eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiktoś mnie skubnął na 1000zł przez nieautoryzowaną transakcję kartą MillenniumRe: ktoś mnie skubnął na 1000zł przez nieautoryzowaną transakcję kartą Millennium
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ktoś mnie skubnął na 1000zł przez nieautoryzowaną transakcję
    kartą Millennium
    Date: Wed, 13 Aug 2014 21:23:51 +0200

    "az.anonim" <m...@g...com> writes:

    > Bank zablokował kartę następnego dnia po fraudzie i do dzisiaj (od
    > 05.08) wisi w blokadach i nie została rozliczona.

    To dość długo, ale nie widzę dlaczego fraud nie miałby być rozliczony po
    założeniu blokady. Może to jakaś pomyłka albo coś takiego.

    > Ciekawe czy jeśli transakcja zostanie szybko wyłapana przez bank i
    > informacja zostanie przekazana do operatora karty (Visa) to czy ta
    > kontaktuje się ze sklepem w celu zgłoszenia kradzieży karty.

    Zasadniczo, to nie, bo i po co. Bank może się kontaktować ze sprzedawcą,
    np. może poprosić o kopie kwitu obciążeniowego (bez tego może nie dać
    się stwierdzić, że na 100% dana transakcja jest fraudem).

    Z tym, że to zwykle następuje po obciążeniu. W przypadku tylko blokady,
    to generalnie nikt się tym nie interesuje (poza ew. blokadą lub innym
    zastrzeżeniem karty).

    > I czy taki sklep ma obowiązek odstąpienia od realizacji transakcji,
    > jeśli jej do tego czasu jeszcze nie zrealizował.

    Nie, autoryzacja daje sklepowi prawo do obciążenia karty. Jeśli mimo
    uzyskania autoryzacji sklep nie obciąża karty, to raczej dlatego, że sam
    stwierdza, że transakcja nie została zrealizowana (np. nie wysłano
    towaru, to było tylko zabezpieczenie, klient odwołał rezerwację, sklep
    sam wykrył fraud itp).
    --
    Krzysztof Hałasa