  • 11. Data: 2009-03-14 11:36:28
    Temat: Re: Super okazyjny kredyt na 52 lata
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    wiadomości news:gpg2ug$6mc$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > http://www.santanderconsumer.pl/17575.xml?frefid=605
    &refid=605
    > Kredyt na 52 lata!
    > I pomyśleć, że są idioci gotowi dobrowolnie zakuć się w kajdany na całe
    > życie.
    > :-)))
    >
    > --
    "Okres kredytowania do 52,5roku"
    Może chodzi że do czasu az kredytobiorca osiagnie wiek 52,5lata;)))

    Krzysiek

  • 12. Data: 2009-03-14 11:39:09
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Baloo pisze:
    > Dlaczego na całe życie? 52 lata to tylko opcja, górna granica
    > dopuszczalna przez bank, a kredyt możesz przecież spłacić wcześniej.
    > I osobiście wolałbym wziąć taki kredyt na 52 lata, a spłacić go w
    > całości w ciągu dajmy na to 15-20 lat (przy czym mieszkałbym już we
    > własnym mieszkaniu), niż odkładać kasę przez 15-20 lat i mieszkać w tym
    > czasie z żoną, dzieckiem, teściową, szwagrem i psem szwagra na 47m2 (nie
    > mając żadnej pewności, że za te 15-20 lat uda mi się cokolwiek kupić)
    > ewentualnie wynajmować mieszkanie za równowartość raty kredytowej.

    Problem w tym, że koszt najmu mieszkania nijak się ma do kosztu raty
    kredytowej. W dodatku jako najemca nie ponosisz kosztów związanych np. z
    remontem (jakimś poważniejszym typu wymiana okien itp.). Wynajem
    wychodzi znacznie taniej.

    Rata kredytu za mieszkanie to ok. 2500 PLN + czynsz (400-500 PLN) czyli
    sumarycznie ok. 3000 PLN + liczniki + remonty + wyposażenie (ceny dla
    Warszawy za 2 pokojowe mieszkanie 40-50 metrów).

    Wynajem mieszkania analogicznej wielkości to koszt ok. 1600-2000 PLN +
    nie płacisz za remonty + czasem wyposażenie gratis (pralka, lodówka itp)
    + możliwość szybkiej i łatwej zmiany mieszkania przy zmianie pracy (bo
    dojazd 1,5h w jedną to raczej kiepska sprawa).

    W pierwszej opcji zostajesz właścicielem mieszkania za 30 lat. W drugiej
    nigdy. W pierwszej opcji masz spore obciążanie na głowie w zasadzie do
    emerytury. W drugiej jesteś wolny jak ptak.

    A powiedzmy sobie wprost : dla ogromnej większości ludzi rata kredytu za
    mieszkanie + opłaty mieszkaniowe to ogromne obciążenie, garb do końca
    życia i konieczność wielu wyrzeczeń, przy jednoczesnym braku większych
    szans na wcześniejszą spłatę.

    --
    Mithos

  • 13. Data: 2009-03-14 11:49:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mithos wrote:

> [...]
    > kredytowej. W dodatku jako najemca nie ponosisz kosztów związanych np. z
    > remontem (jakimś poważniejszym typu wymiana okien itp.). Wynajem

    Na jakiej planecie?

> [...]
    > + możliwość szybkiej i łatwej zmiany mieszkania przy zmianie pracy (bo
    > dojazd 1,5h w jedną to raczej kiepska sprawa).

    I po 52 latach takiego wynajmu masz duże zero.
    Przy kredycie masz mieszkanie.

    > W pierwszej opcji zostajesz właścicielem mieszkania za 30 lat. W drugiej
    > nigdy.

    No właśnie.

    > W pierwszej opcji masz spore obciążanie na głowie w zasadzie do
    > emerytury. W drugiej jesteś wolny jak ptak.

    W drugiej też masz spore obciążenie aż do emerytury. Na dodatek
    perpsektyw żadnych.
    Po za ttym, jak ty szacuejsz czynsz na 400-500 zł, to albo jest to
    Warszawa, albo mieszkanie ma z 80 metrów.

    To jak tak, to wynajmij takie mieszkanie za 1600-2000 zł

    Raty przeszacowałeś, raty za wynajem niedoszacowałeś. I dlatego ci tak
    wyszło.

> [...]
    > mieszkanie + opłaty mieszkaniowe to ogromne obciążenie, garb do końca
    > życia i konieczność wielu wyrzeczeń, przy jednoczesnym braku większych

    Perspektywa wynajmu jest jeszcze gorsza.

  • 14. Data: 2009-03-14 11:55:29
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Jeśli ktoś nie ma nic, a ma szanse mieć mieszkanie choćby małe to dlaczego
    > nie.

