-
1. Data: 2008-07-29 12:32:03
Temat: CITIBANK - obsługa użytkownika karty
Od: "Grzegorz Ł." <G...@l...pl>
Jestem klientem CITIBANKU. Trafiła mi się ciekawa sytuacja z krainy
absurdu -- postanowiłem opowiedzieć grupie, bo może komuś przyniesie jakiś
pożytek, a może ktoś w banku pomyśli o kliencie...
1) Bank wprowadził jakiś czas temu politykę oszczędzania na przesyłkach
papierowych, dla osób używających interfejsu on-line. Klient może wybrać
taką opcję (nie musi), aby zaoszczędzić na drogich przesyłkach miesięcznych
wyciągów. Ja tak zrobiłem. Fajnie.
2) W sytuacji przeterminowania okresu spłaty CITIBANK blokuje klientowi
dostęp do serwisu ON-LINE, a usługa CITIPHONE (call-center) jest w stanie
połączyć Cię tylko z działem windykacji i przeterminowanych kerdytów
(automat jest nie do przeskoczenia, to znaczy wstukujesz 16-cyfrowy numer
karty, potem phone-pin i system łączy Cię z... tą samą panią, która mowiła
że Cię przełącza na inny dział. Tak w kółko). Powtórzyłem procedurę 3 razy z
domu a potem zdecydowałem się na odwiedzenie oddziału - to samo. Pani mnie
obsługująca nie miała lepszych wyników niż ja... ;-(
3) To jest irytująca drwina, skoro klient posiadający zaległość nie może się
zalogować do systemu i obejrzeć wyciagu (bo jest automatyczna blokada
systemu on-line). Blokada dostępu on-line moze mogłaby uchodzić za
ograniczenie luksusowej obsługi gdyby to jeszcze były lata 90te, ale obecnie
to jest absurd! Ja odbieram to jak odmowę wpuszczania do oddziału banku --
co tam że wirtualnego, dziś przecież nikt rozsądny tego nie rozróżnia (ot
jeszcze jeden kanał komunikacji). Odbieram to jako ordnarny wybieg
zmierzający do zwiększenie przychodów z oprocetnowania i prowizji. Najlepsze
jest, że dla podrażnienia (chyba) klienta BANK róznoznacznie z zablokowaniem
takiemu klientowi dostępu przez WWW wysyła mu na maila poniższy tekst:
"Drogi Kliencie,
milo nam poinformowac, ze wyciag z Karty Kredytowej Citibank jest juz
dostepny. Aby go obejrzec, prosze wejsc na strone Banku i zalogowac sie do
Citibank Online. Dla zapewnienia bezpieczenstwa system poprosi o autoryzacje
przez podanie Nazwy Uzytkownika i hasla. Po zalogowaniu prosze wybrac opcje
'Informacje o Koncie > Wyswietl wyciag'.
Wyciag z Karty Kredytowej Citibank moga Panstwo otrzymywac rowniez na swoj
adres e-mail w postaci zalacznikow w formacie PDF, zabezpieczonych haslem.
Opcje mozna aktywowac w Citibank Online oraz przez CitiPhone.
Wszelkie zapytania dotyczace stanu rachunku prosze przesylac do nas uzywajac
opcji Wiadomosci w Citibank Online. Dla pelnego bezpieczenstwa Panstwa
danych, nie mozemy odpowiadac na pytania dotyczace rachunku uzywajac
zewnetrznej poczty elektronicznej.
W celu wzbogacenia dotychczasowej uslugi Wyciag Online do maila bedziemy
dolaczac biezace informacje o ofercie Banku oraz materialy marketingowe.
Jezeli sa Panstwo zainteresowani zapoznaniem sie z nasza oferta, zachecamy
do otworzenia zalacznikow.
Serdecznie pozdrawiamy,
Dzial Obslugi Klienta"
4) Chyba zmienię bank.
-
2. Data: 2008-07-29 12:50:18
Temat: Re: CITIBANK - obsługa użytkownika karty
Od: krzysztofsf <k...@w...pl>
On 29 Lip, 14:32, "Grzegorz Ł." <G...@l...pl> wrote:
> Jestem klientem CITIBANKU. Trafiła mi się ciekawa sytuacja z krainy
> absurdu -- postanowiłem opowiedzieć grupie, bo może komuś przyniesie jakiś
> pożytek, a może ktoś w banku pomyśli o kliencie...
>
> 1) Bank wprowadził jakiś czas temu politykę oszczędzania na przesyłkach
> papierowych, dla osób używających interfejsu on-line. Klient może wybrać
> taką opcję (nie musi), aby zaoszczędzić na drogich przesyłkach miesięcznych
> wyciągów. Ja tak zrobiłem. Fajnie.
