  • 21. Data: 2009-03-14 12:12:42
    Temat: Re: Super okazyjny kredyt na 52 lata
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jan Werbiński wrote:

    > Chyba, że np ulegniesz wypadkowi, zwolnią Cię z pracy i zostajesz
    > postawiony w stan natychmiastowej wymagalności. LOL

    a jak wynajmujesz mieszkanie to z niego wylecisz.

  • 22. Data: 2009-03-14 12:18:08
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > a jak wynajmujesz mieszkanie to z niego wylecisz.

    Wylecisz i masz tylko 2 tys czynszu do zapłaty. Da sie z tego wyjść i
    zamieszkać w parę miesięcy.

    W razie kredytu ciągle pozostaje po licytacji np 100 000 do zapłaty. W tym
    drugim przypadku być może już się nigdy nie podniesiesz, bo bank będzie
    zabierał wszystko co przekroczy kwotę wolną od zajęcia. Resztę zabierze żona
    na alimenty, która natychmiast zamieszka z Twoim najlepszym przyjacielem.
    ;-)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 23. Data: 2009-03-14 12:27:14
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    To na początek, bo potem idzie się do więzienia za niepłacenie alimentów.
    Za alimenty siedzi 2,5% wszystkich więźniów. Obecnie około 2000 osób.
    http://www.sw.gov.pl/images/1236164688.pdf

    Piramida zaczyna się od kredytu na którego spłatę nie stać, potem jedna
    kostka domina się przewraca, problem z pracą, zdrowiem, wypadek, kobieta i
    potem wszystko się sypie.

    A można przecież było nie żyć ponad stan, nie udawać pana, gdy się jest
    chamem...

  • 24. Data: 2009-03-14 14:48:53
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 14.03.2009 Jan Werbiński <j...@j...com> napisał/a:

    > Chyba, że np ulegniesz wypadkowi, zwolnią Cię z pracy i zostajesz postawiony
    > w stan natychmiastowej wymagalności. LOL

    No to sprzedajesz mieszkanie, spłacasz pozostały kredyt i zostaje jeszcze
    na rehabilitację.
    --
    Samotnik

  • 25. Data: 2009-03-14 14:49:32
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 14.03.2009 Jan Werbiński <j...@j...com> napisał/a:
    > W razie kredytu ciągle pozostaje po licytacji np 100 000 do zapłaty. W tym

    Nie doprowadza się do licytacji. Sprzedaje wcześniej.
    --
    Samotnik

  • 26. Data: 2009-03-14 15:06:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jan Werbiński wrote:

> [...]
    > będzie zabierał wszystko co przekroczy kwotę wolną od zajęcia. Resztę
    > zabierze żona na alimenty, która natychmiast zamieszka z Twoim

    W razie kredytu to sie mieszkanie sprzedaje i nie czeka na komornika i
    licytację. Z tego co ci zostanie, szczególnie jak juz trochę lat się
    spłacał da się zamieszkać na dłużej niż parę miesięcy.

  • 27. Data: 2009-03-14 15:06:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Samotnik wrote:

    > No to sprzedajesz mieszkanie, spłacasz pozostały kredyt i zostaje jeszcze
    > na rehabilitację.

    i namiot

  • 28. Data: 2009-03-14 15:41:03
    Od: Tomek Głowacki <t...@t...o2.pl-invalid>

    witek pisze:

    > Na jakiej planecie?

    Na tej, na której obecnie są wszyscy, chyba że Warszawa przez resztę
    Wszechświata uważana jest za inną planetę ;)

    > W drugiej też masz spore obciążenie aż do emerytury. Na dodatek
    > perpsektyw żadnych.
    > Po za ttym, jak ty szacuejsz czynsz na 400-500 zł, to albo jest to
    > Warszawa, albo mieszkanie ma z 80 metrów.
    >
    > To jak tak, to wynajmij takie mieszkanie za 1600-2000 zł
    >
    > Raty przeszacowałeś, raty za wynajem niedoszacowałeś. I dlatego ci tak
    > wyszło.

