  • 61. Data: 2008-12-10 08:23:48
    Temat: Re: mBank KK VP
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości
    news:pan.2008.12.10.07.48.26@rudak.org...

    > Cały czas masz wyciągi itd. -- w tym opłatę za wydanie karty, mimo braku
    > jej aktywacji?
    > Absurd.

    W systemie karty nie widać, nie da się jej też spłacić (można to zrobić
    tylko specjalną dyspozycją na mLinii). Wyciągi są generowane i przychodzą
    mailem (tzn.przyszedł pierwszy), który nota bene mógł nie dojść... Opłata za
    wydanie została pobrana 1 dzień przed wysłaniem balance-transferów. Aby
    została zwrócona trzeba wykonac transakcje bezgotówkowe na 1000 zł. Nie da
    się tego zrobić bo ani nie istnieje plastik, ani nie znam pełnego numeru
    karty (na wyciągu jest wygwiazdkowany środek) oraz CVV2 aby dokonać
    transakcji zdalnej. Pełny numer być może poznałbym na mLinii, alenie CVV2.

    Spłacałbyś czy nie? Myślę żeby nie spłacić a następnie reklamować wszystkie
    naliczone opłaty i oprocentowanie powołując się na to, że wyciąg wysłany
    mailowo nie jest dla mnie wystarczająco wiarygodny. Wiadomość z wyciągiem
    jest podpisana cyfrowo przez bank.Odsetki będą dość wysokie bo puściłem z
    tej karty balance ttransfery na około 50k więc jest o co zawalczyć. Na
    karcie i tak zamierzałem się zadłużać, bo oprocentowanie to 12%, co jest dla
    mnie atrakcyjne, choć akurat pierwotnie te balance-transfery zamierzałem
    spłacić i gdyby na skutek reklamacji ich grace period przedłużyłby mi się o
    miesiąc, to bym to wykorzystał jako okazję do ich spłaty,a gdyby reklamacji
    nie uznali i przegrałbym u Arbitra to przeżyłbym to bez żalu. Co sądzisz?

    marekz

  • 62. Data: 2008-12-10 08:42:43
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 10 Dec 2008 09:23:48 +0100, MarekZ napisał(a):

> [...]
    > nie uznali i przegrałbym u Arbitra to przeżyłbym to bez żalu. Co sądzisz?

    Odsetek pewnie nie wywalczysz, więc raczej bym spłacił (o ile nie chcesz
    się od razu zadłużyć). Ale naliczonej opłaty bym nie odpuscił.
    Tak swoją drogą to rozmawiasz tylko z mlinią czy uderzyłeś już pisemnie
    gdzieś wyzej w banku?

    --
    Kojer

  • 63. Data: 2008-12-10 08:47:31
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    > Opłata za wydanie została pobrana 1 dzień przed wysłaniem
    > balance-transferów. Aby została zwrócona trzeba wykonac transakcje
    > bezgotówkowe na 1000 zł.

    Kompletny absurd.
    Po pierwsze cały czas biegnie Ci termin z art. 18 eip, chociaż może być
    problem dowodu na to, że faktycznie karty nie dostałeś. Jednak
    powiedziałbym, że bank ponosi ryzyko niedoręczenia jej, skoro wysyła
    pocztą zwykłą -- to bank musi dowieść, że posiadacz otrzymał kartę.
    Zaryzykowałbym też stwierdzenie, że kosztem związanym z wydaniem karty
    nie będzie koszt spłacenia zadłużenia przenoszonych kart (hmm chyba że
    coś innego jest w umowie...)

    > Spłacałbyś czy nie? Myślę żeby nie spłacić a następnie reklamować
    > wszystkie naliczone opłaty i oprocentowanie powołując się na to, że
    > wyciąg wysłany mailowo nie jest dla mnie wystarczająco wiarygodny.

    Umowa jest zawarta? Wyraziłeś zgodę na otrzymywanie wyciągów listelem,
    czy zastrzegłeś, że życzysz sobie na papierze?
    Zgodnie z art. 24 ust. 1 eip strony mogą sobie ustalić każdy sposób.

> [...]
    > wykorzystał jako okazję do ich spłaty,a gdyby reklamacji nie uznali i
    > przegrałbym u Arbitra to przeżyłbym to bez żalu. Co sądzisz?

    Ja bym nie płacił, choć musisz liczyć się z ryzykiem BTE. Z drugiej
    strony bank musi liczyć się z ryzykiem, że działanie takie zostanie
    zakwestionowane jako rażące naruszenie warunków umowy, etc.

    I jeszcze jedno: to karta konsumencka, tak? No to art. 385(3) pkt 11 kc
    by się kłaniał...

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 64. Data: 2008-12-10 08:59:09
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Robert Kois" <k...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Odsetek pewnie nie wywalczysz, więc raczej bym spłacił (o ile nie chcesz
    > się od razu zadłużyć). Ale naliczonej opłaty bym nie odpuscił.

    Tylko wykonanie częściowej spłaty, spowoduje, że będą tak czy inaczej
    należne odsetki. Więc rozważam 3 opcje:

    a) spłata całości, opłata pewnie tak czy inaczej zostanie zwrócona później,
    czy to normalnie czy po reklamacji, w tej chwili de facto zwrot się nie
    należy;
    b) nie spłacenie niczego;
    c) spłata kwoty minimalnej, aby zabezpieczyć się przed wpisami w BIK i BTE.

