  • 11. Data: 2014-08-10 21:45:12
    Temat: Re: ktoś mnie skubnął na 1000zł przez nieautoryzowaną transakcję kartą Millennium
    Od: "az.anonim" <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 10 sierpnia 2014 13:55:35 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa
    napisał:

    > Teoretycznie ubezpieczenie karty nie jest w takiej sytuacji przydatne.
    >
    > Zakładam, że transakcja nie została wykonana kartą (fizyczną), która
    >
    > wciąż posiadasz.

    Tak, karta nie opuściła mojego portfela, pokazałem ją podczas reklamacji w banku.

    > To by było dziwne. Albo może kwestia ocenianego przez nich
    >
    > prawdopodobieństwa fraudu.

    Podobno transakcja była online co jest tym bardziej dziwne - przecież mogłem sam
    robić zakupy. Algorytm, jaki by nie był, okazał się skuteczny bo transakcji było
    kilka.

    > Metod skopiowania danych z karty jest tak dużo, że nie da się tego
    >
    > przypilnować żadnym sposobem. Jedyna możliwość to (prawidłowo
    >
    > oprogramowany) scalak na karcie oraz zasada, że za fraudy płaci ten, kto
    >
    > nie użył (prawidłowo) tego scalaka.

    Transakcja była bez PINu musiały być więc zeskanowane dwie strony karty. Tutaj
    ciekawe jak odczytali kod CCV skoro karta była tak zdarta że sam miałem ogromne
    problemy żeby go odczytać. Muszą mieć dobre skanery ;)

  • 12. Data: 2014-08-10 23:57:49
    Temat: Re: ktoś mnie ...
    Od: "Zenekol" <n...@n...pl>

    Użytkownik "az.anonim" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > Transakcja była bez PINu musiały być więc zeskanowane dwie strony karty.
    > Tutaj ciekawe jak odczytali kod CCV skoro karta była tak zdarta że sam
    > miałem ogromne problemy żeby go odczytać. Muszą mieć dobre skanery ;)

    Kiedyś, w jakimś regulaminie karty wyczytałem, że wystarczy podać nr karty,
    imię i nazwisko oraz datę ważności i transakcja dojdzie do skutku. O kodzie
    CCV nic nie pisało. Była to karta embosowana (wypukła).

  • 13. Data: 2014-08-11 03:22:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "az.anonim" 3...@g...co

[...]

    Ponoć ten kod można wpisywać do znudzenia bez blokowania czegokolwiek.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2014-08-11 22:31:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "az.anonim" <m...@g...com> writes:

    > Podobno transakcja była online co jest tym bardziej dziwne - przecież
    > mogłem sam robić zakupy. Algorytm, jaki by nie był, okazał się
    > skuteczny bo transakcji było kilka.

    Teraz znakomita większość transakcji jest online. Oprócz takich na małe
    kwoty, w szczególności paypass/paywave (ale niekoniecznie tylko te).

    > Transakcja była bez PINu

    Rozumiem że to informacja z banku. BTW podanie PINu nijak nie dowodzi,
    że to nie fraud - PIN podejrzeć/skopiować nawet łatwiej niż dane karty.

    > musiały być więc zeskanowane dwie strony
    > karty. Tutaj ciekawe jak odczytali kod CCV skoro karta była tak zdarta
    > że sam miałem ogromne problemy żeby go odczytać. Muszą mieć dobre
    > skanery ;)

    Nie musiały być zeskanowane żadne strony karty, podobnie z CVC2/CVV2.
    Wystarczy, że została skopiowana zawartość ścieżek magnetycznych. Są też
    pewne możliwości związane z chipem (zależnie od szczegółów
    implementacji karty, nie wiem jak to jest w Millennium). Jeśli to karta
    z NFC, to także można się do niej dobrać w taki sposób.

    Zakładając, że chip nie został "skopiowany" (jest to stosunkowo łatwe
    tylko w starszych rozwiązaniach, mam nadzieję że Millennium takich
    rzeczy nie robi chociaż podobno jest takich kart w ogóle jeszcze sporo),
    to odpowiedzialność powinien ponosić sklep.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 15. Data: 2014-08-11 22:32:58
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Zenekol" <n...@n...pl> writes:

    > Kiedyś, w jakimś regulaminie karty wyczytałem, że wystarczy podać nr karty,
    > imię i nazwisko oraz datę ważności i transakcja dojdzie do skutku. O kodzie
    > CCV nic nie pisało. Była to karta embosowana (wypukła).

    Owszem, a tak w ogóle imię i nazwisko są nawet zbędne. Ale odpowiada za
    to sprzedawca.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 16. Data: 2014-08-11 23:01:42
    Od: "az.anonim" <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 sierpnia 2014 22:31:39 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa
    napisał:

> [...]
    >
    > rzeczy nie robi chociaż podobno jest takich kart w ogóle jeszcze sporo),
    >
    > to odpowiedzialność powinien ponosić sklep.

    Bank zablokował kartę następnego dnia po fraudzie i do dzisiaj (od 05.08) wisi w
    blokadach i nie została rozliczona.

