  • 1. Data: 2009-04-16 09:51:43
    Temat: uwłaszczenie a kredyt hipoteczny
    Od: "scholastyk" <s...@c...onet.pl>

    Witam,

    Szukam pomocy w następującej sprawie:

    Posiadam spółdzielcze własnościowe prawo do mieszkania, w celu zakupu tego
    spółdzielczego mieszkania (prawa) zaciągnąłem w zeszłym roku kredyt hipoteczny
    (CHF, 100%, obecne oprocentowanie Libor 0,52% + marża 1,2%). Dla mieszkania
    została założona księga wieczysta, w której została wpisana hipoteka, wpisy
    się uprawomocniły, bank dostał docelowe zabezpieczenie i zgodnie z umową
    obniżył marżę.

    Obecnie mam możliwość zamiany prawa spół.-własn. na pełną własność z udziałem
    w gruncie. Muszę się z tym pospieszyć bo podobno można to zrobić jedynie do
    grudnia tego roku (wyrok TK). Zgodnie z informacją uzyskaną w spółdzielni
    kosztuje to ok. 1000 zł, więc jak sądzę warto to uczynić.

    I teraz pytanie: Czy bank przy okazji zmian w księdze wieczystej może zmienić
    warunki umowy kredytu (czyli zapewne podwyższyć marżę, bo obecne
    oprocentowanie jest znacznie poniżej oferowanego obecnie nowym klientom). Czy
    powinienem zapytać bank o zgodę na tą operację albo go poinformować?

    Ze zdroworozsądkowego punktu widzenia bank po przekształceniu będzie miał
    lepsze zabezpieczenie, bo już na hipotece mieszkania własnościowego.... Czy
    ktoś na grupie to już przerabiał?

    Pozdrawiam
    scholastyk

  • 2. Data: 2009-04-16 10:31:37
    Temat: Re: uwłaszczenie a kredyt hipoteczny
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Tak przy okazji: w jakim banku bo warunki były bardzo dobre?
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2009-04-16 10:52:18
    Od: mt <m...@m...pl>

    scholastyk pisze:
> [...]
    > lepsze zabezpieczenie, bo już na hipotece mieszkania własnościowego.... Czy

    Spoldzielnia chce ci zruchac dupsko bo w mojej kosztuje taki zapis u
    notariusza i wszelkie inne pierdy 150zl.

  • 4. Data: 2009-04-16 11:04:18
    Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    mt <m...@m...pl> napisał(a):

    > Spoldzielnia chce ci zruchac dupsko bo w mojej kosztuje taki zapis u
    > notariusza i wszelkie inne pierdy 150zl.

    A to dziwne - bo oplata ta jest ustalona ustawowo - i jest to jakas czesc
    minimalnej pensji.

    Wykupienie kosztuje ok 900 pln ze wszystkim, twoje 150 to moze byc oplata dla
    samej spoldzielni, nie wliczajac kosztow notariusza + sadu.

    PS> Wpis do ksiegi wieczystej 200 pln - a to musi byc (w zasadzie x2 zazwyczaj
    (zalozenie ksiegi plus wpis) + notariusz + oplaty za wyciagi) - wiec lepiej
    zasiegnij wiecej informacji zanim napiszesz glupoty.

  • 5. Data: 2009-04-16 11:40:29
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "scholastyk" <s...@c...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:2c8f.000000b1.49e6ffaf@newsgate.onet.pl...
> [...]
    >
    > Ze zdroworozsądkowego punktu widzenia bank po przekształceniu będzie miał
    > lepsze zabezpieczenie, bo już na hipotece mieszkania własnościowego....

    Ja myśle ze banku to wcale nie bedzie obchodziło. Hipotekaę na mieszkaniu
    ma i tyle.
    Bank wcale nie bedzie musiał o tej operacji wiedzieć bo nie jest tam strona.
    Teoretycznie możesz przeciez to mieszkanie sprzedać i bankowi nic do tego.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-04-16 11:47:25
    Od: "scholastyk" <s...@c...onet.pl>

    > Tak przy okazji:  w jakim banku bo warunki były bardzo dobre?
    > JaC

    W Metrobanku (oddział hipoteczny Noble Bank).
    Warunki może i dobre ale nie polecam tego banku ze względu na wysoki spread i
    brzydkie próby naciągania klientów.
    Na plus można dodać mało obciążoną infolinię i przyzwoicie oprocentowany ROR
    do kredytu.

    Pozdrawiam
    scholastyk

  • 7. Data: 2009-04-16 11:53:30
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Konkretnie zo zdaje się obecnie masz KW dla spółdzielczego własnościowego prawa do
    lokalu.

    A w przyszłości będziesz miał KW dla wyodrębnionej własności z udziałem w gruncie.

    Po prostu poszedłbym do tego konkretnego banku i złozył im zapytanie: na piśmie i
    oczekiwał odpowiedzi tez na piśmie.

    Tak czy inaczej trzeba doliczyć nowe koszty sądowe wpisów i PCC.
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2009-04-16 13:47:24
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Coś mam wrażenie, że oprócz niskie jak na 100% LTV marży1,20% (CHF) miałeś jeszcze
    jakieś dodatkowe koszty, w rodzaju obowiązkowego ubezpieczenia na zycie, czy od
    utraty pracy, czy od innej zarazy (poza oczywistym przejściowym do czasu
    uprawomocnienia wpisu hipoteki)?
    JaC

    -----

  • 9. Data: 2009-04-16 14:13:46
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
[...]

    Półtora roku temu to były normalne warunki.
    Ja wtedy w Polbanku dostałem marże 1,10%(CHF) 0zł prowizji, 0zł
    ubezpieczenia 200zł za wycene rzeczoznawcy. Żadnych innych kosztów nie było.
    Ale to było 1,5 roku temu. Teraz warunki są inne mnie na szczeście
    obowiazuja "stare" warunki.

    Krzysiek

  • 10. Data: 2009-04-16 15:34:25
    Od: "scholastzk" <s...@c...onet.pl>

> [...]
    > ubezpieczenia 200zł za wycene rzeczoznawcy. Żadnych innych kosztów nie było.
    > Ale to było 1,5 roku temu. Teraz warunki są inne mnie na szczeście

    Istotnie, musialem zaplacic ok. 2000 zl ubezpieczenia niskiego wkladu wlasnego.
    Dodam, ze nie bylo to poltora roku temu ale w sierpniu zeszlego roku, tuz przed
    tzw. "kryzysem". Innych ubezpieczen, oprocz tego od ognia z cesja na bank, nie
    musialem wykupywac. Do czasu uprawomocnienia wpisu mialem podwyzszona marze o
    1%.

    Pozdrawiam
    scholastyk