  • 1. Data: 2008-01-31 20:54:33
    Temat: romans z citibankiem bez happy endu
    Od: "ygreko" <...@...com>

    sprobowalem, nikomu nigdy tego banku nie polece.
    Teoretycznie tzw. "nocne przetwarzanie danych" trwa od 22:30 do 23:00, ale
    akurat dzisiaj bank jest zamkniety godzine wczesniej, tzn. juz od 21:30
    spadaj kliencie.

    Wlasnie bede wykonywal zmiane podstawowego rachunku.
    Po opiniach grupowiczow moj wybor byc moze padnie na Multibank. Wobec tego
    mam kilka pytan odnosnie skorzystania z oferty tegoz banku:

    1. Czy do multi mozna przeniesc kk z citka i uzyskac podobne warunki?
    2. Czy obsluga kasowa w multi jest obsluga kasowa, czy tez robi wszystko,
    przez co jesli chce po prostu wplacic kase, to musze stac w kolejce z
    tymi, co maja milion pytan, bo nie umieja przeczytac odpowiedzi na www?
    3. Czy mozna zalozyc konto bez karty tzw. "bankomatowej", za ktora sie
    placi (uzywam glownie kk, i nie potrzebuje debetowki, chyba ze oplata za
    uzywanie jest zwracana takze, jesli sie wyplaci iles kasy miesiecznie).
    4. Jak ten bank stoi z oplatami? Chce sprobowac przekonac bank, ze warto
    miec takiego klienta jak ja, ktory uzywa kilku produktow banku naraz, ale
    za to woli jak najmniej placic. Czy np. udalo sie wynegocjowac nizsza/brak
    oplat za konto w przypadku pewnej wysokosci wplywow?
    5. Czy serwis transakcyjny cierpi na niemoznosc przez pol dnia albo i
    wiecej tak, jak ten w citi...?
    6. Czy przelewy sprawnie dzialaja? Tzn. bank nie kisi pieniedzy
    przeznaczonych na przelew tylko puszcza je najblizsza sesja?
    7. Co Ciebie, uzytkownika multi najbardziej denerwuje?
    8. A co sie szczegolnie podoba?

    Bede wdzieczny za odpowiedzi -- tym razem chce sie lepiej przygotowac do
    korzystania z podstawowego konta, aby nie przezyc powtorki z totalnej
    pomylki, ktora nosi nazwe citibank...

  • 2. Data: 2008-01-31 21:05:27
    Temat: Re: romans z citibankiem bez happy endu
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 31 Sty, 20:54, "ygreko" <y...@...com> wrote:
> [...]
    > akurat dzisiaj bank jest zamkniety godzine wczesniej, tzn. juz od 21:30

    A moze wczesniej bedzie czynny?
    Ja zwykle jak loguje sie kolo 23-ej to juz dziala (tak mi sie wydaje,
    z zegarkiem nie sprawdzalem).

  • 3. Data: 2008-01-31 21:09:35
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...
    > A moze wczesniej bedzie czynny?
    > Ja zwykle jak loguje sie kolo 23-ej to juz dziala (tak mi sie wydaje,
    > z zegarkiem nie sprawdzalem).

    Niewykluczone, ale pytanie, ktore trzeba sobie postawic, jest inne --
    dlaczego nie jest czynny wtedy, kiedy ja potrzebuje skorzystac? Przyznaje,
    ze jest dla mnie pewna niespodzianka fakt, ze akurat ostatniego dnia
    miesiaca "przetwarzanie nocne" zaczyna sie godzine wczesniej.
    Mozna sie czepiac, ze "noc" jest po 22, a oni zaczynaja o 21:30.

    Moje doswiadczenia z innymi bankami w Polsce wskazuja, ze zaden, z ktorego
    korzystalem, nie potrzebowal takiej przerwy w dzialaniu OPROCZ przerw
    zaanonsowanych wczesniej (patrz: mbank, na ktorego stronie co jakis czas
    jest informacja).

