  • 31. Data: 2009-10-23 21:15:57
    Temat: Re: dali ciala z certyfikatem...
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Ra <a...@a...com> writes:

    > chodzi tylko i wyłącznie o szybkość łączy szcz gdy serwery i klienci
    > są na różnych kontynentach
    > tu jest przykład trochę z innego podwórka ale za to w ramach tego
    > samego kraju http://www.joelonsoftware.com/items/2009/02/05.html

    Co to ma wspolnego z bankowoscia internetowa i np. z odpowiedzialnoscia
    za naprawde spore pieniadze?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 32. Data: 2009-10-24 04:04:27
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (20.10.2009 21:55), Wojciech Bancer wrote:
    > On 2009-10-20, Marcin Wasilewski <j...@a...pewnie.je.st> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Oczywiście. Ale to będzie wyglądać tak:
    > 1. wchodzę na https://example.com/
    > 2. Dostaję info, że cert jest niewłaściwy
    > 3. Jeśli akceptuję
    > - Przekierowuje mnie na właściwy adres
    > 4. Jeśli nie, to przeglądarka blokuje jakiekolwiek dalsze przetwarzanie.
    >
    > IMHO nie uda się ominąć 2.

    Da się, jeżeli example.com i www.example.com będą stały na różnych ip,
    każdy z odpowiednim certyfikatem.

    Albo jak już ktoś wspomniał - certyfikat na domenę "www" i "bez-www".
    Najtańsze certyfikaty na godaddy mają taką właściwość.

    p. m.

  • 33. Data: 2009-10-24 09:16:55
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-10-24, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    [...]

    > Da się, jeżeli example.com i www.example.com będą stały na różnych ip,
    > każdy z odpowiednim certyfikatem.

    No skoro "każdy z odpowiednim certyfikatem", to oczywiste, że pkt. 2
    nie wystąpi. Zauważ, że wcześniej padały rady jak to zrobić by nie
    kupować 2 certów.

    > Albo jak już ktoś wspomniał - certyfikat na domenę "www" i "bez-www".
    > Najtańsze certyfikaty na godaddy mają taką właściwość.

    Już widzę jak banki kupują certyfikaty od godaddy :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 34. Data: 2009-10-25 15:40:45
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> had the courage to write:

    > Nic z tych rzeczy, to nie wystarczy przy HTTPS (ani innym xxxxS).
    >
    > Zastanow sie, jak to by moglo sensownie dzialac, jesli wystarczyloby
    > podstawic serwer (bez wlasciwego certyfikatu) i np. przekierowac gdzies?

    Ot tak:

    http://www.mbank.pl ->> przekierowanie: http://www.mbank.com.pl -->włączenie
    HTTPS: https://www.mbank.com.pl

    Nie zadziała?

  • 35. Data: 2009-10-25 16:40:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kashmiri wrote:

    > http://www.mbank.pl ->> przekierowanie: http://www.mbank.com.pl
    > -->włączenie HTTPS: https://www.mbank.com.pl
    >
    > Nie zadziała?

    co to jest "włączenie https"?

  • 36. Data: 2009-10-25 18:46:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kashmiri" <x...@g...com> writes:

    > Ot tak:
    >
    > http://www.mbank.pl ->> przekierowanie: http://www.mbank.com.pl
    > -->włączenie HTTPS: https://www.mbank.com.pl
    >
    > Nie zadziała?

    Oczywiscie zadziala, ale nie wtedy, gdy ktos wpisze sobie
    https://www.mbank.pl.

    Tyle ze nie ma powodu by to wpisywal, wiec ja bym zrobil "connection
    refused" i po klopocie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 37. Data: 2009-10-25 19:06:32
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Oczywiscie zadziala, ale nie wtedy, gdy ktos wpisze sobie
    > https://www.mbank.pl.
    >
    > Tyle ze nie ma powodu by to wpisywal, wiec ja bym zrobil "connection
    > refused" i po klopocie.

    Typowo bardziej sie oplaci kupic dodatkowy certyfikat i przekierowac
    https://www.mbank.pl -> https://www.mbank.com.pl, niz odpowiadac byc
    moze tysiacom ludzi w roku na "nie dziala mBank / nie dzialal mBank,
    wiec musialem wykonac operacje przez telefon, prosze o zwrot kosztow".

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org