  • 31. Data: 2009-04-20 09:57:02
    Temat: Re: kto kłamał w sprawie wyników kwartalnych banków ?
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:gsg6a8$s08$1@news.onet.pl...

    > Ale za kilka lat ropa się przecież jeszcze nie skończy.

    Nigdy się nie skończy, po prostu ceny pójdą w górę aż popyt zostanie
    zaspokojony lub odpuści.
    Problem w tym, że już się zaczyna wyczerpywać, co widać na przykładzie
    produkcji przez USA, którą też optymistycznie kiedyś szacowano.

    > Zapytaj Norwegów, Holendrów i Niemców, gdzie energia elektryczna kosztuje
    > "grosze".

    W tych krajach ekoterroryści ogłupili społeczeństwo, które zaczęło używać
    bardzo drogiej i nieopłacalnej (jeszcze) energii np wiatrowej.

    > Jeśli zacznie się je budować odpowiednio szybko, to pewnie się uda przed
    > końcem świata :>

    > Nie fantazjuję. Jeśli dla Ciebie np. elektrownie wiatrowe czy biopaliwa to
    > fantazja, to nie mamy o czym rozmawiać.

    Fantazją jest to, że one mogą zastąpić ropę przy porównywalnym koszcie.

    > Ale zaraz - pytanie było chyba o energię, a nie o TANIĄ energię.

    Pytanie było co zastąpi ropę, która jest relatywnie TANIA, co jest
    oczywiste.

    > A z tanich to mamy węgiel. Pod warunkiem, że się rozwiąże związki zawodowe
    > w kopalniach ;-)

    Powrót do parowozów?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 32. Data: 2009-04-20 09:57:19
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "skippy" <m...@o...the.moon> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jan Werbiński"

    > Pole magnetyczne Ziemii

    Pomidor

  • 33. Data: 2009-04-20 09:57:30
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Użytkownik "Jan Werbiński"

    > Woda

    Pomidor

  • 34. Data: 2009-04-20 14:18:25
    Od: Tomasz Gęguś <T...@p...onet.pl>

    Jan Werbiński napisał:

    > Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Założenie na ile lat starczy ropy ma jeden zasadniczy błąd: nie przewiduje
    > ciągłego i przyspieszającego wzrostu jej zużycia.
    > Sytuacja USA dobrze to obrazuje. Kiedyś zakładając stałe zużycie
    > twierdzono, że są samowystarczalni na wiele lat, tymczasem coraz więcej
    > importują.
    >
    > Ostatnio pojawił się nowe potężne pożeracze surowców: Chiny i Indie.
    >
    > To już drugi powód do rewizji okresu wystarczającej podaży ropy.

    To ja też powiem przypowieść. Około 1972 roku banda oszołomów, która pisała
    stek bzdur pod nazwą Klub Rzymski podała, że ropa i woda skończą nam się do
    roku 2000. Pewien naukowiec (juz nie pomne nazwiska) założyl się że ropa
    stanieje w roku 2000 w stosunku do daty ogloszenia tej publikacji. Wygrał.

    --
    Chodźcie, znam taki fajny skrót - rzekł Mojżesz