  • 31. Data: 2009-07-11 23:30:12
    Temat: Re: wypłacanie z mBanku
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    wiadomości news:h3b60u$69p$1@news.task.gda.pl...

    Opis przelewu nie ma kompletnie żadnego znaczenia.

    > Polska jest krajem takich absurdów, że trzeba sobie fikcyjne weksle
    > wystawiać i je wykupywać?

    Patrząc legalistycznie tak właśnie jest. Są też inne możliwości, ale ten z
    wekslami jest najprostszy i działa.

    > Czy bezpieczne są operacje typu: matka przelewa mi raz w miesiącu pewną
    > kwotę (poniżej 1.000 zł), a ja reguluję z tych pieniędzy jej opłaty?

    Oczywiście że tak, nie popadajmy w paranoję. Ale gdybyśmy popadli to choć od
    takiej pojedynczej transakcji PCC nie należy się, to jak się pogłębią
    problemy budżetu i będzie coraz trudniej wypełnić warunki Umowy Społecznej
    może sie okazać, że jest tu prowadzona działalność gospodarcza i należne są:
    - podatki dochodowe
    - składki na obowiązkowe ubezpieczenia społeczne oraz ubezpieczenie
    zdrowotne
    - podatek VAT, ponieważ nie dokonano zgłoszenia chęci skorzystania ze
    zwolnienia z VAT
    - dodatkowo mamy tu do czynienia ze świadczeniami wzajemnymi, a do
    niektórych z nich może mieć zastosowanie ustalenie rynkowych cen
    transferowych
    - naturalnie możemy mieć też do czynienia z zarzutem, że prowadzona jest
    działalność parabankowa bez posiadania odpowiedniej koncesji.

    Ale to wszystko powyżej, to raczej w tonie kpiny i uświadomienia niektórym
    tych kafkowskich klimatów. W praktyce to całkowicie bezpieczne, a już w I
    grupie pokrewieństwa to w ogóle. :)

  • 32. Data: 2009-07-11 23:39:36
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "ffiona" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No to skoro jest ta tajemnica, to czemu zarzucają tu ludzie Valdi
    > Pavlackowi, że robiąc przysługę znajomym w kwestii wypłacania pieniędzy,
    > czyni przestępstwo? Skąd US ma o tym wiedzieć, skoro nie inwigiluje
    > naszych kont?

    Nikt nie zarzuca Valdiemu przestępstwa.

    Prokuratura, sąd albo urząd kontroli skarbowej może wystapić o uchylenie
    tajemnicy bankowej. Polski bank raczej zawsze spełni takie żądanie.
    Zagraniczny to już różnie.

    Podatnik może także zostać zastraszony przez urząd skarbowy albo
    "wymanewrowany" i sam przekaże wyciągi lub coś oświadczy/zezna. Zwróćmy
    także uwagę, że nieco inny jest status rachunków wykorzystywanych do
    prowadzenia działalności gospodarczej w porównaniu do rachunków nie
    wykorzystywanych do tego celu.

  • 33. Data: 2009-07-12 03:53:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Valdi.Pavlack wrote:
    > "witek" news:h3av8g$n78$5@inews.gazeta.pl

    > A Ty będziesz najprawdopodobniej miał mega radość jak za kratki trafi ktoś
    > kto zwyczajnie pomógł drugiemu człowiekowi... ehh :(

    za kratki sie za to nie trafia.

  • 34. Data: 2009-07-12 03:55:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ffiona wrote:

    > A ja tak nieśmiało w sprawie tej tajemnicy bankowej. Ja nie wiedziałam,
    > że US inwigiluje nasze konta, a z Waszych wypowiedzi wygląda, że tak
    > jest. Wprawdzie sama sobie przelałam z pekao sa do kb 150 tys., ale nikt
    > się nie czepiał, tyle tylko, że jak przyszłam już fizycznie do kb, to
    > wszyscy wiedzieli, kto ja jestem. To mnie zadziwiło. To chyba nie ma
    > tajemnicy bankowej?

    Powinnaś szybko odwiedził lekarza specjalistę. To się leczy z duzym
    skutkiem.

  • 35. Data: 2009-07-12 03:56:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ffiona wrote:

> [...]
    > Pavlackowi, że robiąc przysługę znajomym w kwestii wypłacania pieniędzy,
    > czyni przestępstwo? Skąd US ma o tym wiedzieć, skoro nie inwigiluje

    Nie czyni przestępstwa, co najwyżej US będzie chciał trochę z tego dla
    siebie.
    Wiec może niech nieradzi komuś skoro nie z własnych pieniędzy będzie
    musiał to zapłacić.

  • 36. Data: 2009-07-12 04:42:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin Wasilewski wrote:

    wpisz "przelew".

    Czy bezpieczne są
    > operacje typu: matka przelewa mi raz w miesiącu pewną kwotę (poniżej
    > 1.000 zł), a ja reguluję z tych pieniędzy jej opłaty?

    Nie. To jest depozyt nieprawidłowy i należy się od tego 2% podatku dla
    US. Oddzielna kwestia jak się o tym US dowie.
    Lepiej niech ci da gotówkę, a ty ją sam sobie wpłać na konto.
    A najlepiej niech założy drugie konto na siebie i tam przelewa gotówkę,
    a ty będziesz tylko pełnomocnikiem, który ma dostęp do konta.

  • 37. Data: 2009-07-12 04:44:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MarekZ wrote:

    > Oczywiście że tak,

    ja bym tak pewny nie był.

  • 38. Data: 2009-07-12 06:52:34
    Od: Marx <M...@n...com>

    Mithos pisze:

    > Odkąd da się wpłacać we wpłatomatach Multi to chyba nie jest to problem
    > (one praktycznie zawsze działają) ?

    a przy okazji - to jest tak samo darmowe jak wplatomaty mBanku?
    Marx

  • 39. Data: 2009-07-12 06:57:19
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "witek" news:h3bmtb$cvc$3@inews.gazeta.pl

    > Nie czyni przestępstwa, co najwyżej US będzie chciał trochę z tego dla
    > siebie.
    > Wiec może niech nieradzi komuś skoro nie z własnych pieniędzy będzie
    > musiał to zapłacić.

    Ale skąd US ma wiedzieć o transakcjach, które wykonuje? Ktoś musiał by na
    mnie donieść bo innego rozwiązania/sposobu nie znajduję.

  • 40. Data: 2009-07-12 06:57:53
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Marx" news:h3c1bn$lgc$1@atlantis.news.neostrada.pl

    > a przy okazji - to jest tak samo darmowe jak wplatomaty mBanku?

    Tak.