-
1. Data: 2007-10-14 00:28:22
Temat: usuniecie danych przez mBank
Od: " " <a...@g...pl>
Po zalogowaniu sie do serwisu transakcyjnego mBanku widze nastepujacy komunikat:
Błędne dane w systemie mBanku
W związku z nieprawidłowym formatem numeru telefonu komórkowego zapisanego w
mBanku prosimy o jego modyfikację do 15 października 2007 r. Po tym terminie
błędny numer zostanie usunięty.
W celu uaktualnienia danych prosimy o kontakt z mLinią pod numerem telefonu
0801 300 800 lub +48 (prefiks) 42 6 300 800.
Pytanie: czy bank ma prawo usuwac dane klientow, przypisane do aktywnego
rachunku? Numer telefonu, ktory podalem szesc lat temu przy otwieraniu konta
jak najbardziej aktualny i nie mam zamiaru go zmieniac.
Czy mam sie tez spodziewac komunikatu, ze moj adres do korespondencji ma
"nieprawidlowy format" i zostanie usuniety?
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2007-10-14 09:19:44
Temat: Re: usuniecie danych przez mBank
Od: "Aga" <a...@o...pl>
> Błędne dane w systemie mBanku
> W związku z nieprawidłowym formatem numeru telefonu komórkowego zapisanego
> w
> mBanku prosimy o jego modyfikację do 15 października 2007 r. Po tym
> terminie
> błędny numer zostanie usunięty.
> W celu uaktualnienia danych prosimy o kontakt z mLinią pod numerem
> telefonu
> 0801 300 800 lub +48 (prefiks) 42 6 300 800.
>
> Pytanie: czy bank ma prawo usuwac dane klientow, przypisane do aktywnego
> rachunku? Numer telefonu, ktory podalem szesc lat temu przy otwieraniu
> konta
> jak najbardziej aktualny i nie mam zamiaru go zmieniac.
Czytaj dokładnie: jest różnica pomiędzy nieprawidłowym numerem telefonu a
nieprawidłowym formatem. Banki i inne instytucje dbają o czystość baz
danych. Prawidłowy format numeru telefonu jest potrzebny do kontaktu z
klientem czyli z Tobą. Źle wpisany numer telefonu oznacza brak kontaktu z
Tobą, gdyż nikt w banku nie wybiera ręcznie numeru telefonu ale wybiera go
system po naciśnięciu guziczka. Dla Ciebie może nie ma różnicy pomiędzy
poniższymi formatami:
+48801300800
0801300800
801300800
ale niestety dla systemu to róznica wielka.
Tak więc jak najbardziej bank ma prawo do usunięcia źle wpisanego numeru bo
i tak jest on im niepotrzebny.
Pozdrawiam
-
3. Data: 2007-10-14 10:01:51
Temat: Re: usuniecie danych przez mBank
Od: WAM <n...@n...nopl.pl>
On Sun, 14 Oct 2007 11:19:44 +0200, "Aga" <a...@o...pl>
wrote:
>Prawidłowy format numeru telefonu jest potrzebny do kontaktu z
>klientem czyli z Tobą.
To niech wpisza sobie numer w prawidlowym formacie.
>Dla Ciebie może nie ma różnicy pomiędzy
>poniższymi formatami:
>+48801300800
>0801300800
>801300800
>ale niestety dla systemu to róznica wielka.
To po co bank wprowadzil do systemu numer w formacie nieprawidlowym?
Bo chyba nie klient wprowadzal? :) Zakladam ze bylo dobrze wpisane
skoro z klientem sie kontaktowali przy zakladaniu konta (6 lat temu).
WAM
--
nad morze? www.nadmorze.pl
-
4. Data: 2007-10-14 10:16:44
Temat: Re: usuniecie danych przez mBank
Od: "Aga" <a...@o...pl>
> To po co bank wprowadzil do systemu numer w formacie nieprawidlowym?
> Bo chyba nie klient wprowadzal? :) Zakladam ze bylo dobrze wpisane
> skoro z klientem sie kontaktowali przy zakladaniu konta (6 lat temu).
>
Poniewaz moze kilka lat temu operator wybieral recznie numer telefonu i bylo
to bez roznicy - bynajmniej u mnie w firmie tak bylo. Ale w momencie gdy
przeszli na wieksza komputeryzacje to zaczely sie szopki z czystoscia bazy.
Bo jakie widzisz inne logiczne uzasadnienie tego? My poprawiamy recznie
format nr telefonu ale widocznie w mBanku pracuja ludzie ktorzy nie maja
kompetencji do tego typu czynnosci lub po prostu procedura zabrania
samodzielnego poprawiania formatu nr telefonu. A moze klient faktycznie w
systemie transakcyjnym zle wpisal numer i musi go poprawic? Nie wiem jak
jest w mBanku...
Ale skoro klient zalogowal sie do systemu transakcyjnego to chyba sam moze
poprawic ten format? Ile mu to zajmie? 10 sekund?
Pozdrawiam
-
5. Data: 2007-10-14 13:58:15
Temat: Re: usuniecie danych przez mBank
Od: WAM <n...@n...nopl.pl>
On Sun, 14 Oct 2007 12:16:44 +0200, "Aga" <a...@o...pl>
wrote:
>Poniewaz moze kilka lat temu operator wybieral recznie numer telefonu i bylo
>to bez roznicy - bynajmniej u mnie w firmie tak bylo. Ale w momencie gdy
>przeszli na wieksza komputeryzacje to zaczely sie szopki z czystoscia bazy.