Ja zrobilem przez przypadek - sadzilem, ze zobacze kopie wyslanego
wyciagu - nic nie potwierdzalem, ze rezygnuje z papierowych itp - samo
sie zrobilo. (glupio brzmi, ale....), co stwoerdzilem, gdy przestaly
przychodzic wyciagi papierowe, ale moge za to sobie ogladac w
systemie.
> 2) W sytuacji przeterminowania okresu spłaty CITIBANK blokuje klientowi
To znaczy jak dlugo po wymaganym terminie splaty? Sadze, ze to jest
bardzo istotne, zeby ocenic post.
> 3) To jest irytująca drwina, skoro klient posiadający zaległość nie może się
> zalogować do systemu i obejrzeć wyciagu (bo jest automatyczna blokada
> systemu on-line). Blokada dostępu on-line moze mogłaby uchodzić za
> ograniczenie luksusowej obsługi gdyby to jeszcze były lata 90te, ale obecnie
> to jest absurd!
Faktycznie bzdura - wystarczyloby zablokowac mozliwosci robienia
przelewow z zablokowanej karty.
A masz inne produkty? Jakby bylo np, konto oszczednosciowe, to system
tez by nuie wpuscil?
>
> Wyciag z Karty Kredytowej Citibank moga Panstwo otrzymywac rowniez na swoj
> adres e-mail w postaci zalacznikow w formacie PDF, zabezpieczonych haslem.
> Opcje mozna aktywowac w Citibank Online oraz przez CitiPhone.
Przed wygenerowaniem ostatniego wyciagu aktywowalem online - jak dotad
nic nie przyszlo na maila...
Jak sie pilnyuje spalt w GP, to nie jest tak zle, a jak sie potknie -
to tak jak we wszystkich bankach...
-
3. Data: 2008-07-29 13:09:45
Temat: Re: CITIBANK - obsługa użytkownika karty
Od: "Seba" <b...@W...gazeta.pl>
krzysztofsf <k...@w...pl> napisał(a):
>
> > 2) W sytuacji przeterminowania okresu sp=B3aty CITIBANK blokuje klientowi
>
>
> To znaczy jak dlugo po wymaganym terminie splaty? Sadze, ze to jest
> bardzo istotne, zeby ocenic post.
>
>
z tego co pamiętam przełącza klientów z opóźnieniem spłaty powyżej 1 miesiąca
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
4. Data: 2008-07-29 13:17:19
Temat: Re: CITIBANK - obsługa użytkownika karty
Od: "Grzegorz Ł." <G...@l...pl>
Opóźnienie jest śladowe jeśli więcej niż jeden miesiąc do nie wiele
więcej.... nie więcej niż 2-3 miesiące. Tak czy owak - koszty żadne dla
Banku a tylko utrudnienie dla Klienta.
Użytkownik "Seba" <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:g6n4qp$eb0$1@inews.gazeta.pl...
> krzysztofsf <k...@w...pl> napisał(a):
>
>
>>
>> > 2) W sytuacji przeterminowania okresu sp=B3aty CITIBANK blokuje
>> > klientowi
>>
>>
>> To znaczy jak dlugo po wymaganym terminie splaty? Sadze, ze to jest
>> bardzo istotne, zeby ocenic post.
>>
>>
>
> z tego co pamiętam przełącza klientów z opóźnieniem spłaty powyżej 1
> miesiąca
>
> --
> Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
5. Data: 2008-07-29 13:25:13
Temat: Re: CITIBANK - obsługa użytkownika karty
Od: "Seba" <b...@W...gazeta.pl>
Grzegorz Ł. <G...@l...pl> napisał(a):
> Opóźnienie jest śladowe jeśli więcej niż jeden miesiąc do nie wiele
> więcej.... nie więcej niż 2-3 miesiące. Tak czy owak - koszty żadne dla
> Banku a tylko utrudnienie dla Klienta.
>
no to sam sobie odpowiedziales, dlaczego masz problemy - w sklepie tą kartą
tez nie zapłacisz, przy takich opóźnieniach (2-3 miesiące) w kazdym banku
lądujesz w biku i rozmawiasz z windykacją, tu juz nie ma obslugi klienta
tylko sciąganie naleznosci :)
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
6. Data: 2008-07-29 18:41:34
Temat: Re: CITIBANK - obsługa użytkownika karty
Od: "MK" <m...@i...pl>
"Grzegorz Ł." <G...@l...pl> wrote in message
news:g6n282$ngu$1@news.interia.pl...
> 2) W sytuacji przeterminowania okresu spłaty CITIBANK blokuje klientowi
> dostęp do serwisu ON-LINE, a usługa CITIPHONE (call-center) jest w stanie
> połączyć Cię tylko z działem windykacji i przeterminowanych kerdytów
IMHO dostep jest blokowany w gdy karta zostaje zastrzezona. Nie mozesz sie
zalogowac, bo nie masz do czego...
