  • 41. Data: 2010-03-16 21:05:51
    Temat: Re: "Solidarność europejska".
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:hnoq82$maa$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > "Endriu" <n...@i...pl> wrote in message

    > Narazie to pożyczamy od uni kasę i być może nie bedziemy musieli tego
    > oddać bo sie to wszystko zawali.
    > Wiec nie opowiadaj mi tu bajek że mogliśmy sobie te EUR wydrukować SAMI
    > pod zastaw naszych emerytur. W takie brednie pejsaci by nie uwierzyli.
    > Pożyczą nam ale tylko pod niemieckie i austriackie emerytury. I dobrze o
    > tym wiesz...
    >
    > george

    Co do meritum, czyli pejsatych trzymających dolca i euro oraz szeklę plus
    pozostałe waluty, to jednak mam poważną wątpliwość.
    Mianowicie, Endriu, czy im łatwiej robić z PLN burą sukę we dwie strony, czy
    też łatwiej im to robić z euro, może odrotnie nie wiem.
    Poza tym ciekawe skąd niedopowiedziane wszędzie spostrzeżenie, iż jak ktoś
    wydyma całą EU z euro, to PLN nabierze mocy i jakim cudem mogłaby zaistnieć
    taka korelacja.

    To bardzo ciekawe zagadnienie mnie intryguje od dawna i chciałbym, żebyś się
    odniósł.

    Same takie uwagi sprawiają na mnie wrażenie, jakby komuś z ww. przyczyny
    bardzo zależało na pozostawieniu ogólnie nieskoordynowanej waluty w dużym
    jednak (niestety dla niektórych) kraju względem jeszcze większego obszaru, w
    którego imadłach ten kraj (niestety) jest..

    Jazda 3 - 4 - 3 jak nie gorzej nie tak dawno, i niestety jak sie okazuje to
    nas wydymano a nie my kogokolwiek, a bajki o tym, ze Rostowski a nawet
    Kaczyński czy może Skrzypczyk robią co chcą z forexem, to za przeproszeniem
    wiesz sam co.

  • 42. Data: 2010-03-16 21:39:26
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "skippy" <a...@n...ma> wrote in message news:hnorrk$cht$1@news.onet.pl...

> [...]
    > to nas wydymano a nie my kogokolwiek, a bajki o tym, ze Rostowski a nawet
    > Kaczyński czy może Skrzypczyk robią co chcą z forexem, to za

    Nie wiem w sumie do kogo pytanie. Do Endriu czy do mnie ( bo mnie cytujesz).
    No i w sumie jak to pytanie dokładnie brzmi ?

    george

  • 43. Data: 2010-03-16 21:54:53
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "george"
    > Nie wiem w sumie do kogo pytanie. Do Endriu czy do mnie ( bo mnie
    > cytujesz).
    > No i w sumie jak to pytanie dokładnie brzmi ?

    Spoko, mozesz sie odnieść w dowolnym zakresie, to nie rozdzielnik:)
    Coś tam cytowałem, sory że sie poplatało, wiesz co Twoje, pytanie ogólnie do
    Endriu, ale zero problemu.

    Jak brzmi... no tak

    "2-4-3":
    http://stooq.pl/q/?s=usdpln&c=5y&t=c&a=ln&b=0

    bądź
    "5-3-4"
    http://stooq.pl/q/?s=eurpln

    I w sumie mi chodzi kto na tym zarobił.
    Bardzo bym chciał usłyszeć wykładnię Endriu.

    Tłumaczenia jakie się tu przewijały (tłumacząc na język powszechnie
    zrozumiały)

    że to dobre jezdy żeby robić w balona własnych obywateli oraz juz znam i
    ciekaw jestem innych.

    jeszcze że pejsaci zgolili wszystko, ale w takim przypadku nie mam pojęcia
    co ma do rzeczy fakt, czy mamy PLN czy EUR.

    swój stosunek do #1 i 2 na razie przemilcze
    prosze o #3, Endriu.

  • 44. Data: 2010-03-16 21:58:34
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "skippy" <a...@n...ma> wrote in message news:hnouni$ls0$1@news.onet.pl...