    Tyle, że niestety Mithos ma rację. Właśnie mówi o Warszawie, o kwotach
    za tutejsze czynsze (czyt. opłaty miesięczne za eksploatację i inne).
    Wcale nie miał na myśli 80 metrów - nie musiał, wystarczy marne 51 aby
    mówić o takich kwotach (rzędu 600 zł).

    Oczywiście, rata kredytu 2500 zł to jest realna suma, biorąc po uwagę
    normalne mieszkanie w bloku/bloczku (55-80m^2), nie na zadupiu bez
    komunikacji miejskiej, ani nie przez płot z wysypiskiem śmieci czy
    elektrociepłownią, torami kolejowymi albo fabryką. Mówimy o rozsądnych
    warunkach, spokojnej okolicy, bez szczególnych wyrzeczeń. Standardowy
    środek ofert.

    "Czynsz" czyli opłaty eksploatacyjne, jeśli mamy normalnie obsługiwane
    mieszkanie w bloku to koszt rzędu 500-700 zł. A to tylko bazowa opłata,
    nie licząc prądu, gazu, wliczając w nią zaliczki na wodę (zwykle
    wychodzi niedopłata, jak nadpłata), opłaty remontowe. Czasami dochodzą
    inne opłaty, czasami się to wymienia, bo nie ma gazu, jest prąd, albo
    ogrzewanie wyłącznie na gaz itp.

    Dolicz do tego inne liczniki w stylu TV, internet, telefony... Dalej
    uważasz, że kredyt o powyższych parametrach na własne M dla nawet
    całkiem nieźle zarabiającego warszawiaka jest atrakcyjny i warto? :)

    > Perspektywa wynajmu jest jeszcze gorsza.

    Nie koniecznie, nie w Warszawie.... w wielu wypadkach wynajem nawet
    bardzo długo okresowy opłaca się znacznie bardziej, niż cokolwiek
    innego. Szczególnie, że bywają znakomite oferty wynajmu, które naprawdę
    dają święty spokój na długie lata.

    Pozdr,
    Tomek

  • 29. Data: 2009-03-14 16:20:14
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał

    > Po pierwsze wkład własny 20-50% wartości i taki poziom zarobków, który
    > pozwoli na spłatę kredytu w kilka lat.

    Ja pytam o możliwość zakupu własnego mieszkania w sytuacji, gdy nie ma się
    wkładu własnego 20-50% i nie ma możliwości spłaty kredytu za kilka lat.
    Jesteś w stanie odpowiedzieć na moje pytanie? Czy może nigdy się nad tym
    nie głowiłeś, bo mieszkanie dostałeś za darmo, po babci?

    > Oczywiście wszyscy wolą się po ułańsku zadłużyć i żyć ponad stan. :-)

    Jeśli życie z rodziną we własnym mieszkaniu jest dla Ciebie życiem ponad
    stan, to dalsza dyskusja nie ma sensu.

    > Życie ponad stan w historii Polski było już chyba powodem poważnych
    > kryzysów państwa?

    Ale nie o tym rozmawiamy.

  • 30. Data: 2009-03-14 16:23:20
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w wiadomości

    > W praktyce wygląda to tak, że spadek ceny nieruchomości stawia kredyt w
    > stan natychmiastowej wymagalności i frajer zostaje pod mostem z kredytem
    > do końca życia, który ewentualnie będą spłacać spadkobiercy.

    W praktyce to kompletnie nie wiesz, o czym piszesz.
    Coś gdzieś kiedyś usłyszałeś i powtarzasz jako plotę.
    Tak jak z tymi mieszkaniami w USA ;-)

    > Zgadzam się całkowicie, ale _nie_za_wszelką_cenę_.

    Masz jakieś dziwne wyobrażenie na temat kredytów.
    To, że bierze się kredyt nie jest równoznaczne z "za wszelkę cenę".