  • 4. Data: 2008-01-31 21:11:34
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "ygreko" <...@...com> wrote in message
    > "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

    PS. Troche sie zdziwilem, gdy zobaczylem, ze drugi wynik w google po
    zapytaniu "nocne przetwarzanie citibank" to moj wczesniejszy post, a
    dopiero kolejny to oficjalna strona citibanku, hehehe.

    http://www.google.com/search?client=opera&rls=en&q=n
    ocne+przetwarzanie+citibank&sourceid=opera&ie=utf-8&
    oe=utf-8

  • 5. Data: 2008-01-31 21:14:14
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > ale
    > akurat dzisiaj bank jest zamkniety godzine wczesniej, tzn. juz od 21:30
    co to znaczy jest zamknięty? wykonalem dzisiaj cale stado przelewow w citi
    i wszystkie doszly na czas...

> [...]
    > mam kilka pytan odnosnie skorzystania z oferty tegoz banku:
    >
    > 1. Czy do multi mozna przeniesc kk z citka i uzyskac podobne warunki?
    zobacz na www, chyba nie ma teraz opcji "przeniesienie karty"

    > 2. Czy obsluga kasowa w multi jest obsluga kasowa, czy tez robi wszystko,

    > przez co jesli chce po prostu wplacic kase, to musze stac w kolejce z
    > tymi, co maja milion pytan, bo nie umieja przeczytac odpowiedzi na www?
    jedna kolejka dla wszystkich, tylko po co chcesz chodzic do oddzialu?

    > 3. Czy mozna zalozyc konto bez karty tzw. "bankomatowej", za ktora sie
    > placi (uzywam glownie kk, i nie potrzebuje debetowki, chyba ze oplata za
    >
    > uzywanie jest zwracana takze, jesli sie wyplaci iles kasy miesiecznie).
    można, nie mam karty do bankomatu, ale bez takiej karty nie wpłacisz
    bezprowizyjnie gotówki na rachunek

> [...]

    > nizsza/brak
    > oplat za konto w przypadku pewnej wysokosci wplywow?
    nie, banku nie interesuja obroty na koncie, ale jak masz u nich kredyt hipo
    to za konto nie placisz

    > 5. Czy serwis transakcyjny cierpi na niemoznosc przez pol dnia albo i
    > wiecej tak, jak ten w citi...?
    nie, jest bdb

    > 6. Czy przelewy sprawnie dzialaja? Tzn. bank nie kisi pieniedzy
    > przeznaczonych na przelew tylko puszcza je najblizsza sesja?
    dla mnie jest tak samo jak w citi = bdb

    > 7. Co Ciebie, uzytkownika multi najbardziej denerwuje?
    brak mozliwosci zwolnienia z oplaty za prowadzenie konta

    > 8. A co sie szczegolnie podoba?
    jakosc i funkcjonalnosc serwisu transakcyjnego, centrum oszczedzania, rach.
    maklerski itp...

    > Bede wdzieczny za odpowiedzi -- tym razem chce sie lepiej przygotowac do
    >
    > korzystania z podstawowego konta, aby nie przezyc powtorki z totalnej
    > pomylki, ktora nosi nazwe citibank...
    nie wiem co ci sie w citi nie podobalo, korzystam z ich direct konta i
    sobie chwale chociaz na pewno to nie to samo co w multi, ale chociaz jest
    za darmo

    pozdr.
    RobertS

  • 6. Data: 2008-01-31 21:30:02
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "RobertS" <b...@p...pl> wrote in message
    pl...

    > co to znaczy jest zamknięty? wykonalem dzisiaj cale stado przelewow w
    > citi
    > i wszystkie doszly na czas...

    To znaczy, ze (cytat za infolinia) "ostatniego dnia miesiaca przetwarzanie
    nocne zaczyna sie godzine wczesniej, czyli o 21:30 a skonczyc sie powinno
    o 23:00, ale moze to byc nawet 23:30". Nie przecze, ze byc moze dalo sie
    dzisiaj wykonac przelewy, ale na pewno nie jest to mozliwe _teraz_
    (poprawka: juz sie skonczylo przetwarzanie, ale jeszcze kilkanascie minut
    temu nie bylo mozliwe korzystanie z pewnych funkcji).

    > zobacz na www, chyba nie ma teraz opcji "przeniesienie karty"

    Blad. Klient zweryfikowany przez citi powinien byc bardziej wiarygodny.

