  • 1. Data: 2006-03-16 21:07:00
    Temat: WPO Wroclaw - w sumie po czesci NTG...
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Witam, tutaj Wrocław ;)
    Dostałem"poprawioną" książeczkę z WPO (wywóz nieczystości)
    No śmiech...
    Standardowo, wiadomo: raty, wpłaca się z książeczki:
    http://156.17.17.130/bachus/wpo_ksiazeczka.jpg
    No i pieniążki wpłaca się standardowo, tj. w Carrefoure, przy okazji
    zakupów...
    Dzisiaj pojawiła się nowa książeczka:
    http://156.17.17.130/bachus/wpo_ksiazeczka_sprostowa
    nie.jpg

    Fantastyczna sprawa- tylko ani słowa o tych pieniążkach, co poszły
    gdzieś do /dev/nnull (dwa blankiety już opłacone).

    Tutaj przedziwna sprawa... Firma z Wrocławia pobierająca opłaty
    z tyt. wywozu nieczystości ma w mieście sporo własnych agencji;
    Błąd w numerze polega na _brakującej cyfrze_ w środku nr konta,
    suma kontrola i nr banku na obu blankietach są takie same:

    Po opłaceniu przelewu w ich punkcie oprócz pieczątki potwierdzającej
    dokonanie wpłaty mam wydruk, potwierdzający przyjęcie na błędne konto,
    gdzie nawet liczba cyfr jest nieodpowiednia... Jak to możliwe?

    p.s. dziękuję WPO za wspaniałomyślność, czyli przedłużenie terminów wpłaty
    p.p.s. przepraszam za jakość zdjęć (szczególnie drugiego),
    nie miałem czasu bawić się w statywy...

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 2. Data: 2006-03-16 21:37:36
    Temat: Re: WPO Wroclaw - w sumie po czesci NTG...
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > Błąd w numerze polega na _brakującej cyfrze_ w środku nr konta,
    > suma kontrola i nr banku na obu blankietach są takie same:

    Możesz podać ten krótszy nr konta?

  • 3. Data: 2006-03-16 21:41:33
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    S.T. zapodał(-a):
    > Możesz podać ten krótszy nr konta?

    76 75013121510001025040776

  • 4. Data: 2006-03-16 21:47:01
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:dvcm60$86e$1@nemesis.news.tpi.pl, DooMiniK wrote:
    > S.T. zapodał(-a):
    >
    > 76 75013121510001025040776

    po 76 brakowalo tylko 1, i wychodzi Rajfi.
    Moze sie panie w kasie domyslily i dopisywaly.

    --
    darnok

  • 5. Data: 2006-03-16 22:06:48
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:dvcmds$720$1@atlantis.news.tpi.pl, darnok wrote:

    > po 76 brakowalo tylko 1, i wychodzi Rajfi.
    > Moze sie panie w kasie domyslily i dopisywaly.

    oczywiscie sa dwie 76 wiec uscisle. Poprawny nr to: 76
    (1)75013121510001025040776

    --
    darnok

  • 6. Data: 2006-03-16 22:11:02
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    darnok zapodał(-a):
    > oczywiscie sa dwie 76 wiec uscisle. Poprawny nr to: 76 (1)75013121510001025040776

    jest jescze lepszy numer: w potwierdzeniu nadania
    jest 76 1730

    1ka, co zginęła, jest zaraz po sumie kontrolnej, pierwsza cyfra
    określająca bank...

    Teoretycznie powinno iść na 76 1750

    Przelew poszedł na 76 1730

    Czy jest możliwe, aby suma się zgodziła?

  • 7. Data: 2006-03-16 22:21:33
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:dvcnt9$f52$1@nemesis.news.tpi.pl, DooMiniK wrote:
> [...]
    >
    > Teoretycznie powinno iść na 76 1750
    > Przelew poszedł na 76 1730
    >
    > Czy jest możliwe, aby suma się zgodziła?

    Nie, nie ma wyznacznika 173, suma sie nie zgadza.

    poeksperymentuj sobie sam: http://mbank.kzp.pl/index.php?artykul=0005

    --
    darnok

  • 8. Data: 2006-03-16 22:28:45
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Teoretycznie powinno iść na 76 1750
    >
    > Przelew poszedł na 76 1730
    >
    > Czy jest możliwe, aby suma się zgodziła?

    Nie, wtedy by wyniosła 17,
    przelew powinien być odrzucony.
    Jedyne co mi przychodzi do głowy, to że ta agencja
    ma jakiś własny, badziewiasty (nie sprawdzający LK) system przyjmowania wpłat,
    z potwierdzeniem dla klienta, ale bez bezpośredniej realizacji przelewów.
    Wtedy mogli przyjąć wpłatę (do własnej kasy), ale póżniej takiego przelewu
    nie zrealizują, żaden (chyba) bank nie przyjmie zlecenia przelewu
    przy niezgodnej LK, czy niekompletnym numerze konta,
    więc albo wiedzieli jak poprawić błąd, albo kasa została u nich.

  • 9. Data: 2006-03-17 10:33:57
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    Dnia 2006-03-16, S.T. napisał/a/o:

> [...]
    >przy niezgodnej LK, czy niekompletnym numerze konta,
    >więc albo wiedzieli jak poprawić błąd, albo kasa została u nich.

    Bardziej prawdopodobne jest to, ze oprócz błednego nru konta, blankiet
    zawiera również kod paskowy, na którym nr konta jest zakodowany poprawnie.
    I czytniki sobie z tym radzą.
    Natomiast tradycyjną metodą są problemy i stąd zapewne sprostowanie.

    --
    Pete

  • 10. Data: 2006-03-17 11:38:20
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Bardziej prawdopodobne jest to, ze oprócz błednego nru konta, blankiet
    > zawiera również kod paskowy, na którym nr konta jest zakodowany poprawnie.
    > I czytniki sobie z tym radzą.

    Nie, kod paskowy jest dozwolony wyłącznie w polu 'tytułem'
    i nawet jeśli zawiera (bardzo wątpię) zdublowany nuer konta
    to żaden system nie potraktuje zawartości pola 'tytułem'
    jako numeru konta, bo nie do tego jest ono przeznaczone.