  • Data: 2009-09-01 20:36:55
    Temat: rozliczenie z prognozy
    Od: mmeissner <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Jestem zgodnie z obietnicą aby "rozliczyć się" z tego, co napisałem
    30 lipca. Z ;przyjemnością zakomunikuję, że moja prognoza co do
    poziomów końca wzrostów oraz terminu sprawdziła się w 100%. jak się
    zaś zakończy, zobaczymy. Przypomnę mój post na ten temat:

    "Najwyższa wartość od pół roku nie oznacza, że
    wzrosty natychmiast się skończą. Na razie trochę analizy
    "psychologicznej" .

    Otóż tradycyjnie dopiero powrót Amerykanów z wakacji, czyli koniec
    sierpnia, powinien przynieść zmianę klimatu inwestycyjnego. Wrócą
    szczęśliwi i rozradowani, w świetnych humorach, bo anale napiszą im,
    że "bessa się skończyła, jest odbicie w gospodarce", i ci którzy
    jeszcze nie kupili akcji , rzucą na rynek pozostałe potencjalnie wolne
    środki (to oczywiście pewne uproszczenia, bo zawsze ktoś kupuje czy
    sprzedaje) Ale oczekiwanie na październik czyli "miesiąc bessy" i
    wyprzedzająca chęć sprzedaży stłumi jednocześnie popyt, zwiekszajac
    podaż. Wyceny akcji są już "w kosmosie", a średnie P/E dla spólek z
    S&P500 najwyższe w historii. (ciekawe, czy ktoś z panów szanownych
    anali był łaskaw uświadomić to maluczkim, którzy z angielskim są na
    bakier??? ) Dla kogoś znającego nieco psychologie rynku jest jasne, że
    TAK BYC MUSI. koniec i kropka.

    Teraz co na wykresie - ja za najważnijeszy uważam nie S&P tylko DJIA.
    Jest na nim do zakrycia luka pomiędzy ok. 9100 a jakieś 10500, +- 200
    pkt. Górki szukałbym między 9500 - 9700 a jeżeli będzie wielki
    optymizm pod wpływem super danych ekonomicznych, wyjście nieco ponad
    10000. I to wszystko. Stawiam jednak na to, że DJIA zakończy poniżej
    10000. Tutaj należy zabezpieczyć sobie emeryturę nabywając
    długoterminowy pakiet SSSSSSS ;-)))) "

    pozdrawiam wszystkich niedowiarków, ale szczególnie tych, ktorzy mnie
    posłuchali.

    pozdr
    MM