    > jedna kolejka dla wszystkich, tylko po co chcesz chodzic do oddzialu?

    No wlasnie czasami dostaje kase do reki, a jest jej tyle, ze nie chce mi
    sie jej nosic przez 5 miesiecy w portfelu, zanim wydam, bo defaultowo
    korzystam z kk.

    > można, nie mam karty do bankomatu, ale bez takiej karty nie wpłacisz
    > bezprowizyjnie gotówki na rachunek

    Minus...

    > nie, banku nie interesuja obroty na koncie, ale jak masz u nich kredyt
    > hipo
    > to za konto nie placisz

    Wedlug infolinii nie da sie kredytu hipo przeniesc z mbanku do multi.

    > nie, jest bdb

    Plus.

    > dla mnie jest tak samo jak w citi = bdb

    Citi -- gdy dziala, jest ok.

    > brak mozliwosci zwolnienia z oplaty za prowadzenie konta

    Duuuuuzy minus... Poszli po rozum do glowy w przypadku taryfy Aquarius
    Intensive, ale do tego jeszcze odrobine mi brakuje.

    > jakosc i funkcjonalnosc serwisu transakcyjnego, centrum oszczedzania,
    > rach.
    > maklerski itp...

    Czesc z tych rzeczy znam z mbanku i korzystam tam.

    > nie wiem co ci sie w citi nie podobalo, korzystam z ich direct konta i
    > sobie chwale chociaz na pewno to nie to samo co w multi, ale chociaz
    > jest
    > za darmo

    Mam to samo -- konto direct za free.
    A nie podoba mi sie to, ze system transakcyjny w internecie maja taki,
    jakiego na pewno nie powstydzil by sie narodowy bank Bangladeszu, ale w
    1965 roku. Natomiast jeden z najwiekszych bankow swiata powinien schowac
    sie pod ziemie z tym poziomem obslugi, jaki prezentuje w XXI wieku.

  • 7. Data: 2008-01-31 21:35:41
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    ygreko wrote:

    Kilka odpowiedzi, któe znam:

> [...]
    > wszystko, przez co jesli chce po prostu wplacic kase, to musze stac w
    > kolejce z tymi, co maja milion pytan, bo nie umieja przeczytac

    W placówce partnerskiej robi wszystko.

> [...]
    > placi (uzywam glownie kk, i nie potrzebuje debetowki, chyba ze oplata
    > za uzywanie jest zwracana takze, jesli sie wyplaci iles kasy

    A jakie chcesz konto?
    Ja mam Multikonto Ja, bez debetowej Visy Elektron.
    Do Multikonta My to AFAIR i tak były dwa Elektrony w cenie konta.

    > 5. Czy serwis transakcyjny cierpi na niemoznosc przez pol dnia albo i
    > wiecej tak, jak ten w citi...?

    Działa cały dzień i noc.

    > 6. Czy przelewy sprawnie dzialaja? Tzn. bank nie kisi pieniedzy
    > przeznaczonych na przelew tylko puszcza je najblizsza sesja?

    Sprawnie.

    > 7. Co Ciebie, uzytkownika multi najbardziej denerwuje?

    Unikam denerwowania się :)
    Serwis transakcyjny działa sprawnie i to jest w zasadzie wszystko czego
    wymagam od tego banku.

    > 8. A co sie szczegolnie podoba?

    Fundusze inwestycyjne. Spory wybór bez opłat dystrybucyjnych.

  • 8. Data: 2008-01-31 21:37:14
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 31 Sty, 21:09, "ygreko" <y...@...com> wrote:
> [...]
    > korzystalem, nie potrzebowal takiej przerwy w dzialaniu OPROCZ przerw
    > zaanonsowanych wczesniej (patrz: mbank, na ktorego stronie co jakis czas

    No coz.
    W BPH nie masz "przetwarzania" a po prostu wieczorem podstawiaja na
    konto transakcje archiwalne pozostawiajac prawidlowe (zapewne) saldo.
    Ostatnio chyba sie troche polepszylo, bo mam wrazenie, ze zamiast
    archiwalnych sa transakcje z dnia biezacego, ale nie do 17-ej a tak
    jakos wczesniej urwane (widzialem przelew , ktory wszedl rano ale nie
    widzialem juz pobrania z bankomatu dokonanego po poludniu. Transakcje
    pomiedzy kontami w ramach banku czy zakladanie lokaty juzsie nie
    wykonaja w tym dniu.

