  • 21. Data: 2009-04-18 10:46:32
    Temat: Re: kto kłamał w sprawie wyników kwartalnych banków ?
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik "Jan Werbiński"

    > Założenie na ile lat starczy ropy ma jeden zasadniczy błąd: nie przewiduje
    > ciągłego i przyspieszającego wzrostu jej zużycia.

    http://www.futures2009.republika.pl/ropa.png
    http://ziemianarozdrozu.pl/i/upload/artykuly-rozne/s
    wiatowe-wydobycie-ropy.jpg

    Kiedy ty przestaniesz bredzić.
    Produkcja jest praktycznie stała od 40 lat.

  • 22. Data: 2009-04-18 16:54:10
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "skippy" <m...@o...the.moon> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jan Werbiński"

    > http://www.futures2009.republika.pl/ropa.png

    Na tym wykresie widać że spada ilość odkrywanych złóż.

    > http://ziemianarozdrozu.pl/i/upload/artykuly-rozne/s
    wiatowe-wydobycie-ropy.jpg

    A na tym widać, że produkcja przestała rosnąć i będzie spadać. Hahaha!

    > Kiedy ty przestaniesz bredzić.
    > Produkcja jest praktycznie stała od 40 lat.

    I na dowód dałeś wykres z 7 lat, na którym i tak rośnie?
    W dodatku prognozy zakładają spadek produkcji, czyli... no domyśl się. :-D

    Powiedz mi jakim cudem przy przyroście populacji i braku nowych źródeł
    energii można zakładać spadek produkcji bez wytłumaczenia, że zasoby się
    kończą?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 23. Data: 2009-04-19 11:07:41
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    wiadomości

    > Powiedz mi jakim cudem przy przyroście populacji i braku nowych źródeł
    > energii

    Brak nowych źródeł energii?
    Może zainteresuj się szerzej tematem, zanim podejmiesz w nim dyskusję :)

    > można zakładać spadek produkcji bez wytłumaczenia, że zasoby się kończą?

    Kończą się jedynie_konkretne_zasoby.
    _Konkretnej_energii.

  • 24. Data: 2009-04-19 19:28:18
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w
    > wiadomości

    > Brak nowych źródeł energii?
    > Może zainteresuj się szerzej tematem, zanim podejmiesz w nim dyskusję :)

    No słucham, jakie źródło energii mającej zastąpić ropę masz na myśli?

    > Kończą się jedynie_konkretne_zasoby.
    > _Konkretnej_energii.

    Na której miejsce nic na razie nie mamy.

  • 25. Data: 2009-04-19 20:37:57
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w wiadomości

    > No słucham, jakie źródło energii mającej zastąpić ropę masz na myśli?

    Zależy do czego ta ropa jest potrzebna.
    Biopaliwa. Wodór. Energia atomowa. Energia słoneczna. Energia wiatrowa.
    Energia wodna.
    Mało? Pewnie to jeszcze nie koniec, ale nie obawiaj się - energetyczny
    koniec świata jeszcze nie nadchodzi ;-)

    > Na której miejsce nic na razie nie mamy.

    Nie, oczywiście kompletnie nic.

  • 26. Data: 2009-04-19 21:23:32
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > Energia wodna.
    > Mało? Pewnie to jeszcze nie koniec, ale nie obawiaj się - energetyczny

    Które z powyższych paliw zastąpi w ciągu kilku lat ropopochodne w
    transporcie?
    Żadne.

    Które da tanią energię elektryczną w ciągu 10 lat?
    Żadne, bo el. atomowa buduje się dłużej.

    Tak myślałem że fantazjujesz, jak "ekolodzy".

    > Nie, oczywiście kompletnie nic.

    Nic, co nie jest kilka razy DROŻSZE od ropy.

  • 27. Data: 2009-04-19 21:26:04
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik "Jan Werbiński"

    > Nic, co nie jest kilka razy DROŻSZE od ropy.

    Woda

  • 28. Data: 2009-04-19 21:26:25
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik "Jan Werbiński"

    > Nic, co nie jest kilka razy DROŻSZE od ropy.

    Pole magnetyczne Ziemii

  • 29. Data: 2009-04-19 21:34:45
    Od: msz <C...@w...pl>

    Dnia 19-04-2009 o 23:23:32 Jan Werbiński
    <j...@j...com> napisał(a):

    > Które z powyższych paliw zastąpi w ciągu kilku lat ropopochodne w
    > transporcie?

    Zadne, bo ew substytut to upadek wielkich koncernow i wkurzone turbany.
    poki co zainteresowanie jest, ale zeby nas golic do ostatniej kropli z
    najmniej oplacalnych zrodel. jesli i te sie wyczerpia to ktos odkopie
    jakis rewolucyjny pomysl kurzacy sie na polce, zeby nie psuc byznesu.
    Tesla to dla mnie abstrakcja, ale dzieki bogu jest tez pare innych w ktore
    jestem w stanie uwierzyc.
    Pzdr

  • 30. Data: 2009-04-19 21:48:22
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w wiadomości

    > Które z powyższych paliw zastąpi w ciągu kilku lat ropopochodne w
    > transporcie?
    > Żadne.

    Ale za kilka lat ropa się przecież jeszcze nie skończy.

    > Które da tanią energię elektryczną w ciągu 10 lat?

    Zapytaj Norwegów, Holendrów i Niemców, gdzie energia elektryczna kosztuje
    "grosze".

    > Żadne, bo el. atomowa buduje się dłużej.

    Jeśli zacznie się je budować odpowiednio szybko, to pewnie się uda przed
    końcem świata :>

    > Tak myślałem że fantazjujesz, jak "ekolodzy".

    Nie fantazjuję. Jeśli dla Ciebie np. elektrownie wiatrowe czy biopaliwa to
    fantazja, to nie mamy o czym rozmawiać.

    > Nic, co nie jest kilka razy DROŻSZE od ropy.

    Ale zaraz - pytanie było chyba o energię, a nie o TANIĄ energię.
    A z tanich to mamy węgiel. Pod warunkiem, że się rozwiąże związki zawodowe
    w kopalniach ;-)