  • 1. Data: 2009-04-22 22:11:38
    Temat: fundamentalne dane historyczne spółek z indeksów zagranicznych UK, USA, Japonia
    Od: Joachim <j...@o...pl>

    Cześć

    Szukam fundamentalnych danych historycznych zagranicznych spółek, które
    znajdują się w indeksach: FTSE100, DJI30, NASDAQ100, S&P500, NIKKEI 225 itp.

    Dane o które mi chodzi to: przychody, EBIT, zysk netto itp.

    Umiem znaleźć dane z ostatnich kilku kwartałów i z ostatnich dwóch lat,
    ale ja szukam starszych danych np. z 10 lat wstecz lub nawet jeszcze
    starszych.

    Zna ktoś jakieś fajne stronki, na których można te dane podejrzeć?

    A gdyby, ktoś jeszcze dał namiar na stronkę, w której można znaleźć
    terminy publikacji raportów tych spółek i prognozy na przyszłe kwartały,
    to byłoby genialnie.

    Z góry dziękuję serdecznie

    Joachim

  • 2. Data: 2009-04-23 04:53:57
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik "Joachim"

    > A gdyby, ktoś jeszcze dał namiar na stronkę, w której można znaleźć
    > terminy publikacji raportów tych spółek i prognozy na przyszłe kwartały,
    > to byłoby genialnie.

    Genialne jest to, że prognozy są podstawową sprawą.
    Nie dane.
    A prognozy ciężko złozyć do kupy (sic!), bo czasem mają nazwę
    "rekomendacje".
    Tu problem, bo bardzo często trzeba odwracać znak.

    I ogólnie - w prosty sposób pytasz o wszystko, a tak łatwo nie ma.

  • 3. Data: 2009-04-23 06:57:59
    Od: Joachim <j...@o...pl>

> [...]
    > Tu problem, bo bardzo często trzeba odwracać znak.
    >
    > I ogólnie - w prosty sposób pytasz o wszystko, a tak łatwo nie ma.

    Echhh... strasznie nie lubię mądrali na forach internetowych, bo mnie
    irytują. Przeważnie ich ignoruję, ale tym razem pozwolę sobie odpowiedzieć.

    W swoim poscie pytałem o linki do różnych danych. Może ktoś zna, a może
    nie. Jeśli chodzi o dane historyczne polskich spółek, to dość prosto je
    znaleźć (choćby na stronach parkietu), ale jeśli chodzi o te same dane
    dotyczące spółek zagranicznych, to jest już troszeczkę trudniej, po
    przeważnie są dostępne w serwisach płatnych. No, ale może ktoś zna link,
    do strony internetowej, z której można wyczytać za free? Kto wie?

    No ale zawsze pojawi się jakiś mądrala, który nie zna linków, tak
    naprawdę nic do powiedzenia nie ma, a koniecznie chce coś powiedzieć.

    Nic nie mówiłem o tym, czy prognozy są ważniejsze, czy aktualne wyniki
    są ważniejsze, bo nie chcę o tym dyskutować, bo mam wyrobione zdanie,
    albo na podstawie stron o które proszę chcę sobie zdanie na to wyrobić.

    Więc nie doradzaj kolego, bo ewidentnie nie masz nic do powiedzenia poza
    oklepanymi hasełkami (prześledziłem kilka twoich maili).

    Znasz linki do stron z fundamentalnymi historycznymi? Jeśli tak, to
    podziel się nimi i będzie super. Jeśli nie znasz, to się nie odzywaj i
    nie strugaj mądrali.

    Joachim