MK
-
7. Data: 2008-07-29 19:07:25
Temat: Re: CITIBANK - obsługa użytkownika karty
Od: "Sinus" <s...@W...gazeta.pl>
MK <m...@i...pl> napisał(a):
> IMHO dostep jest blokowany w gdy karta zostaje zastrzezona. Nie mozesz sie
> zalogowac, bo nie masz do czego...
Zastrzeżenie karty nie jest równoznaczne z zamknięciem rachunku karty - on
cały czas istnieje i właśnie do niego powinna być możliwość logowania, żeby
zobaczyć aktualne saldo zadłużenia.
--
Sinus
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
8. Data: 2008-07-29 19:32:23
Temat: Re: CITIBANK - obsługa użytkownika karty
Od: "MK" <m...@i...pl>
"Sinus" <s...@W...gazeta.pl> wrote in message
news:g6nppd$i8d$1@inews.gazeta.pl...
>
> Zastrzeżenie karty nie jest równoznaczne z zamknięciem rachunku karty - on
> cały czas istnieje i właśnie do niego powinna być możliwość logowania,
> żeby
> zobaczyć aktualne saldo zadłużenia.
>
Tylko, ze rozwiazanie Citi polega na tym, ze nazwa uzytkownika przypisywana
jest do numeru karty (przy rejestracji uzywasz numeru karty). zatrzezenie
karty oznacza, ze nie masz sie do czego zalogowac.
Jak dokonasz zastrzezenia karty to o ile pamietam bedziesz musial
zarejestrowac sie jeszcze raz przy uzyciu nowej karty.
Np. w przypadku zastrzezenia karty w Multi tez nie mozesz sie zalogowac przy
uzyciu jej numeru. Mozesz zrobic to uzywajac numeru klienta, ale o ile nic
sie nie zmienilo od 2 lat, nie zobaczysz juz karty ani operacji na niej (nie
zobaczysz tez historycznych wyciagow).
Nie jest to celowe dzialanie aby ukrywac przed kims jego poziom zadluzenia,
ale talka jest logika systemu/aplikacji.
MK
-
9. Data: 2008-07-29 20:10:47
Temat: Re: CITIBANK - obsługa użytkownika karty
Od: "Seba" <b...@W...gazeta.pl>
MK <m...@i...pl> napisał(a):
>
> IMHO dostep jest blokowany w gdy karta zostaje zastrzezona. Nie mozesz sie
> zalogowac, bo nie masz do czego...
>
> MK
>
nie tylko wtedy gdy karta jest zastrzeżona - gdy na karcie jest
przeterminowane zadłużenie (powyżej 1 miesiąca) to wrzucana jest na nia
blokada powodująca odrzucanie płatności przez system autoryzacyjny oraz
uniemożliwiająca samodzielną obsługe przez zdalne kanały dostęu, zostaje
pogadanka z windykacją :)
po spłacie zaleglości blok z karty jest zdejmowany i można dalej z niej
normalnie korzystać (na chyba że opóźnienie przekroczy 6 miesięcy to karta
jest zamykana)
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
10. Data: 2008-07-29 20:23:15
Temat: Re: CITIBANK - obsługa użytkownika karty
Od: "MK" <m...@i...pl>
"Seba" <b...@W...gazeta.pl> wrote in message
news:g6ntg7$bts$1@inews.gazeta.pl...
>
> nie tylko wtedy gdy karta jest zastrzeżona - gdy na karcie jest
> przeterminowane zadłużenie (powyżej 1 miesiąca) to wrzucana jest na nia
> blokada powodująca odrzucanie płatności przez system autoryzacyjny oraz
> uniemożliwiająca samodzielną obsługe przez zdalne kanały dostęu, zostaje
> pogadanka z windykacją :)
Gdyby faktycznie tak bylo to oznaczaloby, ze
1/ bank ogranicza dostep do informacji dla dluznika - co jest watpliwe
etycznie
2/ karta moze byc wykorzystana przy autoryzacji zastepczej - bank naraza sie
na dodatkowe straty
> po spłacie zaleglości blok z karty jest zdejmowany i można dalej z niej
> normalnie korzystać (na chyba że opóźnienie przekroczy 6 miesięcy to karta
> jest zamykana)
>
Nie sadzisz, ze to dziwne, ze bank pozostawia limit osobie, ktora
niesplacala przez dlugi czas zobowiazan, a odrzuca wnioski osob, ktore
przeskrobaly duzo mniej?
Dla mnie to bylaby dziwna polityka.
MK