisał:
    ezrealizowana-usluge-mozesz-uzyskac-zwrot-71679.html

    > 3 miesiące.

    Chyba 180 dni. Bo kiedyś się zagłębiałem w ChargeBack i z tego co pamiętam to było
    180 dni. (a na niektórych kartach to i więcej xD)

  • 8. Data: 2012-07-07 06:48:47
    Od: disnej <d...@g...com>

    > Chyba 180 dni. Bo kiedyś się zagłębiałem w ChargeBack i z tego co pamiętam to było
    180 dni. (a na niektórych kartach to i więcej xD)

    Z tym że niektóre banki zezwalaja reklamowac transakcje do 30dni po wyslaniu wyciagu
    (mbank), do 15 dni (getin online) a w niektorych jest to limit narzucony przez
    MC/VISA (Citi) (ponad 120 dni chyba, to zalezy jeszcze chyba od typu transakcji).

    Na Forum Mbanku ktos sie wypowiadal ze po 30 dniach nie przyjeli mu chargebacka.

  • 9. Data: 2012-07-07 09:46:48
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Na Forum Mbanku ktos sie wypowiadal ze po 30 dniach nie przyjeli mu
    > chargebacka.

    Czyli (zaglebiajac sie w szczegoly) wcale nie jest tak rozowo.
    O kant dupy ten artykul na prnews, eh...

  • 10. Data: 2012-07-07 10:58:03
    Od: Michal Pl <m...@g...com>

    W dniu sobota, 7 lipca 2012 06:48:47 UTC+2 użytkownik disnej napisał:
> [...]
    transakcji).

    > Na Forum Mbanku ktos sie wypowiadal ze po 30 dniach nie przyjeli mu chargebacka.

    Tylko, że z tego wynika, że zgłaszał bład w wyciągu (tak to chciał zrobić
    konsultant). Procedura ChargeBack nie jest procedurą banku, lecz wystawcy karty. Bank
    jest tylko pośrednikiem, a decyzję co do zwrotu podejmuje MC/Visa i on decyduje ile
    dni (dla MC 180dni).

    Mi Getinonline napisał 09.05.2011:
    "że w Getinonline procedura ta jest realizowana maksymalnie w ciągu 180 dni od daty
    zgłoszenia."