  • 11. Data: 2008-01-31 21:58:32
    Temat: Re: romans z citibankiem bez happy endu
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "ygreko" <...@...com>
    > OK, to rozszerze pole poszukiwan, o wiedzaca grupo :).
    >
    > Otoz szukam banku, ktory spelnia nastepujace oczekiwania:
    > 1. Mozliwosc zwolnienia z oplaty za konto przy pewnych wplywach
    > miesiecznie (mam na mysli w miare normalne wplywy, a nie 200 000
    > ulokowane na Aquariusie).

    Nordea Spektrum od 1500 zl/mies konto darmowe i darmowe wszystkie
    bankomaty

    > 2. Przelewy za free.

    zgadzam się, konto glowne powinno miec darmowe przelewy
    a tymczasem w Nordei są od 0,40 do 0,60 gr/szt

    > 3. Dobrze dzialajacy serwis transakcyjny przez www.

    System Solo dziala bez problemów

    > 4. KK najlepiej na podpis.

    KK mozesz sobie zostawic w Citi - ona nie jest zależna od rachunku

    > 5. Dobra infolinia, z ktora mozna to i owo zalatwic, bez chodzenia do
    > oddzialu.
    > 6. Dobra, szybka obsluga w oddziale, zwlaszcza kasowa (czasami
    > trzeba).

    Nordea ma trochę oddzialów - raz do roku mogą się przydać

    > Pewnie nie ma takiego...

    Jest, ale nie otwiera juz rachunkow - dawniej namawialem na e-pakiet w
    Fortisie, teraz działa, ale dla starych klientów
    *** blad ***

  • 12. Data: 2008-01-31 22:21:40
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    ygreko wrote:

    > "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > Niewykluczone, ale pytanie, ktore trzeba sobie postawic, jest inne --
    > dlaczego nie jest czynny wtedy, kiedy ja potrzebuje skorzystac? Przyznaje,
    > ze jest dla mnie pewna niespodzianka fakt, ze akurat ostatniego dnia
    > miesiaca "przetwarzanie nocne" zaczyna sie godzine wczesniej.
    > Mozna sie czepiac, ze "noc" jest po 22, a oni zaczynaja o 21:30.

    Niestety, to przetwarzanie nocne to spadek po Handlobanku, tylko twórczo
    wzbogacone przez Citi.

    W Handlobanku (ach co to był za bank!) przetwarzanie nocne trwało w
    okolicach 3-4tej w nocy. Citi to przeniosło na godzinę kiedy zazwyczaj
    zajmuję się płaceniem rachunków (ale na pewno to było dla mojego
    dobra ;) ).

    p. m.

  • 13. Data: 2008-01-31 22:49:42
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > To znaczy, ze (cytat za infolinia) "ostatniego dnia miesiaca
    > przetwarzanie
    > nocne zaczyna sie godzine wczesniej, czyli o 21:30 a skonczyc sie powinno

    > o 23:00, ale moze to byc nawet 23:30". Nie przecze, ze byc moze dalo sie
    >
    > dzisiaj wykonac przelewy, ale na pewno nie jest to mozliwe _teraz_
    > (poprawka: juz sie skonczylo przetwarzanie, ale jeszcze kilkanascie minut

    > temu nie bylo mozliwe korzystanie z pewnych funkcji).
    konto nie było dostępne przez kilkanascie minut tzn. ze jest do bani?

    > Blad. Klient zweryfikowany przez citi powinien byc bardziej wiarygodny.
    powinien, dlaczego powinien? jak dostalem kk z citka to zadne papierka nie
    przedstawialem, sprawdzili mnie w BIK
    i karte dostalem wiec nie mozna mowic o jakims super uwiarygodnieniu

    > No wlasnie czasami dostaje kase do reki, a jest jej tyle, ze nie chce mi
    >
    > sie jej nosic przez 5 miesiecy w portfelu, zanim wydam, bo defaultowo
    > korzystam z kk.
    no to w multi i poczekasz i zaplacisz jezeli nie bedziesz mial debetowki
    (1zl miesiecznie jak nie zrobisz 500zl bezgotowkowo)

    > Wedlug infolinii nie da sie kredytu hipo przeniesc z mbanku do multi.
    a jaki to ma zwiazek z wczesniejszym pytaniem?

    > Citi -- gdy dziala, jest ok.
    a jak czesto nie dziala? kilka godzin w ostatnim dniu miesiaca?
    w multi tez zdarza sie, ze cos nie dziala i czasem jest to nawet dluzej

    > Czesc z tych rzeczy znam z mbanku i korzystam tam.
    to w multi jest praktycznie tak samo

    > Mam to samo -- konto direct za free.
    > A nie podoba mi sie to, ze system transakcyjny w internecie maja taki,
    > jakiego na pewno nie powstydzil by sie narodowy bank Bangladeszu, ale w
    > 1965 roku. Natomiast jeden z najwiekszych bankow swiata powinien schowac
    >
    > sie pod ziemie z tym poziomem obslugi, jaki prezentuje w XXI wieku.
    konto jest za darmo, nie wymagaj zbyt wiele, poza tym i tak jest znacznie
    lepiej niz kiedys

  • 14. Data: 2008-01-31 23:51:08
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 31 Jan 2008 22:48:54 +0100, ygreko napisał(a):

> [...]
    > oddzialu.
    > 6. Dobra, szybka obsluga w oddziale, zwlaszcza kasowa (czasami trzeba).

