  • 31. Data: 2009-06-28 10:01:56
    Temat: Re: Wpłata dużej kasy do banku - inwigilacja?
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 28 Cze, 11:32, BK <b...@g...com> wrote:

    > Wiec jesli nie ma zakazu kopiowania dokumentow to mozna to robic.
    > Dodatkowo bank na podstawie 112b moze kopiowac dokumenty. Regulacje
    > nadzorcze dodatkowo zalecaja takie postepowanie.

    Na podstawie art. 112 b bank może przetwarzać informacje zawarte w
    dokumentach tożsamości i to też nie wszystkie, tylko te niezbędne dla
    celów wykonania umowy. Stąd np. wizerunek nie jest niezbędny dla np.
    zawarcia umowy rachunku bankowego i przetwarzqanie go przez banki
    stanowi naruszenie adekwatności.

  • 32. Data: 2009-06-28 10:32:00
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "MarcinF" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > a jak sobie wyobrazasz anonimowa wplate na cudze konto ?

    Nie anonimową, tylko bez okazywania dokumentu tożsamości.

    Normalnie wypełniam dane w polach nadawca, nazwa rachunku, nr rachunku,
    kwota i wpłacam należność.

  • 33. Data: 2009-06-28 10:32:53
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Sun, 28 Jun 2009 00:24:04 +0000 (UTC), MHC Mega napisał(a):

    > A jak wyobrażasz sobi wpłatę na własne konto bez wylegitymowania się?

    Normalnie - podchodzę do okienka i realizuje polecenie wpłaty bez zbędnych
    formalności.

    --
    ===Tomy===

    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 34. Data: 2009-06-28 10:40:44
    Od: BK <b...@g...com>

    On 28 Cze, 12:01, szczurwa <s...@g...com> wrote:

> [...]
    > celów wykonania umowy. Stąd np. wizerunek nie jest niezbędny dla np.
    > zawarcia umowy rachunku bankowego i przetwarzqanie go przez banki

    To teraz sie zdecydujmy czy jest tak:

    a] jest jaki zakaz kserowania dokumentow zapisany w ustawie

    b] Twoim zdaniem kserowanie dokumentow narusza zasade adekwatnosci

    Bo wiesz - bez urazy - ale to dwie rozne rzeczy.

    W ustawie nie ma zakazu, o ktorm pisales. Przepisy jednak faktycznie
    nie sa jednoznaczne i dlatego sciaraja sie dwa poglady, ze mozna i ze
    nie mozna. Przy czym ten pierwszy potwierdzony jest przez praktyke,
    orzecznictwo sadow i organow administracji. Podobnie jest z doktryna
    gdzie jednak dominuje poglad, ze mozna.

    Rozumiem, ze mozesz miec swoje zdanie, jestem w stanie nawet zrozumiec
    Twoja argumentacje - jednak teoria i praktyka polskiego prawa
    bankowego nie podziela Twojego zdania.

    A juz zupelnym absurdem jest twierdzenie, ze jest jakis zakaz
    kserowania dowodow osobistych.

  • 35. Data: 2009-06-28 10:41:12
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Marcin Wasilewski wrote:

    > Nie anonimową, tylko bez okazywania dokumentu tożsamości.
    >
    > Normalnie wypełniam dane w polach nadawca, nazwa rachunku, nr rachunku,
    > kwota i wpłacam należność.

    bez weryfikacji to jest anonimowa, probowales z wiekszymi kwotami ?

  • 36. Data: 2009-06-28 10:44:17
    Od: BK <b...@g...com>

    On 28 Cze, 11:58, szczurwa <s...@g...com> wrote:

    > A co będzie jak sąd w następnym orzeczeniu zmieni zdanie ?

    Jak sady zaczna orzekac inaczej to sie po prostu zmieni praktyka. Nie
    raz, nie dwa tak bylo.

    > W dalszym ciągu uważam, ze przetwarzanie wizerunku przez banki narusza
    > zasadę adekwatności, a wyrok sądu w konkretnej sprawie nie stanowi
    > źródła prawa.

    I tu sie zgadzamy - TY UWAZASZ [inna jest kwestia czy Twoja koncepcja
    jest lepsza od obowiazujacej czy nie], ale zakazu w przepisach prawa
    nie ma. A poki giodo, sady czy knf uwazaja inaczej niz Ty to nie
    spodziewalbym sie zeby banki zmienily praktyke, ktora sady i organy
    administracji akceptuja.

  • 37. Data: 2009-06-28 11:30:51
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sat, 27 Jun 2009 16:45:10 +0000 (UTC), KALESON napisał(a):

    > To i tak nieźle, ja musiałem się wylegitymować w Eurobanku wpłacając
    > kwotę powyżej 1.000 zł na własne konto. To dopiero paranoja!

    Zgodnie z TOiP ING Banku Śląskiego wpłata własna na własne konto jest
    bezpłatna, natomiast wpłata na konto innej osoby 0,5%+10 zł więc w
    przypadku sumy nawet 100 zł jest to oszczędność 10,50.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Cmentarz Komunalny Południowy Antoninów
    http://foto.3mam.net/album2/Cmentarz-Poludniowy/inde
    x3.php

  • 38. Data: 2009-06-28 13:23:05
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > bez weryfikacji to jest anonimowa, probowales z wiekszymi kwotami ?

    około 1000 zł, to nie jest większa kwota.

  • 39. Data: 2009-06-28 21:05:29
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    BK napisał(a) w wiadomości:
    <0...@3...goo
    glegroups.com>...

    Też tak uważam, ale praktyka bywa inna.

> [...]
    >nie mozna. Przy czym ten pierwszy potwierdzony jest przez praktyke,
    >orzecznictwo sadow i organow administracji. Podobnie jest z doktryna

    A może zapytać, gdzie w regulaminie banku otwarcie/prowadzenie rachunku
    jest uzależnione od skserowania dowodu? Bo jeżeli nie ma, to mnie
    wewnętrzne regulacje banku nie obchodzą.

    Z praktyki: w dwóch bankach odmówiłem - wystarczyło oświadczenie,
    że się nie zgadzam (w KB od razu, w Getin po długich negocjajcjach).
    W Polbanku nie dało się przekonać, zrezygnowałem z założenia konta
    mówiąc, że właśnie dlatego. W PEKAO S.A pani upierała się że jak
    nie skseruje to bedzie musiała zamknąć konto. Nie miałem czasu się
    kłócić, a ponieważ i tak niedługo zamknę, więc na zakończenie zrobię
    im niezłą awanturę (np. żądając wydania kserokopii). Tylko na sieci
    nie mogę znaleźć adekwatnego regulaminu rachunku.

    W tzech z wymienionych dotyczyło to aktualizacji dowodu po wymianie
    na nowy. Przez kilkanaście miesięcy nieaktualne dane (stary dowód)
    nie przeszkadzały w dokonywaniu podstawowych operacji. Znaczy się
    w ogóle są niepotrzebne, nie mówiąc o wizerunku, czy podpisie z
    dowodu (nie podobnym do tych w kartach wzorów podpisów).

    Arek

  • 40. Data: 2009-06-28 21:34:27
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 28 Cze, 12:40, BK <b...@g...com> wrote:

> [...]
    > bankowego nie podziela Twojego zdania.
    >
    > A juz zupelnym absurdem jest twierdzenie, ze jest jakis zakaz

    To jest trochę tak, jak z narkotykami: nie ma zakazu brania, natomiast
    jest zakaz posiadania. W banku - nie ma zakazu kserowania (brania),
    ale jest zakaz przetwarzania niektórych danych, zwłaszcza tych, które
    stanowią równocześnie tzw. dobra osobiste (posiadanie).