    > Tak swoją drogą to rozmawiasz tylko z mlinią czy uderzyłeś już pisemnie
    > gdzieś wyzej w banku?

    Nigdzie nie uderzałem pisemnie, choć bardzo blisko mam do CF. Nie składałem
    takżenawet formalnej reklamacji dotyczącej niedoręczenia karty, bo wiem, że
    praktycznie nikt jej nie dostał. Pomóżcie mi sformułować coś fajnego może,
    to bym to od razu puścił mailem w kopii do KNF. :-)

    Kwestia jest taka czego na tym etapie w zasadzie od banku powinienem
    oczekiwać.

    marekz

  • 65. Data: 2008-12-10 09:05:09
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 10 Dec 2008 09:59:09 +0100, MarekZ napisał(a):

> [...]
    > się nie należy;
    > b) nie spłacenie niczego;
    > c) spłata kwoty minimalnej, aby zabezpieczyć się przed wpisami w BIK i

    Z drugiej strony spłacając cokolwiek uznajesz dług. Chyba że równocześnie
    wystąpisz do banku z pismem, że czynisz to "z ostrożności procesowej, dla
    uniknięcia negatywnych konsekwencji... aczkolwiek świadom bezprawności
    działań banku i niezasadności roszczeń, a także skutków niezastosowania
    się do przymusu banku".

> [...]
    > karty, bo wiem, że praktycznie nikt jej nie dostał. Pomóżcie mi
    > sformułować coś fajnego może, to bym to od razu puścił mailem w kopii do

    Koniecznie złóż reklamację pisemną, KNF chyba takimi rzeczami bardzo się
    nie interesuje, ale UOKiK powinien ;-)

  • 66. Data: 2008-12-10 09:09:42
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 10 Dec 2008 09:05:09 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Koniecznie złóż reklamację pisemną, KNF chyba takimi rzeczami bardzo się
    > nie interesuje, ale UOKiK powinien ;-)

    Tak BTW ta platyna została wysłana (teoretycznie) zwykłą pocztą? To jest
    nawet zabawniejsze niż złota z eurobanku z limitem 1,5k ;).

    --
    Kojer

  • 67. Data: 2008-12-10 09:10:45
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

> [...]
    > Zaryzykowałbym też stwierdzenie, że kosztem związanym z wydaniem karty
    > nie będzie koszt spłacenia zadłużenia przenoszonych kart (hmm chyba że

    Naturalnie, że koszt spłaty nie będzie kosztem wydania karty. Zresztą nie
    chcę korzystać z uprawnienia z art. 18. Ta karta będzie prawdopodobnie dalej
    przenoszona, więc chcę aby zaistniała. Nie chcę walczyć o nie oddanie tych
    środków, tylko o to aby miał do nich zastosowanie dłuższy g-p,co zrresz.

    > Umowa jest zawarta? Wyraziłeś zgodę na otrzymywanie wyciągów listelem,
    > czy zastrzegłeś, że życzysz sobie na papierze?
    > Zgodnie z art. 24 ust. 1 eip strony mogą sobie ustalić każdy sposób.

    Jest zawarta i wybrałem elektroniczną dostawę wyciągów.

    > I jeszcze jedno: to karta konsumencka, tak? No to art. 385(3) pkt 11 kc
    > by się kłaniał...

    Zacytuj. Nie chce mi się szukać tekstu jednolitego.

    marekz

  • 68. Data: 2008-12-10 09:13:49
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 10 Dec 2008 10:10:45 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Zacytuj. Nie chce mi się szukać tekstu jednolitego.

    Zakaz jednostronnej oceny prawidłowości wykonania umowy. Bank nie może
    powiedzieć "my zrobiliśmy, a pan nie zrobił".

  • 69. Data: 2008-12-10 09:14:44
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

> [...]
    > uniknięcia negatywnych konsekwencji... aczkolwiek świadom bezprawności
    > działań banku i niezasadności roszczeń, a także skutków niezastosowania

    No to chyba tak zrobię, bo mi szkoda mojej nienagannej historii w BIK dla
    jakiegoś sporu z badziewnym bankiem. BTE mi nie straszne, bo nic się ze mnie
    nie da skutecznie wyegzekwować, ale ten BIK.

    > Koniecznie złóż reklamację pisemną, KNF chyba takimi rzeczami bardzo się
    > nie interesuje, ale UOKiK powinien ;-)

    OK, dziś to zrobię. Jakieś porady, co tam zawrzeć, zakładając, że dokonam
    spłaty minimalnej z tej "ostrożności", ale chcę aby g-p dla transakcji z
    wyciągu 1 został przedłużony a opłata za wydanie zwrócona bezwarunkowo z
    powodu braku możliwości korzystania z KK? Czy też może ta koncepcja jest
    kompletnie bez sensu?

    marekz

  • 70. Data: 2008-12-10 09:16:50
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Tak BTW ta platyna została wysłana (teoretycznie) zwykłą pocztą? To jest
    > nawet zabawniejsze niż złota z eurobanku z limitem 1,5k ;).

    Teoretycznie tak, listem zwykłym. :-) Praktycznie ona nie została wysłana, a
    bank kłamie.

    marekz