    Jak ktoś nie ma nic, to nie będzie miał nic albowiem "kto ma temu będzie
    dane, a kto niema, temu będzie zabrane nawet to co ma". ;-)
    W praktyce wygląda to tak, że spadek ceny nieruchomości stawia kredyt w stan
    natychmiastowej wymagalności i frajer zostaje pod mostem z kredytem do końca
    życia, który ewentualnie będą spłacać spadkobiercy.

    > Wolę mieszkać na swoim i coś tam spłacać, a ostatecznie na koniec sprzedać
    > i wyjść nawet na zero niż nie mieć w ogóle nic przez całe życie.

    Zgadzam się całkowicie, ale _nie_za_wszelką_cenę_.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 15. Data: 2009-03-14 11:56:17
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > A kredyt na 30-35 lat to nie jest na całe życie ? Zakładając, że bierze
    > się go w wieku 25-30 lat to spłacamy praktycznie do emerytury.

    Moim zdaniem to też bardzo głupie brać taki kredyt, ale co tam. Ja bym
    takiego kredytu nie brał. Nie muszę.

  • 16. Data: 2009-03-14 11:56:53
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

> [...]
    > mieszkanie + opłaty mieszkaniowe to ogromne obciążenie, garb do końca
    > życia i konieczność wielu wyrzeczeń, przy jednoczesnym braku większych

    Niemniej jednak własne mieszkanie albo dom ma jedną bezcenną zaletę - jestes
    bardziej niezależny od kaprysów inych ludzi. Przy wynajmie nie możesz
    właścicielowi powiedzieć żeby się w dupę pocałował, jak mu nagle przyjdzie
    do głowy coś zmienić w funkcjonującym układzie, tzn. powiedzieć możesz, ale
    wtedy komfort istnienia się zmniejsza.

    Kasa rzadko jest celem samym w sobie, częściej jest instrumentem do
    osiagnięcia komfortu/niezależności/władzy. Wynajem ma wiele zalet i bycie
    właścicielem ma wiele zalet. Uważam jednak, że to drugie ma zalet więcej.
    Więc tutaj użyteczność całkowita tych rozwiązań to nie tylko funkcja
    ponoszonych kosztów finansowych.

    marekz

  • 17. Data: 2009-03-14 11:59:46
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > remontem (jakimś poważniejszym typu wymiana okien itp.). Wynajem wychodzi

    Racja. Są jednak wyjątki jak np wynajem w mieście akademickim, gdzie przy
    tak wygórowanych stawkach rzeczywiście opłaca się wziąć kredyt na zakup
    mieszkania. Znam ludzi, którzy tak zrobili i się opłaciło. Nie brali jak
    osły oczywiście kredytów na 30 lat, tylko kilkuletnie. :-)

    > A powiedzmy sobie wprost : dla ogromnej większości ludzi rata kredytu za
    > mieszkanie + opłaty mieszkaniowe to ogromne obciążenie, garb do końca
    > życia i konieczność wielu wyrzeczeń, przy jednoczesnym braku większych

    Dokładnie. Jednak na siłę się w to pakują.
    Kredyty są dla bogatych, a nie dla gołodupców!!!

  • 18. Data: 2009-03-14 12:02:19
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > I po 52 latach takiego wynajmu masz duże zero.
    > Przy kredycie masz mieszkanie.

    Chyba, że np ulegniesz wypadkowi, zwolnią Cię z pracy i zostajesz postawiony
    w stan natychmiastowej wymagalności. LOL

    Patrząc na historię ostatnich 52 lat, to przeciętnego Polaka stać na taki
    kredyt od około 5-7 lat. Na podstawie takiego wycinka historii biorą kredyt
    na 50 lat. Hahaha, ale frajerzy. :-D

  • 19. Data: 2009-03-14 12:06:40
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości

    > A jakie masz pomysły na kupno własnego mieszkania?
    > Zakładając, że nie masz 25 lat, nie jesteś bezdzietnym kawalerem, nie
    > mieszkasz w 100m2 mieszkaniu z babcią w wieku tuż przedśmiertnym i nie
    > odkładasz miesięcznie z pensji 5000 zł.

    Po pierwsze wkład własny 20-50% wartości i taki poziom zarobków, który
    pozwoli na spłatę kredytu w kilka lat. Oczywiście wszyscy wolą się po
    ułańsku zadłużyć i żyć ponad stan. :-)
    Życie ponad stan w historii Polski było już chyba powodem poważnych kryzysów
    państwa?

  • 20. Data: 2009-03-14 12:11:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jan Werbiński wrote:

    > Zgadzam się całkowicie, ale _nie_za_wszelką_cenę_.

    na to się zgadzam.
    jak sie nie ma na raty, to sie po prostu mieszka z tesciami i chocby sie
    na głowie stanęło to się nic na to nie poradzi.