  • 21. Data: 2009-10-20 20:47:32
    Temat: Re: dali ciala z certyfikatem...
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    MattS <M...@m...ms> had the courage to write:

    > https://www.mbank.pl przedstawia się certyfikatem wystawionym na
    > www.mbank.com.pl. To jest niechlujstwo pracowników banku. Jeśli BRE Bank
    > jest w tak kiepskiej sytuacji, że "oszczędza" kilkaset złotych rocznie na
    > drugi certyfikat, to niech chociaż nie pokazują, że nie potrafią utrzymać
    > porządku ze swoimi stronami.

    To nawet nie jest kwestia pieniędzy, wystarczyłoby zwykłe przekierowanie
    domeny (web redirect, albo nawet używając rekordów CNAME). To się nazywa
    niechlujstwo i/lub niekompetencja (niepotrzebne skreślić).

    > W przypadku citibanku to poważniejszy problem.
    > https://online.citibank.pl przedstawia się certyfikatem wystawionym dla
    > *.test.edgekey.net

    Gorzej: W szczegółach certyfikatu jako miejscowość podaje "London", a jako
    kraj "PL". (P.S. Co na to premier Wlk Brytanii?)

    > Wygląda to jak podręcznikowy przykład podstawienia lewej, fałszywej
    > strony. Jeśli citibank zrobił aż taką pomyłkę, to bardzo źle o nich
    > świadczy. Równie dobrze może się okazać, że przez pomyłkę dane klientów i
    > ich kart wcale nie są dobrze zabezpieczone a w efekcie ileś tysięcy ich
    > klientów starci czas i mnóstwo nerwów na wysyłanie reklamacji i
    > udowadanianie, że nie są wielbłądami.

    Och, kiedyś przez wiele lat ich wyciągi online wysyłane na email otwierało
    się standardowym hasłem "Citibank"...

    k.

  • 22. Data: 2009-10-20 22:23:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> writes:

    > Oczywiście. Ale to będzie wyglądać tak:
    > 1. wchodzę na https://example.com/
    > 2. Dostaję info, że cert jest niewłaściwy
    > 3. Jeśli akceptuję
    > - Przekierowuje mnie na właściwy adres
    > 4. Jeśli nie, to przeglądarka blokuje jakiekolwiek dalsze przetwarzanie.
    >
    > IMHO nie uda się ominąć 2.

    Jasne ze nie. Nie ma co sie bawic w rozdwajanie jazni, trzeba raz a
    dobrze zrobic normalny serwis pod "kanonicznym" adresem, i po klopocie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 23. Data: 2009-10-20 22:57:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kashmiri" <x...@g...com> writes:

    > To nawet nie jest kwestia pieniędzy, wystarczyłoby zwykłe
    > przekierowanie domeny (web redirect, albo nawet używając rekordów
    > CNAME).

    Nic z tych rzeczy, to nie wystarczy przy HTTPS (ani innym xxxxS).

    Zastanow sie, jak to by moglo sensownie dzialac, jesli wystarczyloby
    podstawic serwer (bez wlasciwego certyfikatu) i np. przekierowac gdzies?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 24. Data: 2009-10-21 08:09:23
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 21 Oct 2009 00:23:16 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Jasne ze nie. Nie ma co sie bawic w rozdwajanie jazni, trzeba raz a
    > dobrze zrobic normalny serwis pod "kanonicznym" adresem, i po klopocie.

    Tutaj chyba banki wychodzą z prostego założenia. Na stronie głównej
    zazwyczaj jest link do logowanie się do "bankowości internetowej" i tylko
    ten link obowiązuje. A że ktoś sobie wpisuje inaczej to już chyba raczej
    jego problem. Dajmy na to jeżeli Alior zrobi alior.pl i www.alior.pl to
    zaraz ktoś powie, że mu lepiej pasuje alior.com.pl, alior.net etc etc.
    IMO lepsza jest jednak jedna wersja z adresem, zarówno dla banku
    (oszczędność) jak i klienta (łatwiej zapamiętać).

    --
    xbartx

  • 25. Data: 2009-10-21 09:28:42
    Od: Ra <a...@a...com>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Tu nie chodzi o to, co sie zdaza, a co sie nie zdaza, tylko o to, komu
    > klient podaje m.in. haslo itd. sluzace do dostepu do banku.
    zdarza się w znaczeniu "nie jest dziwne czy niespotykane że akamai ma im
    robić online"

  • 26. Data: 2009-10-21 12:50:32
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    xbartx wrote:

> [...]
    > IMO lepsza jest jednak jedna wersja z adresem, zarówno dla banku
    > (oszczędność) jak i klienta (łatwiej zapamiętać).

    Mimo wszystko www.domena.tld i domena.tld to dla wiekszosci uzytkownikow
    synonimy, i taka instytucja jak bank powinna zdawac sobie z tego sprawe.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 27. Data: 2009-10-21 13:55:51
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 21 Oct 2009 14:50:32 +0200, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > Mimo wszystko www.domena.tld i domena.tld to dla wiekszosci uzytkownikow
    > synonimy, i taka instytucja jak bank powinna zdawac sobie z tego sprawe.

    Raczysz chyba żartować? Dla większości użytkowników to każda strona to
    www. i koniec, nie ma innej opcji. Poza tym tak jak pisałem wchodzisz na
    oficjalną stronę banku i tam jest link do logowania (zazwyczaj jeden),
    który masz w regulaminie, który na pewno przeczytałeś przed podpisaniem ;)

    --
    xbartx

  • 28. Data: 2009-10-21 17:32:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    xbartx <b...@h...net> writes:

> [...]
    > ten link obowiązuje. A że ktoś sobie wpisuje inaczej to już chyba raczej

    Tak by bylo dobrze, tyle ze tak nie jest: serwery maja po kilka nazw
    i stad te efekty, bo "dzialac" (z HTTPS) moze tylko jedna (z takim
    certyfikatem).

    Jakby bylo tak jak piszesz, to proba wpisania jakiegos
    https://www.mbank.pl itp. konczylaby sie komunikatem "host not found"
    albo innym "connection refused" (jesli ma dzialac http://...), a nie
    zadnymi bajkami o zlych certyfikatach, ani tym bardziej nie odpowiedzia
    od Akamai.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 29. Data: 2009-10-21 17:33:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Ra <a...@a...com> writes:

    > zdarza się w znaczeniu "nie jest dziwne czy niespotykane że akamai ma
    > im robić online"

    Trudno mi sie z tym zgodzic. Ale nic to.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 30. Data: 2009-10-21 20:46:02
    Od: Ra <a...@a...com>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Trudno mi sie z tym zgodzic. Ale nic to.
    chodzi tylko i wyłącznie o szybkość łączy szcz gdy serwery i klienci są
    na różnych kontynentach
    tu jest przykład trochę z innego podwórka ale za to w ramach tego samego
    kraju http://www.joelonsoftware.com/items/2009/02/05.html