> [...]
    > co ma do rzeczy fakt, czy mamy PLN czy EUR.
    >
    > swój stosunek do #1 i 2 na razie przemilcze

    rozumiem, dzieki za wyjaśnienie :)
    niestety nie znam odpowiedzi na pytanie kto i jak na tym zarobił i nie o tym
    chciałem :).

    george

  • 45. Data: 2010-03-17 07:11:09
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

> [...]
    > co ma do rzeczy fakt, czy mamy PLN czy EUR.
    >
    > swój stosunek do #1 i 2 na razie przemilcze

    Odpowiedź jest prosta. Jak się jest w euro to się traci. Gdybyśmy byli w
    euro toby takich ruchów nie było. Czyli zarobiliśmy. Jeszcze jest kwestia
    definicji kto to "my". "My" to są banki przeliczające kursy, księgowi
    rozliczający transakcje oraz firmy zajmujące się zabezpieczaniem kontraktów
    handlowych od ryzyka kursowego. No i handlujący na parze pln/* czyli my
    wszyscy. To daje jakieś 2-3% PKB. Wniosek jest taki, gdybyśmy byli w euro
    nie bylibyśmy zieloną wyspą tylko czarną dziurą. Pozostałe 7-10% PKB zabiera
    nam przynależność do Unii.

  • 46. Data: 2010-03-17 08:12:44
    Od: fatso <f...@n...com>

    skippy wrote:

    > Użytkownik "george"

    > za duzo wymienia ich wymienia, złotek silny a to podobno niedobrze
    > (spoko czacha, słaby to tez niedobrze) i wczasy sie zrobiły za tanie,
    > zara wszyscy pojado do egpita a co gorsza na pattaye

    No wlasnie. Prosze nie zapominac, ze slowacy placza za polskimi
    turystami i narciarzami bo im w tym eurolandzie za drogo.
    Podobno mozna tam u nich dostac darmo zetony do burdelu, tak na zachete.
    Zlapiesz mendy od kobiety radzieckiej co tam
    swiadczy uslugi i wydasz pozniej w euro w aptece na lekarstwo: szara
    masc na jaja.
    Goldek i Saks, z pomoca Kazia Marcinkiewicza ktory tam u nich biega za
    fagasa, probowali wywolac kryzys w zlotowce, zanizali
    jej wartosc wbrew prawom rynku. Zlotowka mocno musiala ich ugryzc w
    dupe skoro teraz jest inna spiewka: podbijac ten bembenek.
    No i czemu by nie? - ja sie zapytowywuje. Lepsza zlotowka mocna niz
    slaba. Slaba waluta to dno, mozna ja tylko w szambo spuscic.
    Mocna zlotowka zas to ocean wielkich mozliwosci. Na poczatek pojechac
    sobie na Karaiby na wycieczke, cos o czym kiedys czlowiek
    normalny w Polsce nawet i nie marzyl. Dalej- ministrowi finansow mocny
    pieniadz zawadza? Nic prostszego, wystarczy tylko splacic extra
    pare miliardow dlugow ta mocno waluta to i pieniadz sie nam sam
    ustatkuje. Gorzej by bylo, gdyby sie wtedy zaczal tzw vicious virtuous
    circle.
    Tzn my Zydom dlugi splacamy w podwojnym wymiarze mocno waluta, oni ja
    dalej podbijaja bo mysla zesmy w tej Polsce wynalezli sposob na hodowanie
    euro na drzewach, nakreca sie kolo aprecjacji zlotowki. Wtedy jedyna
    rada: wreczac przed burdelami niemieckim klientom po sto zlotych jako
    tzw inducement.
    Albo po prostu rozrzucac polskie banknoty z ciezarowki na ulicy w Berlinie.

    fatso

  • 47. Data: 2010-03-17 10:08:32
    Od: "Druch" <e...@n...com>

    "viper" <v...@o...pl> wrote in message

    > słusznie prawisz, ale mam jedną małą uwagę... słowo "druh" pisze się
    > rzez "h"... trochę to głupio walic ortografa w ksywce... nawet gdy to było
    > zamierzone to wielkiego sensu taki zabieg nie ma... sądząc z poetyki
    > wypowiedzi
    > wcześniej podpisywałęś się Duch, więc jesteś to tego "ch" przywiązany,
    > ale
    > ortografia ma swoje prawa he he... ja się ortografów nie czepiam bo sam je
    > robię , ale ten mnie trochę razi...

    zachecam kolege do poszerzenia swojej wiedzy:
    http://pl.wikisource.org/wiki/Encyklopedia_staropols
    ka/Druch

    > masz rację, w narodzie narasta wkurzenie...

