  • 31. Data: 2011-03-07 11:33:54
    Temat: Re: wbk oferta dla ciebie
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:il2fae$4fn$...@i...gazeta.pl...

    Nie chciałbym abyś pomyślał, że ja uważam, iż banki na KK nie zarabiają w
    ogóle. Wg mnie zarabiają, tylko z całą pewnością mniej niż przy kredycie
    gotówkowym oraz być może także mniej niż przy linii (środki z linii mogą być
    wydawane przy użyciu karty debetowej).

  • 32. Data: 2011-03-07 13:37:41
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 07 Mar 2011 12:33:54 +0100, MarekZ napisał(a):

> [...]
    > kredycie gotówkowym oraz być może także mniej niż przy linii (środki z
    > linii mogą być wydawane przy użyciu karty debetowej).

    Rynek kk jest nastawiony chyba na mniejszy zysk ale w dłuższym terminie.
    Wraz ze wzrostem plastików w portfelu przeciętnego klienta rośnie
    prawdopodobieństwo, że będzie przynosił większe zyski a nawet jeżeli nie
    to będzie generował jakiś tam obrót. Poza tym niektóre banki zarabiają
    też chyba całkiem nieźle jako dostawcy terminali i innych usług, rzeczy,
    technologi, które są związane z płaceniem kartami.
    Poza tym wydaje mi się że rynek kart jest bardzo perspektywiczny,
    innowacyjny i rozwojowy i czasami nie można przewidzieć w którą stronę
    będzie zmierzał. Kredyt gotówkowy/linia w koncie to wyeksploatowane pole
    na który już za wiele się nie zrobi, co oczywiście nie znaczy że nie
    można z niego zbierać dobrych plonów.

    --
    xbartx

  • 33. Data: 2011-03-07 17:43:20
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> writes:

    [...]

    > bonusy typu moneyback). Naprawdę nie wydaje się to być wspaniałym
    > biznesem bez wsparcia części klientów, którzy decydują się korzystać z
    > płatnego kredytu. I dobrze - niech się składają.

    Gdzieś przewijało się zestawienie dotyczące bodajże roku 2006 lub -7,
    gdzie owych "składających się" było coś koło 70%. Dla mnie było to trudne
    do uwierzenia, ale .. źródło było dość wiarygodne. (WBK? czy może nawet
    NBP)
    W tym momencie IMO karty nie są aż tak mało dochodowe w porównaniu do
    kredytu gotówkowego.

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 34. Data: 2011-03-07 22:21:15
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 7 Mar 2011 13:37:41 +0000 (UTC), xbartx napisał(a):

> [...]
    > Wraz ze wzrostem plastików w portfelu przeciętnego klienta rośnie
    > prawdopodobieństwo, że będzie przynosił większe zyski a nawet jeżeli nie

    Wy sobie teoretyzujecie, a ja poszukałem trochę danych :)

    http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,8811740,Polowa_
    Polakow_uzywa_kart_kredytowych_do_wyplacania.html
    http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,8709564,Polacy_p
    olubili_karty_i_platnosci_przez_internet.html
    http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,7788853,KNF__1_
    8_mld_zl_niesplaconych_dlugow_w_kartach__Banki.html

    Trafiłem też na dane KNF-u:
    http://www.knf.gov.pl/Images/dane_2011-01_tcm75-2555
    1.xls
    Całkiem ciekawa lektura - wygląda na to, że zobowiązania z tytułu KK
    ostatnio zmalały o 500mln PLN! Na straty banki spisały 2.7mld PLN z tego.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl