  • 1. Data: 2006-04-20 21:48:48
    Temat: chore oplaty za przelew za granice
    Od: ub40 <u...@p...onet.pl>

    Witam

    Czy ktos moze mi wytlumaczyc dlaczego w Polsce banki pobieraja tak
    wysokie oplaty za przelewy zagraniczne?

    Co gorsza te oplaty sa uzaleznione od kwoty przelewu.
    Czyzby system komputerowy musial bardziej sie napracowac przesylajac
    1000 pln niz wysylajac 10pln?

    To jest chore, jak wysylam pieniadze z mojego konta w Szwajcarii to
    place 4 CHF za przelew zagraniczny a nic za przelew do banku w Szwajcarii!

    UB40

  • 2. Data: 2006-04-21 08:22:28
    Temat: Re: chore oplaty za przelew za granice
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...syneticon.net>

    ub40 wrote:
> [...]
    >
    > To jest chore, jak wysylam pieniadze z mojego konta w Szwajcarii to
    > place 4 CHF za przelew zagraniczny a nic za przelew do banku w Szwajcarii!

    Tez ciezko mi to pojac.

    Przelewajac pieniadze z banku w Niemczech nie place ani za przelew po
    Niemczech, ani za "przelew europejski" (a prowadzenie konta i karty sa
    za darmo).

    --
    Tomasz Chmielewski

  • 3. Data: 2006-04-21 09:24:57
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Uzytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...syneticon.net> napisal w
    wiadomosci news:e2a4mi$s0o$1@newsreader3.netcologne.de...

    Szwajcarii!

    no i pochwaliles sie ze mieszkasz w Szwajcarii i masz dobrze...
    ciesze sie razem z toba...;-)

    > Tez ciezko mi to pojac.
    >
    > Przelewajac pieniadze z banku w Niemczech nie place ani za przelew po
    > Niemczech, ani za "przelew europejski" (a prowadzenie konta i karty sa
    > za darmo).

    Ty tez masz dobrze w RFN (NIE MA PANSTWA NIEMCY) i mnie to rowniez
    cieszy...;-)

    No prosze, w tej europie wszystko takie tanie a pani komisarz o tym nie wie
    i narzeka, ze przelewy miedzy krajami UE sa za drogie i ona musi sie za to
    wziac bo banki sobie w kulki leca...
    Musicie chlopcy jej powiedziec zeby sie nie meczyla, bo wy macie darmo wiec
    wszyscy w Europie z pewnoscia tez tak maja...;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 4. Data: 2006-04-21 14:17:49
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...syneticon.net>

    Slawek Kos wrote:
> [...]
    > ciesze sie razem z toba...;-)

    > Ty tez masz dobrze w RFN (NIE MA PANSTWA NIEMCY) i mnie to rowniez

    Podobnie jak nie ma panstwa Polska - jest RP (III czy IV, ciezko
    powiedziec) :)

    > No prosze, w tej europie wszystko takie tanie a pani komisarz o tym nie wie
    > i narzeka, ze przelewy miedzy krajami UE sa za drogie i ona musi sie za to
    > wziac bo banki sobie w kulki leca...

    Szwajcaria nie jest w UE.
    Poza tym, nie chodzilo przypadkiem o roaming miedzy krajami UE?

    > Musicie chlopcy jej powiedziec zeby sie nie meczyla, bo wy macie darmo wiec
    > wszyscy w Europie z pewnoscia tez tak maja...;-)

    Jesli uznamy, ze Polska jest poza Europa, rzeczywiscie mozna by jej to
    powiedziec.

    --
    Tomasz Chmielewski

  • 5. Data: 2006-04-21 17:15:28
    Od: "Kajo" <k...@W...tlen.pl>

    Tomasz Chmielewski wrote:

    > Podobnie jak nie ma panstwa Polska - jest RP (III czy IV, ciezko
    > powiedziec) :)

    Trzy i pól, albo wg innej numeracji 4.0 BETA.

    --
    Kajo

  • 6. Data: 2006-04-21 17:16:33
    Od: "Artur A. Surowiec" <s...@k...pl>

    "ub40" <u...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    |
    | To jest chore, jak wysylam pieniadze z mojego konta w Szwajcarii
    | place 4 CHF za przelew zagraniczny a nic za przelew do banku w

    Jak wysylasz kase ze Szwajcarii to za pewne nikt sie tym nie
    interesuje. Jesli natomiast wysylasz kase z Polski to nasze Panstwo
    sie tym bardzo interesuje i na podstawie ustawy o prawie dewizowym,
    bank równiez ma obowiazek sie tym interesowac.
    Wyobraz sobie, ze nie kazdy moze sobie ot tak wysylac pieniadze za
    granice. Bank musi dokonac kontroli dewizowej i nie wydaje mi sie,
    zeby system komputerowy mógl to robic bez udzialu czlowieka. Sa
    kwoty progowe, których przekroczenie sprawia, ze bank musi
    dopelniac dodatkowych formalnosci.

    --
    Pozdrawiam,

    Artur Adam Surowiec
    artur at surowiec.tk

  • 7. Data: 2006-04-21 19:15:11
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...syneticon.net>

    Artur A. Surowiec wrote:
> [...]
    > zeby system komputerowy mógl to robic bez udzialu czlowieka. Sa
    > kwoty progowe, których przekroczenie sprawia, ze bank musi

    Ta "kwota progowa" jest o ile pamietam 10 tys. euro? A wiec grubo
    powyzej 10 zl czy nawet 1000 zl.

    Zreszta wytlumaczenie takie sobie.
    W Niemczech, gdzie procedury sa podobne jak w Polsce, ciezko jest
    znalezc bank, w ktorym trzeba placic za przelewy, rowniez te po Europie.

    --
    Tomasz Chmielewski

  • 8. Data: 2006-04-21 23:47:50
    Od: ub40 <u...@p...onet.pl>

    Tomasz Chmielewski wrote:

> [...]
    > W Niemczech, gdzie procedury sa podobne jak w Polsce, ciezko jest
    > znalezc bank, w ktorym trzeba placic za przelewy, rowniez te po Europie.

    Te przepisy to chyba pozostalosc po komunizmie. Co to kogo obchodzi co
    ja robie z moimi pieniedzmi, najmniej powinno to obchodzic panstwo.

    Zreszta kwota progowa nie ma nic do tego jaka jest prowizja od przelewu.
    Od kiedy stosowane sa ibany transfer idzie automatachnie,
    A nawet wczesniej jak nie szedl automatycznie to itak pani Zosia
    sprawdzajaca dane banku w przelewie tak samo sie nameczyla dla przelewu
    10 PLN i 1000 PLN.

  • 9. Data: 2006-04-21 23:55:02
    Od: ub40 <u...@p...onet.pl>

    Slawek Kos wrote:
> [...]
    > Szwajcarii!
    >
    > no i pochwaliles sie ze mieszkasz w Szwajcarii i masz dobrze...

    No wiesz...
    A czym tu sie chwalic... kraj jak kazdy inny...
    No chyba ze myslisz ze mam czym sie chwalic, a to wtedy inna sprawa...

> [...]
    > Musicie chlopcy jej powiedziec zeby sie nie meczyla, bo wy macie darmo wiec
    > wszyscy w Europie z pewnoscia tez tak maja...;-)

    Mysle ze masz racje, wszyscy w Europie tak maja, tylko w Polsce banki
    wszystkich bez wazeliny ciurlaja.

    Napisalem tego posta bo nie moge pojac jak ludzie moga dawac tak sie
    okradac.

    UB40