    Ciekawe czy jeśli transakcja zostanie szybko wyłapana przez bank i informacja
    zostanie przekazana do operatora karty (Visa) to czy ta kontaktuje się ze sklepem w
    celu zgłoszenia kradzieży karty.

    I czy taki sklep ma obowiązek odstąpienia od realizacji transakcji, jeśli jej do tego
    czasu jeszcze nie zrealizował.

  • 17. Data: 2014-08-13 21:23:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "az.anonim" <m...@g...com> writes:

    > Bank zablokował kartę następnego dnia po fraudzie i do dzisiaj (od
    > 05.08) wisi w blokadach i nie została rozliczona.

    To dość długo, ale nie widzę dlaczego fraud nie miałby być rozliczony po
    założeniu blokady. Może to jakaś pomyłka albo coś takiego.

    > Ciekawe czy jeśli transakcja zostanie szybko wyłapana przez bank i
    > informacja zostanie przekazana do operatora karty (Visa) to czy ta
    > kontaktuje się ze sklepem w celu zgłoszenia kradzieży karty.

    Zasadniczo, to nie, bo i po co. Bank może się kontaktować ze sprzedawcą,
    np. może poprosić o kopie kwitu obciążeniowego (bez tego może nie dać
    się stwierdzić, że na 100% dana transakcja jest fraudem).

    Z tym, że to zwykle następuje po obciążeniu. W przypadku tylko blokady,
    to generalnie nikt się tym nie interesuje (poza ew. blokadą lub innym
    zastrzeżeniem karty).

    > I czy taki sklep ma obowiązek odstąpienia od realizacji transakcji,
    > jeśli jej do tego czasu jeszcze nie zrealizował.

    Nie, autoryzacja daje sklepowi prawo do obciążenia karty. Jeśli mimo
    uzyskania autoryzacji sklep nie obciąża karty, to raczej dlatego, że sam
    stwierdza, że transakcja nie została zrealizowana (np. nie wysłano
    towaru, to było tylko zabezpieczenie, klient odwołał rezerwację, sklep
    sam wykrył fraud itp).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 18. Data: 2014-08-13 22:09:39
    Od: "az.anonim" <m...@g...com>

    Krzysztof, dziękuję za informacje.

    Blokada została ostatniego dnia przekształcona w obciążenie.

    Niestety w dniu obciążenia blokada nie została zdjęta (dopiero po północy), przez co
    będąc na urlopie zostałem odcięty od pieniędzy: ujemne saldo na koncie.

    Na infolinii Millennium powiedziano mi z rozbrajającą szczerością, że ich system tak
    działa i że dopiero po północy blokada zostanie zdjęta a ja muszę uzbroić się w
    cierpliwość...

    WTF?! A gdyby to było moje jedyne konto? Miałbym głodować do północy?!

  • 19. Data: 2014-08-14 10:00:23
    Od: Bolek <b...@l...com>

    W dniu 2014-08-06 o 23:55, az.anonim pisze:
    > A myślałem, że jestem uważny i mnie to nie spotka...
    >
    > Czy miał ktoś z Was podobnie przykre doświadczenia?

    Mnie też chcieli skubnąć, ale miałem limit transakcji MOTOEC na 5 zyli
    i pojawiła się transakcja na $1 tylko. Podobnie jak Ty zawsze starałem
    się być ostrożny i myślałem, że zachowuję wszystkie zasady
    bezpieczeństwa, ale jak widać na każdego może paść. Polecam karty w
    bankach, gdzie można samodzielnie zmieniać limit transakcji MOTOEC i
    ustawić go powyżej zera, tak, by złodziej gwizdnął trochę kasy ale nie
    za dużo, bo nie dowiecie się czy dane wyciekły jeśli limit będzie zero.
    Na czas transakcji online można ten limit podwyższyć. Dodatkowo radzę
    zdrapać kod CVV z karty i zapamiętać lub zapisać w bezpiecznym miejscu.

    Bolek

  • 20. Data: 2014-08-16 11:13:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "az.anonim" <m...@g...com> writes:

    > Niestety w dniu obciążenia blokada nie została zdjęta (dopiero po
    > północy), przez co będąc na urlopie zostałem odcięty od pieniędzy:
    > ujemne saldo na koncie.

    Normalnie blokada jest zdejmowana po obciążeniu, ale czasem z różnych
    powodów tak nie jest. To się zdarza.

> [...]
    > a ja muszę uzbroić się w cierpliwość...
    >
    > WTF?! A gdyby to było moje jedyne konto? Miałbym głodować do północy?!

    Takie życie. Lepiej używać kart kredytowych i płacić pieniędzmi banku
    (spłacając następnie w 100%), wtedy blokady nie mają znaczenia. Kiedyś
    takie "karty do konta" były używane głównie (lub wyłącznie) do
    wyciągania pieniędzy z bankomatów, do tego nadają się lepiej (chociaż
    niestety bankomat też potrafi zablokować niesłusznie pieniądze).
    --
    Krzysztof Hałasa