    Ciężko znaleźć konto idealne i trzeba u nas w .pl działać raczej w
    tandemie ;) Wszystko zależy ile robisz tych przelewów w miesiącu. Bo w
    Multi za konto zapłacisz 4 PLN czyli 8 przelewów w mBanku. Czyli jak
    zostaniesz w Citi i mBanku to powiedzmy masz "za free" 8 przelewów z
    mBanku i będzie to samo co w Multi. Czyli robisz większość z Citi a jak
    akuratnie się nie da to mBank. Wiem, że to rodzi dodatkowe problemy no,
    ale cóż taki urok jeżeli chcesz mieć dobre www i dobrą obsługę przez
    telefon hłe hłe ;)

    PS Ja od około roku jadę właśnie na takim tandemie CitiOne Direct+mBank i
    dotarłem się i jakoś to idzie. Teraz czekam na papierki z Nordea i jak
    będzie oks to mBank pójdzie na rezerwę taktyczną.

    Xenocide

  • 15. Data: 2008-02-01 06:56:09
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Jeszcze odnośnie m*banków to:
    - mBank ma więcej bankomatów w .pl i wszystkie na świecie za darmo dla
    waluty innej niż euro 2 albo 3% (nie pamietam) za przewalutowanie
    (porównuje podstawowe konta)
    - Multi ma oddziały i darmowe przelewy
    i na tym się chyba te różnice między m*bankami kończą. Jak VISA da ciała
    to nie ważne gdzie będziesz skutki te same ;)

    Xenocide

  • 16. Data: 2008-02-01 08:25:10
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    mvoicem <m...@g...com> writes:

> [...]
    > okolicach 3-4tej w nocy. Citi to przeniosło na godzinę kiedy zazwyczaj
    > zajmuję się płaceniem rachunków (ale na pewno to było dla mojego

    Za to, o ile mi wiadomo, karty citka działają 24h/dobę, czego nie
    można powiedzieć o wielu innych bankach.

    MJ

  • 17. Data: 2008-02-01 08:27:22
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-01-31, ygreko <...@...com> wrote:

    > 1. Czy do multi mozna przeniesc kk z citka i uzyskac podobne warunki?

    Nie próbowałem, aczkolwiek ostatnio zauważam, że są dość elastyczni.
    Tylko trzeba czasem im papierków naprzynosić.

    > 2. Czy obsluga kasowa w multi jest obsluga kasowa, czy tez robi wszystko,
    > przez co jesli chce po prostu wplacic kase, to musze stac w kolejce z
    > tymi, co maja milion pytan, bo nie umieja przeczytac odpowiedzi na www?

    W Poznaniu na Św. Marcina część rzeczy załatwia inna Pani i odciąża kasę.

    > 3. Czy mozna zalozyc konto bez karty tzw. "bankomatowej", za ktora sie
    > placi (uzywam glownie kk, i nie potrzebuje debetowki, chyba ze oplata za
    > uzywanie jest zwracana takze, jesli sie wyplaci iles kasy miesiecznie).

    Można nie mieć karty. Kasa za debetówkę jest zwracana jak wyrobisz 500 zł
    operacji bezgotówkowych.

    [...]

    > 5. Czy serwis transakcyjny cierpi na niemoznosc przez pol dnia albo i
    > wiecej tak, jak ten w citi...?

    IMHO jest jednym z najlepszych serwisów transakcyjnych i działa
    bardzo sprawnie. Tu masz demo:
    http://www.multibank.pl/dostep_do_uslug/internet/dem
    o/

    > 6. Czy przelewy sprawnie dzialaja? Tzn. bank nie kisi pieniedzy
    > przeznaczonych na przelew tylko puszcza je najblizsza sesja?

    Bardzo sprawnie. Jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby wyszedł
    w innej sesji niż planowałem. ACZKOLWIEK nie próbowałem nigdy
    wykonać przelewu na 5 minut przed terminem sesji. :)

    > 7. Co Ciebie, uzytkownika multi najbardziej denerwuje?

    Czasem się trafia na długie kolejki. A że do placówki chodzę
    podpisać jakieś umowy, to potrafi to czasem denerwować.

    > 8. A co sie szczegolnie podoba?

    Mi mimo wszystko podoba się to, że jakies niestandardowe rzeczy
    bardzo fajnie się załatwia w placówce. Podoba mi się tez to, że
    jako DGowca nie traktują mnie gorzej od osoby z umową o pracę.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 18. Data: 2008-02-01 19:34:35
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    RobertS napisał(a):
    > można, nie mam karty do bankomatu, ale bez takiej karty nie wpłacisz
    > bezprowizyjnie gotówki na rachunek

    Jesli masz KK to wplacisz.

    --
    Mithos