    Zacznie sie od przetrzepania skory bandzie ryzego,
    ktory wyrolowal swoich wyborcow ("cudami").
    Wcale mnie to nie cieszy.
    Po takich zlodziejach i nieudacznikach,
    do wladzy przychodza ruchy ekstremalne.

    Ta wydmuszka trzyma sie jeszcze tylko dlatego
    ze ludzie desperacko chca sie z kims utozsamiac,
    potrzebuja kogos kto im bedzie mowil co maja myslec.

    Jesli jednak z powodu narastajacego kryzysu panstwa,
    zorientuja sie wreszcie jak zostali wydymani,
    nie bedzie zmiluj.

    Pozdrawiam,
    Druch

  • 48. Data: 2010-03-17 10:31:31
    Od: Charlie delta <c...@g...com>

    On 17 Mar, 11:08, "Druch" <e...@n...com> wrote:
> [...]
    >
    > Jesli jednak z powodu narastajacego kryzysu panstwa,
    > zorientuja sie wreszcie jak zostali wydymani,

    panienki

    nie zajmujcie się bzdetami i greckimi pastuchami

    kupujcie akcje , kontrakty

    cena?

    a co to jest cena?

    TRZEBA kupować

    buhahahahahahaha

  • 49. Data: 2010-03-17 12:16:26
    Od: "viper" <v...@o...pl>

> [...]
    ka/Druch

    > Jesli jednak z powodu narastajacego kryzysu panstwa,
    > zorientuja sie wreszcie jak zostali wydymani,

    szczerze ci powiem, że wiedzy raczej nie będę poszerzał z wiki, bo mam do tego
    źródła troszkę ograniczone zaufanie...

    http://www.poradniajezykowa.us.edu.pl/baza_archiwum.
    php?
    POZYCJA=1700&AKCJA=&TEMAT=Wszystkie&NZP=&WYRAZ=

    "Słowniki nie notują wyrazu druch, zatem jedyną i jedyną poprawną formą zapisu
    jest druh. [Katarzyna Wyrwas]"

    ale oczywiście może byc coś na rzeczy więc się spierał nie będę... chociaż
    zadzwoniłęm z ciekawości do kolegi który kolekcjonuje stare papierzyska i ponad
    200 lat temu pisali "druhowie" przez "h"... ale mniejsza...

    a co do twoich idoli to się nie łudź... oni już nie wrócą... prezio Jarosław
    skutecznie ludziom zohydził skądinąd piękne idee... chłopina żali się że to
    media przedstawiają jego nieprawdziwy wizerunek... a tymczasem to sami ludzie
    zobaczyli że to jest mały zawistny i zawzięty człowieczek, dla którego liczą
    się tylko jego własne pokrętne ambicje...dlatego otoczył się tylko miernotami,
    wazeliniarzami i klakierami, a wszystkich którzy potencjalnie mogliby mu
    zagrozic natychmiast udupiał... swojego towarzysza broni który w stanie
    wojennym wiele razy nadstawiał za niego tyłka potraktował jak psa...ja nie
    twierdzę że platformersi są lepsi, to jest jedna banda... politycy to straszna
    rasa... gdyby nie pis to ludzie dawno by rudego i pltformę olali... ale PO ma
    tło i straszak w postaci pisu, co im zapewni długi pobyt przy korycie... i nie
    łudź się że coś się zmieni...

  • 50. Data: 2010-03-17 15:44:54
    Od: fatso <f...@n...com>

    viper wrote:
> [...]
    > tło i straszak w postaci pisu, co im zapewni długi pobyt przy korycie... i nie

    Dobre! Dodac tu tylko nalezy, ze Pan Prezes jaroslaw kaczynski sam
    cierpiac na powszechna w przywislanskim kraju
    chorobe psychiczna, naukowo zwana Paranoia polonensis, wykul z niej orez
    polityczny. No ale tak sie sklada, ze
    piekny poczatkowo odzew paranoikow polskich jakos sie juz wyczerpal.
    Ludzi zdrowych jednak jest w Polsce
    wiecej.

    fatso