    JW BZWBK rowniez wieczorem juz sie nie przerzuci pomiedzy wlasnymi
    kontami - transakcja wchodzi do wykonania w dniu nastepnym - itd - co
    bankj, to ma jakies swoje niedogodnosci.

  • 9. Data: 2008-01-31 21:43:27
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message
    g.googlegroups.com...
> [...]
    > kontami - transakcja wchodzi do wykonania w dniu nastepnym - itd - co
    > bankj, to ma jakies swoje niedogodnosci.

    Takie niedogodnosci, jakie opisales powyzej to pikus. Mi chodzi o taka
    rzecz, ze jest wieczor, przypominam sobie o tym, ze musze zrobic przelew
    na jutro, a zaraz musze sie zajac czyms zupelnie innym. A citibank mowi mi
    "wroc za godzine", a za godzine, to ja moge juz chciec isc spac, albo cos
    innego.

    Inne banki przetwarzaja nocnie pozniej, a wczesniej przynajmniej potrafia
    przyjac zlecenie, ktore trafi do realizacji pozniej. Konto w bzwbk mam od
    7 lat i tamtejsze problemy nie sa w ogole utrudniajace zycie. Przez
    pekao24.pl tez mozna zlecic przelew o kazdej porze dnia i nocy.

    Wychodzi na to, ze mbank jest najlepszy, bo ten system naprawde dobrze
    dziala.
    Szkoda, ze oferte maja dosc slaba.

    Czy naprawde nie ma dobrego banku w tym kraju? A moze jakis gigant
    swiatowy sie niedlugo otworzy w Polsce? Przyszlo HSBC i mamy pierwsza w
    .pl kk ze zwrotem czesci kasy za roczne wydatki. Oby wiecej, oby tak
    dalej.

  • 10. Data: 2008-01-31 21:48:54
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "Bogdan B." <b...@w...pl> wrote in message
    > ygreko wrote:
    >
    > Kilka odpowiedzi, któe znam:

    > W placówce partnerskiej robi wszystko.

    No tak, czyli znowu wychodzi na to, ze w pekao sa jest najfajniej, bo kasa
    to kasa.

    > A jakie chcesz konto?
    > Ja mam Multikonto Ja, bez debetowej Visy Elektron.
    > Do Multikonta My to AFAIR i tak były dwa Elektrony w cenie konta.

    Myslalem o Aquariusie, ale po co (zwlaszcza, gdy miesieczne wplywy nie
    zapewniaja bezplatnosci), wiec mysle teraz o Ja.

    > Działa cały dzień i noc.

    No wlasnie, a ja jestem przyzwyczajony do tego, ze w necie moge dzialac o
    kazdej porze. To juz nie te czasy, ze banki ograniczaja czas dostepu do
    siebie (oprocz citi oczywiscie).

    > Fundusze inwestycyjne. Spory wybór bez opłat dystrybucyjnych.

    Tu oferta podobna do tej z mbanku, gdzie juz jestem. Maly plus, aby mnie
    przekonac.

    OK, to rozszerze pole poszukiwan, o wiedzaca grupo :).

    Otoz szukam banku, ktory spelnia nastepujace oczekiwania:
    1. Mozliwosc zwolnienia z oplaty za konto przy pewnych wplywach
    miesiecznie (mam na mysli w miare normalne wplywy, a nie 200 000 ulokowane
    na Aquariusie).
    2. Przelewy za free.
    3. Dobrze dzialajacy serwis transakcyjny przez www.
    4. KK najlepiej na podpis.
    5. Dobra infolinia, z ktora mozna to i owo zalatwic, bez chodzenia do
    oddzialu.
    6. Dobra, szybka obsluga w oddziale, zwlaszcza kasowa (czasami trzeba).

    Pewnie nie ma takiego...