  • 11. Data: 2008-08-06 18:43:18
    Temat: Re: Tunezja - co wziąć
    Od: "marian w" <k...@b...pl>

    Użytkownik "axell" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:g7c31d$pde$1@news.onet.pl...
    > Witam
    >
    > No własnie pytanie co warto wziąć do Tunezji dolary czy euro.

    obojetnie co wezmiesz kurs jest zawsze staly , panstwowy.
    za 1 $ dostajesz ok.1,15 dinara a za 1 euro ok.1,8 dinara.
    30% z wymienionej kwoty mozesz wymienic przy wyjedzie na euro lub $ albo w
    banku albo w hotelu
    karta najlepiej korzystac przy wyplacaniu z bankomatu

  • 12. Data: 2008-08-06 20:41:45
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > BTW
    > Jaki sens ma zakaz wywożenia z niektórych krajów
    > lokalnej, niewimienalniej waluty?
    > O ile wiem zakaz taki chyba obowiązywał w PRL i ZSRR.

    nie wiem jaki ma to sens, ale tak jest - mowil nam o tym przewodnik i
    rezydent, poza tym DT poza Tunezja to tylko kawalki papieru lub blaszki bez
    zadnej wartosci

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 13. Data: 2008-08-06 22:54:38
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Byłem co prawda 10 lat temu, ale pamiętam, że bankomaty działały. Z tym że
    musiałem mieć kilka kart różnych organizacji, bo działały dość losowo.

    Miałem wtedy też czeki podróżne, ale były dość niechętnie przyjmowane.
    Lokales w budce z napisem "czeki podróżne" stwirdził, że czeki wymienię w
    sąsienim sklepie, a kiedy wyszedłem i stwierdziłem że to ściema, zamknął
    swoją budkę i zbiegł :). Dobrze że miałem karty do bankomatu.

    pozdrawiam,

    MichalL

  • 14. Data: 2008-08-07 00:52:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Cubus <c...@n...pl> writes:

    > Jaki sens ma zakaz wywożenia z niektórych krajów
    > lokalnej, niewimienalniej waluty?
    > O ile wiem zakaz taki chyba obowiązywał w PRL i ZSRR.

    W ogole bylo to typowe dla komunizmu.

    > W końcu chodziło o wywóz "makulatury" kupionej
    > najczęściej za walutę wymienialną....

    Jak jedna osoba "makulature" wywiezie, to inna (albo ta sama) moze ja
    przywiezc (zamiast prawdziwych pieniedzy).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 15. Data: 2008-08-07 10:03:24
    Od: "jot.be" <j...@N...poczta.onet.pl>

    > Byłem co prawda 10 lat temu, ale pamiętam, że bankomaty działały. Z tym że
    > musiałem mieć kilka kart różnych organizacji, bo działały dość losowo.

    Działały, pamiętam z bodaj 1999 , że akceptacja kart kredytowych (tam
    gdzie była naklejka) wyglądała tak, że gość na pytanie o akceptację
    potakująco kiwał głową,
    po czym ciągnął klienta za rękaw do najbliższego bankomatu...

    Pozdr

  • 16. Data: 2008-08-07 12:46:13
    Od: "marian w" <k...@b...pl>

    Użytkownik "jot.be" <j...@N...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Działały, pamiętam z bodaj 1999 ,

    co wy pierdzielicie - 10 lat temu ?

    proponuje odswiezyc wiadomosci naocznie

  • 17. Data: 2008-08-07 13:10:46
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    w Tozeur (na pustyni) bankomaty nie współpracowały z kartami VISA, MC bez
    problemu, ale przecież autor wątku pisał, że nie ma zamiaru oddalać się zbyt
    mocno od hotelu więc ww. jest dla niego bez znaczenia

    --
    pozdrawiam
    RobertS