Teorie rozumiem. Praktyka zrzucania na klienta informacji ze format
niepoprawny - nie rozumiem. Po co robic modyfikacje systemu trans.
zeby wyswietlac klientom takie informacje? Prosciej zmienic w systemie
dane na poprawne. No chyba ze bank w czasie jakiejs modyfikacji
utracil fragmenty numerow tel. do klienta i nie wie na co poprawic :)
No ale to ktos powinien kopa za to dostac :)
>A moze klient faktycznie w
>systemie transakcyjnym zle wpisal numer i musi go poprawic? Nie wiem jak
>jest w mBanku...
>Ale skoro klient zalogowal sie do systemu transakcyjnego to chyba sam moze
>poprawic ten format? Ile mu to zajmie? 10 sekund?
Az sie zalogowalem specjalnie dla Ciebie. Nie znalazlem zadnego
miejsca w ktorym moglbym sprawdzic jaki numer tel. do mnie posiada
bank. Tym bardziej nie widze mozliwosci jego zmiany. Moge tylko maila
podanego sprawdzic i zmienic.
WAM
--
nad morze? www.nadmorze.pl
-
6. Data: 2007-10-14 14:20:50
Temat: Re: usuniecie danych przez mBank
Od: " " <a...@g...pl>
Aga <a...@o...pl> napisał(a):
> Banki i inne instytucje dbają o czystość baz
> danych. Prawidłowy format numeru telefonu jest potrzebny do kontaktu z
> klientem czyli z Tobą. Źle wpisany numer telefonu oznacza brak kontaktu z
> Tobą, gdyż nikt w banku nie wybiera ręcznie numeru telefonu ale wybiera go
> system po naciśnięciu guziczka.
Dzieki za odpowiedz. Co do "dbania o czystosc" - to mile, ale mnie nie
interesuja wewnetrzne problemy banku. Numer telefonu zostal zaakceptowany w
formacie, w jakim zostal podany przy otwieraniu rachunku i w takiej postaci
wpisany przez pracownika banku. Format z dwoma poczatkowymi zerami zamiast "+"
przed kodem kraju zasugerowal pracownik banku. Jak bank dalej "usprawnia"
baze danych - tego juz nie musze wiedziec.
> Tak więc jak najbardziej bank ma prawo do usunięcia źle wpisanego numeru bo
> i tak jest on im niepotrzebny.
Bedzie im potrzebny jezeli kiedykolwiek beda chcieli sie ze mna skontaktowac
telefonicznie.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
7. Data: 2007-10-14 16:43:10
Temat: Re: usuniecie danych przez mBank
Od: "Aga" <a...@o...pl>
> Prosciej zmienic w systemie
> dane na poprawne. No chyba ze bank w czasie jakiejs modyfikacji
> utracil fragmenty numerow tel. do klienta i nie wie na co poprawic :)
> No ale to ktos powinien kopa za to dostac :)
A moze bank nie chce brac na siebie odpowiedzialnosci za blednie poprawione
formaty nr telefonow?
-
8. Data: 2007-10-14 16:44:33
Temat: Re: usuniecie danych przez mBank
Od: "Aga" <a...@o...pl>
> Dzieki za odpowiedz. Co do "dbania o czystosc" - to mile, ale mnie nie
> interesuja wewnetrzne problemy banku. Numer telefonu zostal zaakceptowany
> w
> formacie, w jakim zostal podany przy otwieraniu rachunku i w takiej
> postaci
> wpisany przez pracownika banku. Format z dwoma poczatkowymi zerami zamiast
> "+"
> przed kodem kraju zasugerowal pracownik banku. Jak bank dalej "usprawnia"
> baze danych - tego juz nie musze wiedziec.
niestety teraz w obiegu jest format +48....
> Bedzie im potrzebny jezeli kiedykolwiek beda chcieli sie ze mna
> skontaktowac
> telefonicznie.
jezeli format bedzie zle wpisany to sie z Toba nie skontaktuja, czy to
rozumiesz?
-
9. Data: 2007-10-14 17:18:52
Temat: Re: usuniecie danych przez mBank
Od: WAM <n...@n...nopl.pl>
On Sun, 14 Oct 2007 18:43:10 +0200, "Aga" <a...@o...pl>
wrote:
>A moze bank nie chce brac na siebie odpowiedzialnosci za blednie poprawione
>formaty nr telefonow?
IMHO taka sama szansa zrobienia bledu w sytuacji:
1) gdy pracownik banku bedzie siedzial i poprawial wszystkim klientom
z gory na dol bledny wpis np
z 00 605 293 xxx na +48605293xxx
2) gdy klient zadzwoni i poda "prosze wpisac moj nr +48605293xxx - tu
tez pracownik moze blednie wpisac :)
WAM
--
nad morze? www.nadmorze.pl
-
10. Data: 2007-10-14 17:43:31
Temat: Re: usuniecie danych przez mBank
Od: "Aga" <a...@o...pl>
>>A moze bank nie chce brac na siebie odpowiedzialnosci za blednie
>>poprawione
>>formaty nr telefonow?
> IMHO taka sama szansa zrobienia bledu w sytuacji:
> 1) gdy pracownik banku bedzie siedzial i poprawial wszystkim klientom
> z gory na dol bledny wpis np
> z 00 605 293 xxx na +48605293xxx
>
> 2) gdy klient zadzwoni i poda "prosze wpisac moj nr +48605293xxx - tu
> tez pracownik moze blednie wpisac :)
w mBanku nie mozna samodzielnie wpisac poprzez www swojego numeru telefonu?